فرودگاه پاکیونگ هند؛ ترکیب مهندسی با طبیعت نفس گیر هیمالیا

به گزارش مجله همراهان، عکس های خیره کننده ای از فرودگاه پاکیونگ بر فراز کوه های سرسبز استان ناهموار سیکیم منتشر شده است که فرودگاه نو هند را که به لحاظ ساختار، اعجاز مهندسی منطقه محسوب می گردد به زیبایی هر چه بیشتر نشان می دهد.

فرودگاه پاکیونگ هند؛ ترکیب مهندسی با طبیعت نفس گیر هیمالیا

گاهی وقت ها یک فرودگاه تنها یک راه آسفالتی دراز و ممتد روی یک زمین مسطح در خارج از شهر است. گاهی وقت ها هم فرودگاه ها یک کار مهندسی نفسگیر روی بام دنیا است؛ درست مانند آن چه که در فرودگاه پاکیونگ (Pakyong Airport) در هند شاهد آن هستیم. این تاسیسات که برای خدمت رسانی به منطقه ای دورافتاده از استان سیکیم در کوه های هیمالیا با ارتفاع بیش از 1400 متر ساخته شده است، یکی از چشم نوازترین جهتهای فرودگاهی این سیاره را دارد.

شروع به کار آن در روز دوشنبه هم نقطه عطفی برای صنعت هواپیمایی و سفر در هند محسوب می گردد. نارندرا مودی، نخست وزیر هند، طی یک سخنرانی در مراسم گشایش فرودگاه پاکیونگ در روز دوشنبه بیان کرد:

با افتتاح این فرودگاه، اکنون 100 فرودگاه در هند مشغول به فعالیت هستند.

فرودگاه پاکیونگ با هزینه ای برابر با 68٬700٬000 دلار (68 میلیون و 700 هزار دلار) ساخته شده و شاهدی مبنی بر توانایی های مهندسان و کارگران ما است که چگونه پیروز شدند کوه ها را هموار، دست انداز ها را پر و باران های سنگین منطقه را مهار نمایند. این فرودگاه، به واقع، شاهکار شگفت انگیز مهندسی است.

در یک مرحله از کار، یک خاکریز 80 متری ساخته شد تا فضای کافی برای باند پرواز 1.7 کیلومتری با پهنای 30 متر که در میان دره های عمیقی محصور شده است، فراهم گردد. ترمینال فرودگاه که مساحتی برابر با 2380 متر مربع دارد می تواند تا 100 مسافر را در خود جای بدهد. اما ویژگی مهم این فرودگاه که حکم یک دارایی ارزشمند را برای آن دارد، چشم انداز وسیع و باورنکردنی از هیمالیا است که تا چشم کار می نماید، دیده می شوند.

اولین پروازهای تجاری به منطقه

اولین سرویس تجاری این فرودگاه زمانی انجام خواهد شد که SpiceJet، یکی از بزرگ ترین خطوط هواپیمایی کم هزینه در دنیا، دو جهت پروازی روزانه را از 4 اکتبر به مقصد فرودگاه پاکیونگ (پاکیونگ - گوآخاتی و پاکیونگ - کلکته) راه اندازی کند. پرواز پاکیونگ - کلکته در حدود 1.5 ساعت و پرواز پاکیونگ - گوآخاتی کمی کمتر از 1 ساعت به طول می انجامد.

این پروازها باعث می گردد که دسترسی به این منطقه بسیار آسان تر بگردد. قبل از ساخته شدن پاکیونگ، نزدیک ترین فرودگاه به گنگتوک مرکز استان سیکیم، فرودگاه بگدوگرا (Bagdogra) در بنگال غربی بود که فاصله ای پنج ساعته با این منطقه دارد. فرودگاه پاکیونگ در 30 کیلومتری جنوب گنگتوک قرار گرفته است.

تقویت گردشگری در سیکیم

انتظار می رود که فرودگاه نو به رونق گردشگری در منطقه بینجامد. سیکیم که در مرز میان بوتان و نپال قرار گرفته است، شمالی ترین استان شرقی هندوستان است که به خاطر چشم اندازهای زیبایی که از هیمالیا دارد برای همه شناخته شده است؛ 28 قله کوه، 21 یخچال و بیشتر از 200 دریاچه در این مکان وجود دارد.

مودی در مراسم افتتاحیه گفت:

سیکیم، مقصدی محبوب در میان گردشگران است. زمانی که این فرودگاه به مرحله عملیاتی برسد، تعداد گردشگران منطقه افزایش خواهد یافت.

بعلاوه، فرودگاه نو فرصت های شغلی نوی برای افراد جوان و نیز، فرصت های سرمایه گذاری زیادی برای هتل ها، مهمان خانه ها، رستوران ها، راهنماهای تور و سایرین فراهم می نماید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2077

به "فرودگاه پاکیونگ هند؛ ترکیب مهندسی با طبیعت نفس گیر هیمالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه پاکیونگ هند؛ ترکیب مهندسی با طبیعت نفس گیر هیمالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید