نمایش نگاره خط های اقوام کهن مکزیک در موزه ملی ایران

به گزارش مجله همراهان، برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه، نگاره خط های اقوام کهن مکزیک در موزه ملی ایران به نمایش درمی آیند.

نمایش نگاره خط های اقوام کهن مکزیک در موزه ملی ایران

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مجموعه نگاره خط های اقوام کهن مکزیککه شامل 26 نگاره خط و معرف فرهنگ های آزتک، مایا، میکستکا و تولتکا هستند، از آن جهت ارزش و اهمیت دارند که به عنوان گواه تاریخی جنبه های مختلف زندگی تمدن های عظیم در سرزمین مکزیک استقرار داشتند.

همچنین منشا نگاره خط های به نمایش درآمده منطقه مرکزی مکزیک است که شامل ایالت های پوئبلا، تلاکسکالا و اوآخاکا در مکزیک است. کلکسیون نگاره خط هایی که در کتابخانه ملی مردم شناسی و تاریخ و موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ نگهداری می گردد، در سال 1997 در برنامه حافظه جهانی یونسکو ثبت شدند.

نمایشگاه نگاره خط های اقوام کهن مکزیک ساعت 16 فردا (پنج شنبه 6 آبان) در موزه ملی ایران با حضور دکتر بالتازار بریتو مدیر کل کتابخانه ملی مردم شناسی و تاریخ مکزیک و نیز دکتر کاترینا استنو کارشناس یونسکو در زمینه گفتگوی میان تمدن ها، مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی، رئیس کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم)، مدیر موزه ملی ایران و کارشناسان یونسکو، ایکوم و کارشناسان موزه ملی ایران افتتاح می گردد.

این نمایشگاه از حمایت آژانس همکاری های بین المللی و توسعه (AMEXCID)، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، یونسکو، ایکوم ایران (کمیته ملی موزه های کشور)، موسسه انتشاراتی معتبر نگاه و شرکت معروف White house Middle East Electronics برخوردار است و با برپایی این نمایشگاه، سفارت مکزیک در ایران به دنبال ادامه توسعه روابط فرهنگی به عنوان پایه و اساسی مناسب برای شناخت بهتر و در نتیجه تقویت مناسبات تجاری و همکاری میان مکزیک و ایران، این وارثان دو تمدن عظیم، است.

منبع: کجارو
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1714

به "نمایش نگاره خط های اقوام کهن مکزیک در موزه ملی ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "نمایش نگاره خط های اقوام کهن مکزیک در موزه ملی ایران" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش نگاره خط های اقوام کهن مکزیک در موزه ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید