شرکت OpenAI با رونمایی از SearchGPT به رقابت با گوگل می رود

به گزارش مجله همراهان، ???? OpenAI با رونمایی از SearchGPT به عرصه جستجو وارد می گردد، این چالشی برای گوگل و بینگ و دیگر تازه واردان مانند Perplexity است. این قابلیت برای ارائه پاسخ های سریع به سوالات طراحی شده و از منابع وب استفاده می نماید.

شرکت OpenAI با رونمایی از SearchGPT به رقابت با گوگل می رود

????از نظر رابط کاربری، SearchGPT شباهت زیادی به ChatGPT دارد. شما پرسشی را وارد می کنید و SearchGPT اطلاعات و تصاویر مرتبط از وب به همراه لینک ها ارائه می دهد. بعلاوه می توانید سوالات دنبال دار بپرسید یا جستجوهای مرتبط را در نوار کناری کاوش کنید.

????بعضی جستجوها موقعیت مکانی شما را در نظر می گیرند. OpenAI در سند پشتیبانی خود نوشته است که SearchGPT اطلاعات مکانی عمومی را با ارائه دهندگان جستجوی شخص ثالث به اشتراک می گذارد تا دقت نتایج را بهبود بخشد، مانند نمایش لیستی از رستوران های نزدیک یا پیش بینی هوا. کاربران می توانند اطلاعات دقیق تری از موقعیت مکانی خود را به وسیله تنظیمات به اشتراک بگذارند.

????SearchGPT که به وسیله مدل های OpenAI (مشخصاً GPT-3.5، GPT-4 و GPT-4o) پشتیبانی می گردد، به عنوان یک نمونه اولیه برای گروه کوچکی از کاربران و ناشران راه اندازی شده . OpenAI اعلام نموده که میخواهد بعضی از ویژگی های SearchGPT را در آینده به ChatGPT ادغام کند.

????OpenAI در یک پست وبلاگی نوشته است: گرفتن پاسخ از وب می تواند زمان بر باشد و اغلب احتیاج به کوشش های مکرر برای رسیدن به نتایج مرتبط دارد. ما باور داریم که با تقویت قابلیت های مکالمه ای مدل های خود با اطلاعات به روز از وب، می توانیم یافتن آنچه که به دنبالش هستید را سریع تر و آسان تر کنیم.

????شایعه ها از مدت ها پیش حکایت از علاقه OpenAI به راه اندازی یک رقیب برای گوگل داشته اند. با این حال، راه اندازی SearchGPT در زمانی انجام می گردد که ابزارهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی تحت انتقاد شدید قرار دارند.

????OpenAI، با الهام از مسائل Perplexity، در حال معرفی SearchGPT به عنوان یک کاربردمسئولانه تر و سنجیده تر است. این شرکت می گوید که SearchGPT به وضوح به تولیدکننده های محتوا که پاسخ در واقع از مطالب آنها گرفته شده اشاره می نماید و لینک های مرتبط را ارائه می دهد. بعلاوه اعلام نموده که با ناشران همکاری می نماید تا تجربه جستجوی بهتری را طراحی کند و راهی برای مدیریت نحوه نمایش محتوای سایت ها در نتایج جستجو فراهم نموده است.

????OpenAI تأکید نموده که SearchGPT فرایندی جدا از آموزش مدل های تولیدی هوش مصنوعی OpenAI است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 مرداد 1403 بروزرسانی: 5 مرداد 1403 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2354

به "شرکت OpenAI با رونمایی از SearchGPT به رقابت با گوگل می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت OpenAI با رونمایی از SearchGPT به رقابت با گوگل می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید