فعالان بخش خصوصی برای حل مسائل یکدیگر پای کار بیایند

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه نباید به ادامه راه فراوری و تجارت در کشور ناامید باشیم، گفت: آنچه هم اکنون احتیاج است وجود اتحاد و وفاق در بین بخش های مختلف جامعه و بعلاوه عملیاتی سازی طرح های مطالعاتی و پای کار آمدن فعالان بخش خصوصی است.

فعالان بخش خصوصی برای حل مسائل یکدیگر پای کار بیایند

ابوالفتح ابراهیمی در جلسه کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز که با حضور نمایندگانی از بخش های دولتی و خصوصی استان در حوزه کشاورزی برگزار گردید، اظهار کرد: اکنون به مقدار کافی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی طرح های مطالعاتی وجود دارد و زمان آن است که این مطالعات به مرحله اجرا برسد.

وی، دلیل اصلی مسائل موجود در بخشها و به خصوص بخش کشاورزی را در مرحله مدیریت و اجرا دانست و اضافه نمود: کشاورزی به اسم یک بخش راهبردی برای تمامی بخش ها مطرح بوده و باید در این بخش شاهد به اجرا درآمدن نتایج تحقیقات و پژوهشهای اجرا شده باشیم و بیش از این در این راستا تعلل نکنیم.

ابراهیمی وجود تعامل سازنده بین فعالان بخش خصوصی با یکدیگر و بعلاوه با بخش های دولتی را ضروری دانست و گفت: در شرایط کنونی، باید فعالان بخش خصوصی دست به کار شده و تا جایی که در توان دارند، در حل مسائل یکدیگر را کمک نمایند که این امر در بعضی استانها اجرایی شده و نتایج خوبی هم به همراه داشته است که امیدواریم این روحیه تعامل و همکاری در آذربایجان شرقی هم بیش از گذشته تقویت گردد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر ضرورت انتخاب استاندار با روحیه و توان کمک بخشی به بخش خصوصی استان و حوزه فراوری و تجارت، اظهار داشت: مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی باید پا به پای یکدیگر برای حل مسائل مالی در استان کوشش نموده و در راستای حل این مسائل، مطالباتی از مسئولان کشوری داشته باشند.

لزوم اجرای کشاورزی قراردادی در قالب کشت غالب برای هر منطقه

رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز هم در این جلسه با اشاره به موضوع لزوم ایجاد خطوط اعتباری مورد نظر صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان گفت: از بانک کشاورزی استان می خواهیم تمام توان خود را برای محقق کردن ایجاد خطوط اعتباری مورد نظر صندوق حمایت از بخش کشاورزی به کار گیرد و اتاق بازرگانی هم برای تحقق این موضوع پای کار است و در صورت لزوم می توانیم این موضوع را با در میان گذاشتن با نمایندگان مجلس به وسیله مرکز حل کنیم.

قاسم قویدل با تاکید بر ضرورت حل مشکل نهادههای دامی اظهار داشت: ذبح دامه های ماده موضوع دیگری است که در آینده می تواند مشکل آفرین باشد و باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، وی بر لزوم اجرای کشاورزی قراردادی در قالب کشت غالب برای هر منطقه تاکید نمود و اضافه نمود: در این حالت موضوع سورتینگ و فروش محصولات کشاورزی شکل جامع تر و سهل الوصول تری به خود می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1868

به "فعالان بخش خصوصی برای حل مسائل یکدیگر پای کار بیایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان بخش خصوصی برای حل مسائل یکدیگر پای کار بیایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید