تور گرجستان ارزان: فرودگاه های گرجستان

به گزارش مجله همراهان، گرجستان کشوری مستقل در منطقه قفقاز با مساحتی حدود 69700 کیلومتر مربع که در مجموع 18 فرودگاه داره که 4 فرودگاه بین المللی داره که این فرودگاه ها در شهر های بزرگ اون مثل تفلیس، باتومی، پوتی و کاتائیسی قرار گرفتند. در واقع ورود مسافران و توریستی شدن این کشور یکی از مهم ترین دلایل برای توسعه زیر ساخت های گردشگری در اون محسوب میشه که همین موضوع منجر به افتتاح فرودگاه های بین المللی بیشتر در این کشور شد. کشوری که به عنوان مقصد ارزون قیمتی به حساب میاد و در بین ایرانی ها هوادار های زیادی پیدا نموده. بهتره بدونید اولین فرودگاه در مرکز این کشور یعنی تفلیس در سال 1952 ساخته شد. طراحی این فرودگاه از طریق معماری به نام V. Beridze در سبک استالینیستی ساخته شد. بعد از اون با افزایش پرواز های بین المللی به این شهر ساختمان ترمینال نو این فرودگاه هم در سال 1990 ساخته شد و بعد از اون ترافیک مسافرها در این فرودگاه بین سال های 2009 تا 2016 سه برابر شد و به 2.2 میلیون مسافر در سال رسید. گرجستان به عنوان کشوری تاریخی و مهمانواز در منطقه ای بین اروپا و آسیا قرار گرفته و دروازه ای متصل به چندین منطقه مالی مهم در اروپا، ترکیه، قفقاز و آسیای مرکزی به حساب میاد. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با هم با مهم ترین فرودگاه های گرجستان و امکانات و تجهیزات کلی که در این فرودگاه ها وجود داره بیشتر آشنا بشیم.

تور گرجستان ارزان: فرودگاه های گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گرجستان بخاطر شرایط جغرافیایی منحصر به فرد به عنوان پل ارتباطی مهمی در منطقه اوراسیا به حساب میاد و همین موضوع باعث افزایش رشد ترافیک هوایی و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی این کشور شده. بیشترین ترافیک هوایی این کشور به سمت شرق و جنوب حرکت می کنه و انتظار میره که این افزایش ها در آینده بیشتر از این هم بشه.

در سال های اخیر گرجستان رشد بی سابقه ای در حمل و نقل هوایی رو تجربه نموده و تعداد مسافر هایی که در سال از این کشور تماشا می نمایند هر سال رو به افزایشه. در سال 2013 تعدا مسافرانی که از در فرودگاه های گرجستان جابجا شدند، در حدود 30 درصد افزایش پیدا کرد و نسبت به سال قبل که 1.4 میلیون نفر بودند به میزانی در حدود 1.8 میلیون نفر در سال رسید. فرودگاه بین المللی تفلیس مهم ترین فرودگاه های گرجستانه که در 17 کیلومتری جنوب شرقی شهر قرار گرفته ساخت اون دقیقا به سال 1952 برمیگرده.

امکانات فرودگاه های گرجستان

فرودگاه هایی بین الملل گرجستان به طور کلی امکانات ساده و مناسبی رو در اختیار مسافر ها قرار میدن. در پارکینگ فرودگاه اصلی این کشور در تفلیس تقریبا 934 ماشین جا میشه و در هر دو ترمینال های این فرودگاه خدمات CIP به مشتریان ارائه میشه. امکانات اولیه و ضروریی مثل اینترنت، تلوزیون، روزنامه در این ترمینال ها برای مسافر ها وجود داره. در بیشتر این فرودگاه ها کافه ها و رستوران هایی برای کمی استراحت و غذا خوردن وجود داره که به صورت 24 ساعته کار می نمایند. در فروشگاه های دیوتی فری یا بدون مالیات این کشور می تونید انواع عطر، لوازم آرایش، لباس، اسباب بازی و سوغات و شکلات های متفاوت بخرید ولی به طور کلی باید بدونید که این فروشگاه ها خیلی زیاد و بزرگ نیستند و محوطه کوچیکی از فرودگاه به این موضوع اختصاص داده شده.

در خارج از محوطه فرودگاه و پایانه ها معمولا تاکسی ها منتظر مسافران هستند. هزینه تاکسی در تفلیس برای جابجایی از فرودگاه بسته به فاصله ای که طی می کنید محاسبه میشه و 30 تا 50 لاریه و معمولا زمان این سفر از فرودگاه تا مرکز شهر حدود 20 تا 30 دقیقه میشه که به ترافیک و میزان شلوغی راستا بستگی داره. برای استفاده از تاکسی بهتره از تاکسی متر بهره ببرید و حواستون به راننده هایی که می خوان قیمت های بیشتری از مسافر ها بگیرند باشه. به علاوه استفاده از اتوبوس و قطار یکی دیگه از روش های حمل و نقل و جابجایی تا مرکز شهر به حساب میاد. در فرودگاه تفلیس استفاده از خطوط راه آهن یکی از ساده ترین راه های حمل و نقله که تقریبا 20 دقیقه طول می کشه و به میزان 100 مسافر ظرفیت داره. به طور کلی اگه می خواید اطلاعات مفید تر و کامل تری رو در خصوص حمل و نقل در گرجستان و روش های مختلف اون رو بدونید در وب سایت خبرنگاران قسمت حمل و نقل در گرجستان رو مطالعه کنید. به علاوه باید بدونید تاکسی هایی که مخصوص فرودگاه هستند و زیر نظر فرودگاه کار می نمایند معمولا آرم هواپیمایی روی اون ها هک شده پس موقع سوار شدن به تاکسی حتما از قبل این موضوع رو چک کنید. در خصوص هزینه هایی هم که به طور کلی برای حمل و نقل و خرج و مخارج دیگه در گرجستان دارید می تونید از قسمت هزینه های زندگی و سفر به گرجستان در وب سایت خبرنگاران تماشا کنید.

در خصوص فرودگاه باتومی هم به عنوان یکی از سه فرودگاه برتر بین المللی گرجستان به حساب میاد و ترمینال تازه اون از سال 2007 مورد بهره برداری قرار گرفتن. این فرودگاه هم ظرفیتی تقریبا برابر با 600000 مسافر در سال رو دار و در 2 کیلومتری جنوب باتومی قرار گرفته و برای پرواز های داخلی و بین الملل مورد استفاده قرار می گیره. در آخر باید بدونید که در بیشتر فرودگاه های بین المللی گرجستان می تونید به راحتی پولتون رو در بانک ها و یا صرافی هایی که وجود داره تبدیل کنید ولی مثل هر مقصد دیگه ای چنج کردن ارز در فرودگاه معمولا به نفعتون نیست و برای این کار بهتره سری به صرافی های مرکز شهر بزنید و به صورت آنلاین قیمت هارو آنالیز کنید. بعلاوه تبادل ارز در صرافی ها معمولا به صرفه تر از بانکه و در این مورد هم بهتره حواستون به این موضوع باشه.

منبع: گردگرد
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2046

به "تور گرجستان ارزان: فرودگاه های گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: فرودگاه های گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید