تور ارمنستان: راهنمای بازدید از گالری ملی ارمنستان

به گزارش مجله همراهان، به گالری هنر سر بزنید تا در زمانی کوتاه با آثار هنری و فرهنگی چند هزار ساله آشنا شوید

تور ارمنستان: راهنمای بازدید از گالری ملی ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

تور ارمنستان یکی از تور های محبوب خارجی است که در میان ایرانیان هم طرف داران زیادی دارد. بسیاری از افرادی که به ارمنستان سفر می نمایند، بازدید از گالری ملی ارمنستان را حتما در برنامه ریزی بازدید های خود قرار می دهند. گالری ملی ارمنستان که در میدان جمهوری واقع شده است، فرصت خوبی را برای مسافران فراهم نموده تا با هنر ارمنی آشنا شوند.

این گالری عظیم ترین موزه هنر ارمنستان به شمار میرود. در ادامه می خواهیم درباره این گالری عظیم و راهنمای بازدید از آن مطالبی را بیان کنیم. اگر می خواهید به ارمنستان سفر کنید یا علاقه دارید مطالبی را درباره هنر ارمنستان و موز های آن بیاموزید، با ما تا سرانجام این مطلب همراه باشید.

درباره گالری ملی ارمنستان

همان طورکه گفته شد، گالری ملی ارمنستان که در سال 1921 تاسیس شده، عظیم ترین موزه هنری کشور ارمنستان است و صندلی ویژه ای در این کشور دارد. گالری ملی ارمنستان که با نماد اختصاری NPGA نمایش داده می گردد، مجموعه عظیمی را در خود جای داده است که شامل آثار هنری روسیه، اروپای غربی و آثار هنری ارمنی هستند. تا کنون افراد بسیاری از این گالری بازدید نموده اند و یکی از نقاط مهمی به تعداد می رود که بسیاری از مسافران و گردشگران ایروان به آن مراجعه می نمایند.

درباره بخش ها و آثاری که در این موزه وجود دارد، در قسمت های بعد، مطالب بیشتری را بیان خواهیم کرد. موزه قسمت هایی را هم برای بازسازی آثار هنری و باستانی دارد که از ویژگی های مثبت آن است. این مجموعه یاری زیادی هم به برگزاری نمایشگاه های بین المللی هنر ارمنستان در کشور های مختلف می نماید.

آثار موجود در گالری ملی ارمنستان

یکی از جا های دیدنی ارمنستان که مسافران و تور های زیادی برای بازدید به آن سر می زنند، گالری ملی ارمنستان است. بخش زیادی از مجموعه را مجموعه هنری ارمنی تشکیل داده اند. این مجموعه ها در بخش های هنر باستانی و قرون وسطایی قرار گرفته اند و آثاری مانند نقاشی های عصر اورارتوئیان، نسخ های موزاییک معبد گارنی، مینیاتور های متعلق به قرون وسطی و نقاشی های دیواری را در خود جای داده است.

شما می توانید آثار هنری و نقاشی هایی مانند تمثال تاج گذاری مسیح که متعلق به قرن هفتم است یا تمثال تولد مسیح از سنت آستوات ساتاسکین برای قرن سیزدهم را در این گالری ببینید. از سال 1978 یک ساختمان 9 طبقه برای این موزه در نظر گرفته شده و آثار هنری در بخش های مختلفی به نمایش عوام گذاشته شده است.

به طورکلی آثار هنر مندان به چهار بخش تقسیم شده که عبارت هستند از:

هنرهای تزئینی و کاربردی

هنرهای تجسمی ارمنستان

هنرهای تجسمی خارجی

هنرهای تجسمی روسی

در هر یک از این بخش ها آثار هنری شاخص و بسیار مهمی قرار دارند که چشم علاقه مندان را جذب خود خواهند کرد. اگر با تور ارمنستان به ایروان سفر می کنید، حتما پس از پرداخت قیمت تور ارمنستان برای بازدید به گالری هنر سر بزنید تا در زمانی کوتاه با آثار هنری و فرهنگی چند هزار ساله آشنا شوید. قدمت بسیاری از آثاری که در این موزه وجود دارند، به عهد باستان و قرون وسطا می رسد.

به اسم نمونه هایی از آثاری که در این موزه می توان مشاهده کرد، مواردی مانند نقاشی های مذهبی قرن های 17 تا 19 میلادی قابل اشاره هستند.

طبقات گالری ملی ارمنستان

همان طور که گفته شد، گالری ملی 9 طبقه دارد و در هر طبقه آثاری متفاوت نگه داری می شوند. در این قسمت با راهنمای طبقات تا حد زیادی آشنا می شوید.

طبقه همکف: این طبقه ورودی ساختمان است و در آن آثار و مجسمه های جورجیان قرار داده شده اند.

طبقه اول: سه سالن در این طبقه وجود دارد که یکی برای برگزاری نمایشگاه ها و دو سالن دیگر برای نمایش آثار هنری خاور میانه هستند.

طبقه دوم: این طبقه برای برگزاری نمایشگاه های موقت است.

طبقه سوم: در این طبقه آثار به جای مانده از دوران قرون وسطی نمایش داده می شوند.

طبقه چهارم: آثاری از مشهور ترین نقاشان جهان و هنر های اختصاصی ارمنستان در این طبقه قرار دارند.

طبقه پنجم: این طبقه مخصوص آثار سبک کلاسیک ارمنستان است.

طبقه ششم: آثار هنری روسی در این طبقه قرار داده شده اند.

طبقه هفتم: در این طبقه آثار مختلفی از کشور های مختلف در سالن های جدا گانه نمایش داده می شوند.

طبقه هشتم: فیلم های مستند و علمی درباره گالری در طبقه هشتم پخش می گردد.

موقعیت مکانی گالری ملی ارمنستان و نحوه دسترسی به آن

گالری در موقعیت مناسبی واقع شده است و به راحتی در دسترس همه مسافران و اهالی است. موقعیت دقیق گالری هم در خیابان آرام و میدان جمهوری ایروان قابل دسترس خواهد بود. حتما قبل از مراجعه، درباره ساعات بازدید آگاهی پیدا کنید. موزه در روز های دوشنبه تعطیل است و در سایر روز های هفته تقریبا از ساعت 11 صبح تا 4:30 عصر زمان مناسبی برای بازدید خواهد بود.

یکی از ویژگی های خوب موقعیت گالری ملی ارمنستان، نزدیکی جا های دیدنی دیگری به آن است که باعث ذخیره وقت زیادی برای مسافران می گردد. شما می توانید بعد یا قبل از بازدید موزه، سری هم به خانه اپرا، پارک انگلیسی و خود میدان جمهوری بزنید.

کلام آخر

اگر با تور ارمنستان سفر می کنید حتما درباره برنامه یا زمان مناسب برای بازدید از گالری ملی ارمنستان و قیمت تور ایروان سوال کنید. در این مقاله سعی کردیم شما را با این موزه تاریخی و آثار آن آشنا کنیم. بازدید از این گالری در زمانی کوتاه، موارد بسیاری را به شما یاد خواهد داد.منبع: راسخون
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1831

به "تور ارمنستان: راهنمای بازدید از گالری ملی ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: راهنمای بازدید از گالری ملی ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید