هدیه بابانوئل به علیرضا جهانبخش

به گزارش مجله همراهان، آی اسپورت - آرمن ساروخانیان: دو دقیقه و 29 ثانیه. این کل زمانی بود که جهانبخش لازم داشت تا برای برایتون گل بزند؛ تا توپ را به تور دروازه بورنموث برساند؛ تا بغض یک و نیم ساله اش بترکد. دیدن نام جهانبخش در ترکیب برایتون کاملاً غیرمنتظره بود. گراهام پاتر برای اولین بار تصمیم گرفته بود از مهاجم ایرانی اش در ترکیب اصلی استفاده کند. او پیش از این تنها 22 دقیقه مقابل ولورهمپتون بازی نموده بود، ولی حالا فرصت داشت خودش را مقابل بورنموث نشان بدهد.

هدیه بابانوئل به علیرضا جهانبخش

رویه مربی انگلیسی مشابه چیزی است که در ورزش های رزمی می بینیم. ورزشکارتان ماه ها فقط تمرین می نماید تا برای مسابقه موعود آماده گردد. دوری از مسابقه عطش ورزشکار را به اوج می رساند تا حریفش را نابود کند.

جهانبخش، اما قرار نبود برای مسابقه خاصی آماده گردد. پاتر در مصاحبه هایش مدعی بود که مهاجم ایرانی وقتی آماده باشد به زمین خواهد رفت، ولی در عمل اعتقادی به او نداشت. او از چرخه تیم کنار گذاشته شده بود و همه منتظر خبر انتقالش در نیم فصل بودند. شاید اگر فشردگی مسابقات باکسینگ دی و تغییر سیستم بازی برایتون نبود، علیرضا باید این بازی را هم از روی سکو یا نیمکت تماشا می کرد.

از لحظه ای که نام جهانبخش در ترکیب برایتون نقش بست تا وقتی که توپ را به تور دروازه بورنموث رساند، زمان خیلی کوتاهی بود. لحظاتی از آغاز بازی نگذشته بود که نیل ماپی روی یک ضدحمله سریع به قلب دفاع بورنموث زد. مدافعان به خوبی راه او را بستند، ولی او با هوشمندی چرخید و توپ را در گوشه محوطه جریمه برای جهانبخش کاشت که صحنه را تعقیب نموده بود و خودش را به هم تیمی اش رسانده بود. علیرضا هرچه در توان داشت پشت این توپ گذاشت و توپ را با شوتی زمینی و دقیق به گوشه دروازه فرستاد. انتها انتظار یک و نیم ساله برای گل زدن با پیراهن برایتون؛ پاسخی سریع و توفانی به پاتر که از آغاز فصل نادیده اش گرفته بود.

جهانبخش از این گل روحیه گرفت و در ادامه بازی هم یکی از بهترین های تیمش بود. رجحان برایتون ادامه داشت و در دقیقه 79 آرون موی گل دوم میزبان را زد. علیرضا در دقیقه 84 تعویض شد. جهانبخش فصل گذشته به عنوان آقای گل لیگ هلند به برایتون پیوست تا رکورد جابجایی این باشگاه را بشکند، ولی تا انتها فصل نه گل زد نه پاس گل داد. با آمدن پاتر مهاجم ایرانی به نیمکت و سکو تبعید شد تا دیروز که برای اولین بار در فصل جدید در ترکیب اصلی بود و طلسم ناکامی اش در فوتبال انگلیس را شکست.

جهانبخش پس از گل بغض کرد و صورتش را میان دستانش پنهان کرد. انگار تمام اتفاقات تلخ یک و نیم سال اخیر را مرور می کرد. او پس از بازی درباره این گل به خبرنگاران گفت: مدت های زیادی بود که منتظر این لحظه بودم. قبل از بازی حس خوبی داشتم و خشنودم که به تیم برای رسیدن به این پیروزی یاری کردم. از طرفداران بابت حمایت شان تشکر می کنم. خشنودم که اولین گلم را زدم. امیدوارم به این نمایش ادامه بدهم، این فرایند ادامه داشته باشد و بتوانم طرفداران را خشنود کنم.

جهانبخش در بیست و هفتمین بازی اش برای برایتون پیروز شد سریع ترین گل تاریخ این تیم در لیگ برتر را بزند. او درباره ماه های اخیر که از ترکیب دور مانده بود هم گفت: فصل گذشته کوشش می کردم که با تیم هماهنگ شوم و بالا و پایین های زیادی را تجربه کردم. در فصل جدید حس خوبی بابت همکاری با سرمربی جدید داشتم. او می خواست که بازیکنان متفاوتی را امتحان کند، ولی من در تمرین خوب کار می کردم و منتظر فرصت بودم. انتظارم طولانی تر از چیزی شد که فکر می کردم.

پاتر هم درباره گل اول تیمش گفت: این لحظه فوق العاده ای برای تمام افراد حاضر در ورزشگاه بخصوص علی بود. او لیاقتش را داشت. او هر روز به سختی کار نموده و رفتارش مثال زدنی بوده است. همه ما می خواستیم یاری کنیم و او در این بازی انتها پیروز شد گل بزند.

جهانبخش پس از آندرانیک تیموریان و اشکان دژاگه سومین بازیکن ایرانی است که در لیگ برتر انگلیس گل می زند. حالا سؤال بزرگ این است که آینده مهاجم ایرانی پس از این گل چه خواهد شد؟ پیش از این گفته می شد که او در نیم فصل از برایتون جدا می گردد، ولی این گل می تواند به معنی آغاز جدیدی برای او در این تیم انگلیسی باشد. برایتون چهارشنبه میزبان چلسی است و اگر پاتر با همین سیستم بازی کند، احتمالاً جهانبخش یک بار دیگر در ترکیب اصلی خواهد بود.

اشک های علیرضا؛ سوژه رسانه های مهم جهان

تنها سه دقیقه کافی بود تا علیرضا جهانبخش از زیر فشار کاذب و ویرانگر چندماهه در برایتون خارج گردد، فشاری که با ورود گراهام پوتر به جای کریس هیتن ایرلندی بیشتر هم شد، چون سرمربی جوان برایتونی ها علاقه ای به استفاده از ستاره ایرانی و 17 میلیون پوندی نشان نمی داد.

اوضاع برای خرید رکوردشکن تابستان گذشته تا جایی غم انگیز پیش رفت که همه در انتظار جدایی این بازیکن در پنجره زمستانی 2020 بودند، اما گراهام پوتر در بازی هفته بیستم این فرصت را از ابتدا به ستاره ایرانی خود داد تا قابلیت هایش را به رخ بکشد، فرصتی که جهانبخش نهایت بهره را از آن برد و خیلی زود نامش را به عنوان سومین ایرانی گلزن در لیگ جزیره به ثبت رساند تا ورزشگاه آمکس در آخرین روز های سال 2019 منفجر گردد.

این گلزنی فشار زیادی را از روی دوش علیرضا برداشت تا جایی که با سبک شدن ملی پوش ایرانی، بغض 17 ماهه او بعد از آقای گلی در لیگ هلند با پیراهن آلکمار ترکید تا اشک های علیرضا بعد از ثبت اولین گل برای مرغ های دریایی برایتون به سوژه اصلی رسانه های مهم جهان تبدیل گردد. پیج پرطرفدار 433 در اینستاگرام با انتشار آلبومی از شادی غیرمنتظره جهانبخش و اشک های این بازیکن نوشت: علیرضا جهانبخش نخستین گل لیگ برتر خود را برای برایتون به ثمر رساند و نتوانست اشک های خود را نگه دارد.

در این بین سایر رسانه های مهم جهان چه در جزیره چه در اروپا چه در آسیا نیز این اقدام علیرضا جهانبخش را به صورت کامل پوشش دادند تا اشک های ستاره ایرانی در ورزشگاه آمکس ورزشگاه به سوژه ای مهم در واپسین روز های سال 2019 تبدیل گردد. نکته جالب این که در پیج های اینستاگرامی هر رسانه مهمی که به پوشش این اتفاق برای ستاره تیم ملی ایران پرداخته بود با استقبال گسترده کاربران ایرانی روبرو و با کامنت های بسیار زیادی روبرو شد که نشان از پیگیری اخبار توسط آن ها داشت.

منبع: برترین ها
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 718

به "هدیه بابانوئل به علیرضا جهانبخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه بابانوئل به علیرضا جهانبخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید