رد ادعای زوج گردشگر ایرانی توسط سفارت ایران در تایلند

به گزارش مجله همراهان، سفارت ایران در تایلند ادعای گردشگران ایرانی در تایلند مبنی بر عدم رسیدگی به آنها را رد کرد و آن را کذب محض خواند.

رد ادعای زوج گردشگر ایرانی توسط سفارت ایران در تایلند

یک منبع مطلع در سفارت کشورمان در بانکوک با اشاره به انتشار خبری مبنی بر سرگردانی دو گردشگر ایرانی در پی حمله یک فیل به آنها با تاکید بر این که سفارت ایران در تایلند هیچ گاه درخواست یاری این افراد را رد ننموده است گفت:

طبق اسناد و مدارک موجود آژانس گردشگری مورد نظر، رسیدگی های لازم به این دو گردشگر صورت گرفته و اسناد و مدارکی دال بر رضایت آنها نسبت به اقدامات این آژانس ارائه شده است.

این مقام مطلع در ادامه با اظهار تاسف از بیان یک طرفه واقعه از سوی این دو گردشگر که یک زن و شوهر هستند گفت:

ما هم از اینکه برای دو شهروند کشورمان در سفری تفریحی چنین سانحه ای رخ داده است، ناراحت هستیم ولی این حادثه در شهر پوکت که از بانکوک فاصله دارد رخ داد. تماسی که آنها با ما گرفتند از فاصله 840 کیلومتری بوده است.

وی اضافه کرد به خاطر این که امکان حضور در محل برای ما وجود نداشت سفارت از آنها خواست تا اطلاعات تکمیلی، توضیح واقعه و شماره تماسی از خودشان برای سفارت ارسال نمایند که متاسفانه چنین تماسی گرفته نشد و اطلاعاتی از آنها برای ما ارسال نشد. بخش کنسولی سفارت برای خدمات دهی تاسیس شده بنا بر این این که دو نفر ادعا کردند به آنها گفته شده دیگر تماسی با سفارت نگیرند، صحت ندارد چرا که وظیفه ماست تا جوابگو باشیم.

این منبع مطلع گفت:

این خانم و آقا امضا داده اند که از شرایط و مراقبت های صورت گرفته رضایت داشتند. من با نماینده آژانس مسافرتی آنها صحبت کردم. آنها دست خطی مبنی بر این که پس از حادثه ای که برای این دو نفر رخ داده است به بیمارستان منتقل شده اند، دادند. این خانم و همسرشان این رضایت نامه را امضا نموده و در آن اعلام نموده اند که (در بیمارستان) به خوبی از نظر پزشکی به آنها توجه شده و تمام هزینه ها را خودشان (آژانس گردشگری) پرداخت نموده است. در ادامه هم تایید نموده اند که در سانحه رخ داده تلفن همراه آنها شکسته و آژانس گردشگری مورد نظر موبایل شان را به شرکت سونی برده و یک تلفن همراه سالم به آنها تحویل داده است و تکرار می کنم که در سرانجام این متن را امضا نموده اند.

وی ادامه داد که آژانس توریستی که این دو گردشگر را به تایلند برد است، فقط به ایرانی ها خدمات نمی دهد بلکه گردشگرانی از سراسر جهان به آنها مراجعه می نمایند و حتی اگر در یک مورد هم ضعیف عمل کند کل تجارتشان زیر سوال می رود. این شرکت حرفه ای و تمام اظهار رضایت ها آنها را به صورت مکتوب جمع آوری و یک کپی از آنها را برای ما ارسال نموده است که ما هم برای وزارت امور خارجه ارسال خواهیم کرد.

این منبع مطلع با اشاره به شکایت این خانم و آقا که بر اساس آن ادعا نموده اند پس از سانحه در تایلند از سوی آژانس گردشگری آنها و سفارت ایران مورد بی توجهی قرار گرفته و نزد پلیس رفته و شکایتی تنظیم نموده اند گفت:

پس از این شکایت، آژانس توریستی با حضور پلیس مبلغ معین شده را پرداخت نموده و رضایت این زوج را جلب نموده اند، حتی عکس این واقعه هم موجود است.

وی ادامه داد: متاسفانه اظهارات آنها مملوء از کذب و دروغ است. تمامی اسناد مورد اشاره به فارسی و همراه با عکس موجود است. برای مثال در عکس معین است که آنها در اداره پلیس حضور یافتند و مبلغ موردنظر به آنها پرداخت شده است. علاوه بر این آنها گفته اند که هفت روز در بیمارستان بستری بوده اند در حالی که طبق اسناد تنها سه روز در بیمارستان بوده اند.

این منبع مطلع در سفارت گفت که سفارت خانه های کشورمان هیچ گاه به مراجعان نمی گویند که با آنها تماس نگیرند. آنها همین اظهارات را در رابطه با آژانس گردشگری هم داشتند که آژانس هم می گوید چنین رفتاری با آنها نداشته است.

با تور تایلند سفر کنید
منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 187

به "رد ادعای زوج گردشگر ایرانی توسط سفارت ایران در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد ادعای زوج گردشگر ایرانی توسط سفارت ایران در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید