قدمت جدی گرفتن بهار

به گزارش مجله همراهان، محمود معتقدی بر این باور است که شاعران کسانی هستند که دنیا را در بهار به گونه ای دوباره می بینند و به قدمت جدی گرفتن بهار در ادبیات و شعر اشاره می نماید.

قدمت جدی گرفتن بهار

این شاعر پیشکسوت در گفت وگو با خبرنگاران درباره نگاه خود به بهار و نمود این فصل در شعرهایش گفت: فصل ها همیشه در گذر زمان به خاطر شرایط خاص هوایی و به قول معروف داستان های دیگر جا عوض می نمایند. ولی آن چه مسلم است این دگردیسی ست که اتفاق می افتد؛ چهار فصل با مشخصه های خاص شان به میان می آیند و انسان با آن ها همراه و گاهی درگیر می گردد.

او اضافه کرد: آن چه مسلم است و از طبیعت می توان یاد کرد، فضای بهاری آن است که خیلی ها برای نو شدن دنیا از آن یاد می نمایند و این چیزی است که در جامعه ایرانی ما هم از دیرباز در قالب جشن باستانی نوروز قدمت تاریخی فراوانی دارد و این نشان می دهد ایرانی ها بیش از هر جامعه دیگری در این زمینه به آمدن بهار و زاییده شدن طبیعت اهمیت زیادی می دهند.

محمود معتقدی سپس به نگاه شاعران به بهار پرداخت و اعلام کرد: از این نظر، به نظر من شاعران کسانی هستند که دنیا را در بهار به گونه ای دوباره می بینند. و حتما و همیشه سعی می نمایند این جشن بزرگ را به نوعی بازتاب دهند.

این شاعر در عین حال گفت: از شعرهای کلاسیک گرفته تا امروز که جامعه ما فضاهای فراوانی را طی نموده، می توان به این نکته توجه کرد که پیشینیان ما در حوزه ادبیات و شعر هم همیشه آمدن بهار را جدی می گرفتند و از آن یاد می کردند. ما هم امروزه با همه شرایطی که دوروبرمان می گذرد، از این مسئله غافل نیستیم. هر کسی به مقدار دانش و نگاهی که به دنیا و طبیعت دارد، آمدن بهار را پاس می دارد و سعی می نماید به نوعی از این بهار در آثارش صحبت کند.

محمود معتقدی بعلاوه در ادامه برای مخاطبان خبرنگاران از بهاریه های خود خواند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2075

به "قدمت جدی گرفتن بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدمت جدی گرفتن بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید