سوئیس کشوری گران حتی برای اروپایی ها

به گزارش مجله همراهان، تعداد گردشگران اروپایی که در سال 2015 در هتل های کشور سوئیس اقامت کردند به کمترین اندازه خود در 58 سال اخیر رسیدند.

سوئیس کشوری گران حتی برای اروپایی ها

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی اداره مرکزی آمار در ماهنامه گردشگری سوئیس، تعداد گردشگران اروپایی که در سال 2015 در هتل های این کشور اقامت کردند با حدود 10 درصد کاهش به کمترین اندازه خود از سال 1958 تا کنون نزول نموده که مهمترین علت این رکود، قیمت بالای پول رایج این کشور معرفی شده است.

در مجموع، اقامت های شبانه در هتل های کشور سوئیس در سال گذشته میلادی به 35/6 میلیون نفر شب رسید که حاکی از کاهش 0/8 درصدی در مقایسه با آمار سال پیش از آن است .

بعلاوه گردشگران خارجی 19/6 میلیون نفر شب را در هتل های سوئیس گذراندند که 1/7 درصد در مقایسه با آمار سال 2014 کاهش داشته است ، این در حالیست که مجموع گردشگران این کشور اروپایی با 0/2درصد رشد به 16/1 میلیون نفر رسیده است.

بارزترین کاهش در اقامت گردشگران در سوئیس مربوط به گردشگران منطقه اروپا می گردد که در مجموع 9/3 درصد کاهش داشته که از آن جمله می توان به آلمان با 12/3- درصد، بلژیک با 9/5- درصد، ایتالیا با7/6- درصد و فرانسه با 6/2- درصد اشاره نمود.

در گزارش اداره فدرال آمار سوئیس آمده است که این موضوع را می توان به برداشتن نرخ مبادله فرانک یورو به وسیله بانک ملی سوئیس درژانویه سال گذشته میلادی نسبت داد.

بعلاوه شرایط برفی نه چندان مناسب سوئیس در اوایل زمستان هم بی تاثیر نبوده و در دسامبر2/5 میلیون نفر شب اقامت در این کشور ثبت شد که 5/6 درصد کمتر از آمار سال 2014 بود.

اندازه گردشگران خارجی که در ماه سپتامبر 2015در هتل های سوئیسی اقامت داشتند نیز با 9/1 درصد کاهش روبه رو بوده است.

یکی از تغییرات مثبت گردشگری سوئیس در سال 2015 مربوط به افزایش گردشگران از قاره آسیا می گردد که تعداد آنها از سال 2009 تا به امروز همیشه رو به افزایش بوده است.

سال گذشته اندازه اقامت آسیایی ها در هتل های سوئیس افزایش 18/6 درصدی داشت و برای اولین بار از مرز چهار میلیون شب اقامت گذشت.

چین، چهارمین بازار بزرگ و پررونق برای هتل داران سوئیسی بوده و در سال گذشته میلادی رشد 334 هزار شب اقامت چینی ها و هنگ کنگی ها حاکی از رشد 33/3 درصدی اقامت آنها در این کشور اروپایی است.

مسئولان گردشگری سوئیس کوشش زیادی برای تبدیل منطقه آلپ به یک مقصد گردشگری مجذوب نماینده در طول فصل زمستان می نمایند، در حالی که گردشگران چینی برخلاف گردشگران اروپایی اصولا برای اسکی به سوئیس سفر نمی نمایند.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1972

به "سوئیس کشوری گران حتی برای اروپایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیس کشوری گران حتی برای اروپایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید