صدور 38هزار سند مالکیت کاداستری از ابتدای سال جاری در فارس

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران/فارس مدیرکل ثبت استان فارس از صدور بالغ بر صدور 38 هزار سند مالکیت کاداستری از ابتدای سال جاری تا به امروز در این استان اطلاع داد.

صدور 38هزار سند مالکیت کاداستری از ابتدای سال جاری در فارس

سیدمهدی هاشمی شنبه 31 خرداد در یک کنفرانس خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار گردید، گفت: به عنوان متولیان صدور اسناد مالکیت مهمترین اولویت خود را حفظ حقوق مالکین و تسریع در این فرایند معین نموده و با هدف تثبیت مالکیت قانونی اشخاص بر املاک و اراضی اجرای فرایندهای خدمات رسانی مطابق با استانداردهای موجود را در دستور کار داریم.

او با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای تسهیل و تسریع در فرایند صدور اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری در سال 99، اضافه نمود: فرآیند برون سپاری تعویض اسناد با همراهی دفاتر اسناد رسمی و دفاتر پستی گامی ارزشمند برای سرعت بخشیدن به این فرآیند و حرکت در جهت خدمات رسانی بهینه به متقاضیان است.

مدیرکل ثبت اسناد استان فارس همچنین با اشاره به صدور 38 هزار و 155 سند مالکیت کاداستری از ابتدای سال جاری تا به امروز گفت: در همین مدت شاهد رسیدگی و پاسخگویی به 28 هزار و 674 استعلام واصله و وصول بالغ بر 23 هزار خلاصه معامله از دفاتر اسناد رسمی بودیم.

هاشمی ادامه داد: با توجه به صدور 47 هزار سند مالکیت کاداستری در ادارات ثبت استان طی مدت مشابه سال گذشته، علی رغم شیوع ویروس کرونا و مراجعات حضوری کمتر افراد به سبب ملاحظات بهداشتی، آمار مطلوبی در صدور اسناد مالکیت کاداستری طی 3 ماهه اول سال جاری شاهد بوده ایم.

مدیرکل ثبت اسناد فارس گفت: فراهم کردن زیر ساخت های ارائه خدمات ثبتی الکترونیک به مراجعین از قبیل برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک و استعلامات الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی از ادارات امور مالیاتی و شهرداری ها گام های ارزشمندی در سرعت بخشی به امور مراجعین بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1125

به "صدور 38هزار سند مالکیت کاداستری از ابتدای سال جاری در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 38هزار سند مالکیت کاداستری از ابتدای سال جاری در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید