مدیران گردشگری باید آموزش ببینند

به گزارش مجله همراهان، یکی از موضوعات اساسی که موجب جذب گردشگر می گردد، آموزش مدیران حوزه گردشگری است. این موضوع به مراتب ارزشمندتر از سایر موارد زیر ساختی در این صنعت است.

مدیران گردشگری باید آموزش ببینند

زاهد شفیعی، مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری از تعریف دوره آموزشی جدید در گردشگری اطلاع داد و گفت: دستورالعمل اجرایی راه اندازی دوره کوتاه مدت مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری از سوی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ادارات کل 31استان کشور ابلاغ شد.

این دوره با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص برای مدیریت انواع مختلف تاسیسات گردشگری و به عنوان یکی از شرایط لازم برای دریافت کارت مدیریت، بر اساس دستورالعمل اجرایی صدور و تمدید کارت مدیران تاسیسات گردشگری طراحی شده که مجموع مدت دوره آموزشی کوتاه مدت 184 ساعت شامل 128 ساعت آموزش نظری و 56 ساعت آموزش عملی است.

وی اضافه نمود: لازم است دست کم 30 ساعت از آموزش های عملی دوره، با همکاری تشکل های حرفه ای مربوطه در محل تاسیسات گردشگری در حال بهره برداری برگزار گردد، به گونه ای که از 30 ساعت آموزش عملی، برگزاری حداقل یک جلسه در مراکز سرگرمی تفریحی، یک جلسه در واحدهای اقامتی و یک جلسه در واحدهای پذیرایی الزامی است.

شفیعی با بیان اینکه مخاطبان این دوره، متقاضیان دریافت کارت مدیریت برای انواع تاسیسات گردشگری و علاقمندان به آشنایی با این حوزه هستند، اضافه نمود: از این پس گذراندن دوره مورد نظر برای متقاضیان حضور در دوره های مدیریت تخصصی تاسیسات گردشگری الزامی است. اعتبار گواهینامه این دوره از تاریخ صدور به مدت 5 سال است.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: همگردی
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 276

به "مدیران گردشگری باید آموزش ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران گردشگری باید آموزش ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید