صد و دهمین سالگرد تولد شورولت هم خبرساز شد

به گزارش مجله همراهان، بعضی از کارخانه های خودروسازی هستند که حتی اگر سوار هیچ کدام از محصولاتشان هم نشده باشید، باز هم نمی توانید کتمان کنید که جزء طرف دارانش هستید و دوست دارید یکی از همان محصولات را داشته باشید. بدون شک شورولت یکی از آنهاست: یکی از برترین سازندگان خودرو در دنیا است که هم ظرافت و هم استحکام و کارآمدی را لحاظ می نماید . مثالی هست که می گوید در آمریکای شمالی هرکسی به نوعی شورولت دارد: یا سواری و یا یکی از وانت هایش را. این موضوع نشان می دهد که شورولت چه قدر برای فرهنگ آمریکا و حتی دنیا مهم است.

صد و دهمین سالگرد تولد شورولت هم خبرساز شد

این روزها اما صد و دهمین سالگرد تأسیس این خوروساز بزرگ آمریکایی است. این خودروساز در کارنامه اش تعدادی از برترین برندهای دنیا را ثبت نموده و برای بسیاری از علاقه مندان این حوزه کوله بار خاطرات است؛ به ویژه ایرانی ها که در دهه های 40 و 50، شاهد خودنمایی آن ماشین ها در خیابان های کشور بودند. بعضی تاریخ این خودروساز را به نوعی تاریخ ایالات متحده می دانند و می گویند این برند پرچم دار صنعت خودرو در آمریکاست؛ نمی توان قدمت و تولدش را در همان 110 سال خلاصه کرد و باید به بیش از 240 سالی نسبت داد که آمریکای امروزی هم در گذر آن شکل گرفت.

شورولت به بهانه همین سالگرد از محصول نوش هم رونمایی نموده است؛ محصولی که به میزان همان کوروت افسانه ای، مجذوب کننده، قدرتمند و حرفه ای است. این ماشین 8 سیلندر است و موتورش 650 اسب بخار قدرت دارد. 10 دنده اتومات دارد و قدرت به چهار چرخ آن منتقل می گردد.

ظاهراً مهندسان و طراحان شاسی این محصول نو را که جانور نامیده می گردد، قدری کوتاه تر نموده اند و از وزن این خودرو هم کاسته اند. نکته جالب درباره این ماشین این است که جانور به ظاهر برای ارتش طراحی شده است، ولی قرار نیست به فراوری انبوه برسد!

درباره شتاب، سرعت و سایر اطلاعات فنی این ماشین از سوی سازندگانش خبری مخابره نشده است، اما این سؤال مطرح می گردد که چرا از ماشینیرونمایی شده است که قرار نیست دست کم در مقطع کنونی به فراوری انبوه برسد. بااین حال شورلت جانور آنقدر محبوب است که اخبار و حواشی آن کماکان مجذوب کننده باشد. نمایش این خودرو در نمایشگاه مشهور سِما (SEMA) این محبوبیت را نشان می دهد.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2142

به "صد و دهمین سالگرد تولد شورولت هم خبرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صد و دهمین سالگرد تولد شورولت هم خبرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید