نمایشگاه مجازی کتاب تهران بعد زمانی و مکانی را از بین برده است

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران ، غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم در گفت وگو با ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران بُعد زمانی و مکانی را از بین برده است به طوری که یک کودک چهار ساله بیجاری از دورترین نقطه کشور یعنی کردستان در کنار والدین خود وارد سامانه مجازی نمایشگاه می گردد و کتاب های مورد علاقه اش را انتخاب و خریداری می نماید.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران بعد زمانی و مکانی را از بین برده است

وی تاکید نمود: یکی از پیشنهادات بنده این است که این نمایشگاه در دوران پسا کرونا نیز ادامه یابد؛ برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در کنار نمایشگاه حقیقی که هر سال اردیبهشت ماه برگزار می گردد، می تواند به کتاب دوستانی که در شهرستان ها زندگی می نمایند این امکان را بدهد که بدون طی کردن مسافت طولانی و صرف هزینه های گزاف و آمدن به تهران، کتاب های خود را در سامانه مجازی، خریداری و به وسیله پست با تخفیف دریافت نمایند.

این مترجم و نویسنده بعلاوه توضیح داد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران به علت گستردگی، به منظور خارج ساختن مخاطبان از سردرگمی می تواند بخشی را با نام کتاب های تازه انتشار یافته براساس تفکیک تاریخ انتشار هر اثر، در سامانه بگنجاند. بعلاوه این نمایشگاه باید بخشی به نام کتاب های تازه منتشر شده سال1400 طراحی می کرد، تا جدیدترین کتاب ها براساس تفکیک سال انتشار، در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد. ابتکار عمل تمام نمایشگاه های خارجی ازجمله بلونیای ایتالیا و فرانکفورت آلمان این است که بخشی را به عنوان کتاب های تازه منتشر شده به تفکیک سال انتشار، در نظر می گیرند تا مخاطبان از گستردگی نمایشگاه، دچار سردرگمی نشوند و راحت تر به کتاب های مورد علاقه خود دست پیدا نمایند.

این مترجم و نویسنده پیشکسوت بیان نمود: فضای مجازی به مثابه این سخن ارزشمند حضرت مولانا است که می گوید آب در کشتی مایه هلاکت و غرق شدن کشتی است و آب در بیرون کشتی مایه پشتی است؛ بنابراین اگر نمایشگاه مجازی بر انسان مسلط گردد خطرناک است ولی اگر تکنولوژی در خدمت انسان باشد یک نوع موفقیت محسوب می گردد.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران می تواند مخاطبان را به سمت و سوی نمایشگاه حقیقی سوق دهد، توضیح داد: نمایشگاه مجازی کتاب، دریچه ای برای ورود مخاطب به نمایشگاه فیزیکی کتاب محسوب می گردد.

غلامرضا امامی در خاتمه سخنان خود گفت: بنده به علت محدودیت های کرونایی سعی می کنم تا حد ممکن بیرون نروم به همین علت نیز در دومین روز از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب های مورد علاقه ام را در حوزه ادبیات و علوم اجتماعی سفارش دادم تا ازسوی شرکت پست برایم ارسال گردد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا دهم بهمن ماه ادامه دارد. علاقه مندان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2044

به "نمایشگاه مجازی کتاب تهران بعد زمانی و مکانی را از بین برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب تهران بعد زمانی و مکانی را از بین برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید