ستاری: هر پروژه ای را که در حوزه امنیت دام باشد مورد حمایت قرار می دهیم

به گزارش مجله همراهان، عاون علمی و فناوری با تاکید بر ضرورت ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه تامین غذا گفت: هر پروژه ای را که در حوزه امنیت دام باشد مورد حمایت قرار می دهیم.

ستاری: هر پروژه ای را که در حوزه امنیت دام باشد مورد حمایت قرار می دهیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که به استان گیلان سفر نموده است تا ضمن بازدید از شرکت های دانش بنیان و خلاق، زمینه توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری این استان را فراهم کند، ضمن گشایش مرکز نوآوری دانشگاه گیلان در جریان فعالیت شرکت های دانش بنیان و خلاق مستقر در آن مرکز نهاده شد.

حمایت از پروژه های امنیت غذایی

معاون علمی و فناوری با تاکید بر ضرورت ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه تامین غذا گفت: هر پروژه ای را که در حوزه امنیت دام باشد مورد حمایت قرار می دهیم.

وی با بیان این که از ایده های نو در حوزه جایگزین های غذای دام به طور کامل حمایت می کنیم، اعلام کرد: آماده انعقاد قرارداد و پشتیبانی هستیم. باید به این سمت حرکت کنیم که کارخانجات فراوری غذای دام داشته باشیم. باید توجه به حوزه کشاورزی، امنیت غذا و تامین خوراک دام و طیور، با توجه به ظرفیت های نهفته و فراوانی که کشورمان در این حوزه ها داراست، در میان فعالان فناور، پژوهشگران و دانشگاهیان و مهم تر از همه سرمایه گذاران فرهنگ سازی گردد.

وی با بیان این که پروژه های یاد شده در قالب شرکت های دانش بنیان و خلاق بخش خصوصی حمایت می گردد، ادامه داد: معاونت علمی و فناوری در راستا توسعه شرکت ها گام های جدی برداشته و تجاری سازی ایده های نوآورانه و خلاق را در دستور کار قرار داده است.

استقرار 20 هسته دانش بنیان و خلاق

مرکز نوآوری دانشگاه گیلان بعد از بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سال 1399، با اعتبار 40 میلیارد ریالی معاونت علمی و فناوری به مساحت 1900 متر مربع ایجاد شده است.

دانشگاهیان و فناورانی را که ایده های نوآورانه و خلاق در حوزه های مختلف داشته باشند، در این مرکز جذب می شوند و زمینه برای سرمایه گذاری و تجاری سازی ایده های شتابدهنده ورنا که در حوزه صنایع خلاق فعال است و 3 تیم صنایع خلاق را در فرآیند شتابدهی قرار داده است. بعلاوه واحد های تحقیق و توسعه فناورانه 3 شرکت، در این مرکز نوآوری استقرار دارند.

هسته های دانش بنیان و خلاق استقرار یافته در این مرکز نوآوری و خلاق از خدمات شتابدهی، مشاوره، خدمات آزمایشگاهی و نمونه سازی، جذب سرمایه گذار و تجاری سازی بهره مند می شوند.

در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان به طور کلی ظرفیت استقرار 20 تیم فناور و خلاق وجود دارد و سعی براین بوده که فضای اختصاص یافته به این هسته ها، به صورت تجمعی و اشتراکی باشد تا ضمن تعامل با یکدیگر، از ظرفیت تیم سازی و کار اشتراکی بهره ببرند.

در این بازدید، 15 فناوری در حوزه کشاورزی هوشمند و توسعه محصولات ارگانیک و تامین امنیت غذایی به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ارایه شد. بعلاوه تیم های فعال در حوزه صنایع ایده هایشان را معرفی کردند. ستاری بعلاوه در جریان فرایند پیشرفت طرح اجرایی توسعه ناحیه نوآوری گیلان نهاده شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که صبح امروز به استان گیلان سفر نموده است، در ادامه این سفر از کارخانه نوآوری گیلان، فضای کار اشتراکی پارک علم و فناوری استان، خانه خلاق و نوآوری گیلان و مرکز نوآوری مکعب بازدید می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2120

به "ستاری: هر پروژه ای را که در حوزه امنیت دام باشد مورد حمایت قرار می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: هر پروژه ای را که در حوزه امنیت دام باشد مورد حمایت قرار می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید