سفر نانوروبات ها به رگ های بدن بیماران ، تشخیص سریع تر بیماری ها ، ارسال داروی موضعی برای بهبودی کامل

به گزارش مجله همراهان، گروهی از پژوهشگران چینی نوعی نانوروبات طراحی نموده اند که مانند ماهی در رگ های بدن بیمار حرکت می نماید و انواع وظایف پیچیده پزشکی را انجام دهد.

سفر نانوروبات ها به رگ های بدن بیماران ، تشخیص سریع تر بیماری ها ، ارسال داروی موضعی برای بهبودی کامل

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این نانوروبات هوشمند توسط پژوهشگران دانشگاه چینی (CUHK)،به جراحان یاری می نماید تا وظایف پزشکی پیچیده را انجام دهند.

این تیم پژوهشی، که توسط پروفسور ژانگ لی سرپرستی می شوند اعلام کردند که پروژه خود را با الهام از گله های پرندگان، ماهی ها و البته میدان مغناطیسی طراحی نموده اند.

نانوروبات ها میلیون ها نانوذره مغناطیسی، می توانند شکل خود را بر اساس هر محیطی که با آن ارتباط برقرار می نمایند، تغییر دهند. آنها می توانند گزارش نمایند،کوچکتر، تقسیم و یا حتی ادغام شوند.

پژوهشگران می گویند این روش می تواند توسط جراحان برای ارسال نانوروبات ها به مناطقی از بدن که امکان دسترسی کمتری به آن وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد. در ضمن از این روش می توان برای تزریق هدفمند دارو به بیمار(در سرطان ها یا بیماری های حاد و مزمن) استفاده کرد.

یافته های این تیم در نشریه Communications Nature منتشر گردیده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 31

به "سفر نانوروبات ها به رگ های بدن بیماران ، تشخیص سریع تر بیماری ها ، ارسال داروی موضعی برای بهبودی کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نانوروبات ها به رگ های بدن بیماران ، تشخیص سریع تر بیماری ها ، ارسال داروی موضعی برای بهبودی کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید