ساخت 1200 واحد مسکونی ویژه معلولان در لرستان

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران: مدیر کل سازمان بهزیستی لرستان گفت: از سال 91 تا به امروز 1200 واحد مسکونی ویژه معلولان و نیازمندان در لرستان ساخته شده است.

ساخت 1200 واحد مسکونی ویژه معلولان در لرستان

جهت دریافت خدمات آلاچیق چوبی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

همایون عمودی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در خرم آباد، درباره 12 آذر روز جهانی معلولان اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1992 روز 12 آذر را با نام روز جهانی معلولین نامگذاری کرد.

وی گفت: هدف از نامگذاری این روز شناخت جوامع و اقشار مردم از نیازها و فعالیت های معلولان و نیز آشنایی خود معلولین نسبت به حقوق مادی، معنوی، و شهروندی خود است.

عمودی زاده اضافه کرد: ارائه راه چاره برای برطرف موانع پیش روی معلولان، رسیدگی به مسائل آنها، ارتقا سطح زندگی، دسترسی به امکانات آموزشی، کسب اشتغال و بالا بردن رفاه و معیشت این قشر آسیب پذیر جامعه از دیگر اهداف نامگذاری این روز توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

مدیر کل سازمان بهزیستی لرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان برای معلولان گفت: از جمله اقداماتی که در سال های اخیر توسط سازمان، برای معلولان در نظر گرفته شده است ساماندهی خدمات توانبخشی و توانمندی افراد دارای معلولیت به وسیله آموزش های فنی و حرفه ای ، ساخت 1200 واحد مسکونی با 75 درصد پیشرفت فیزیکی برای مددجویان، پرداخت یاری هزینه شهریه به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان و نیز تشکیل ستاد مناسب سازی استان بوده است.

وی در رابطه با ستاد مناسب سازی استان گفت: سال جاری با برگزاری کلاس های آموزشی مناسب سازی اماکن و دعوت از 76دستگاه اجرایی برای شرکت در این دوره سعی شد تا در تمام اماکن عمومی و ساخت و سازهای تجاری طرح مناسب سازی ویژه معلولان رعایت گردد.

به گفته عمودی زاده دستورالعمل مناسب سازی برای تمام ادارات و سازمان ها ابلاغ شده است.

وی به سایر اقدامات صورت گرفته این سازمان برای معلولان اشاره نمود و اضافه کرد: از سال گذشته تا به امروز 52 دستگاه از خودروهای معلولان مناسب سازی شده و به 1200 زوج معلول و نیازمند تحت پوشش نیز یاری هزینه خرید جهیزیه پرداخت شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان با بیان شرایط استخدامی های معلولان در دستگاه های اجرایی گفت: از سال گذشته تا به امروز از سهم سه درصد تنها 12 نفر در آموزش و پرورش استخدام شده اند بعضی از دستگاه ها این سهم را رعایت می نمایند و بعضی دیگر رعایت نمی نمایند.

وی درباره برنامه های سازمان بهزیستی استان برای روز جهانی معلولان گفت: فردا به مناسبت روز جهانی معلولان از 40 معلول نخبه لرستانی تجلیل به عمل می آید.

به گفته عموی زاده 650 دانشجوی تحت پوشش بهزیستی در دانشگاه آزاد و در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند که با مشکل نداشتن شغل روبه رو هستند.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 948

به "ساخت 1200 واحد مسکونی ویژه معلولان در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 1200 واحد مسکونی ویژه معلولان در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید