هزینه همایش ها، سمینارها و تجملات دستگاه های دولتی حذف گردد

به گزارش مجله همراهان، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حذف هزینه های غیر ضرور در دستگاه ها مثل برگزاری همایش ها، سمینارها و تجملات دستگاه های دولتی در بودجه سال آینده تاکید نمود.

هزینه همایش ها، سمینارها و تجملات دستگاه های دولتی حذف گردد

علی اکبر کریمی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در فرآیندی که بودجه 97 مجدداً بازنگری شد، چیزی حدود 40 هزار میلیارد تومان از حجم بودجه کم شد و رقم بودجه 440 هزار به 407 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. این کاهش با توجه به شرایط موجود، مطلوب بود. البته دولت سناریوی دومی را هم پیش بینی کرد که اگر افزایش درآمدهای نفتی را شاهد بودیم، بودجه بتواند به 447 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند و موارد مصرف آن هم تعیین شده است.

وی اضافه نمود: به نظر می رسد در شرایطی که در تحریم هستیم، منابع درآمدی دولت در بودجه باید به نیازهای اولویت دار کشور اختصاص یابد. قطعاً هنوز هم در بودجه جای کار برای کاهش هزینه ها وجود دارد که این موضوع باید در فرآیند رسیدگی به بودجه چه در کمیسیون تلفیق و چه در صحن علنی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: به نظر می رسد در خصوص افزایش حقوق و مزایا، ماموریت ها و انواع هزینه های غیر ضرور در دستگاه ها مثل همایش ها، سمینارها و تجملاتی که ممکن است در دستگاه های دولتی وجود داشته باشد، ایجاد و ساخت ساختمان های جدید و افزایش نیرو در دستگاه های دولتی باید توجه ویژه ای وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: ما کوشش هایی در برنامه ششم و بودجه سال 97 انجام دادیم. به عنوان نمونه پاداش سرانجام خدمت کارکنان دولت در برخی وزارتخانه ها مثل نفت و نیرو به بالای یک میلیارد تومان می رسید. ما این را به 230 تا 240 میلیون تومان کاهش دادیم؛ چراکه این امر عادلانه نبود. پاداش سرانجام خدمت تا حدود 10 - 15 سال قبل اصلا وجود نداشت و امر جدیدی رخ داده بود. قبلا فقط افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان خود پاداش سرانجام خدمت دریافت می کردند ولی متاسفانه این به مجموعه دولت تسری پیدا کرد و رقم بسیار بی حساب و کتابی شد که به بالاتر از میلیارد رسیده بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که پاداش سرانجام خدمت کارکنان دولت فشاری بوده که به مجموعه دولت وارد می شده و قابل بازنگری و کاهش است، گفت: از سوی دیگر این موضوعی نیست که با معیشت مردم و نیازهای اصلی آنها سر و کار داشته باشد بلکه یک مبلغ تشویقی بود که در سرانجام خدمت به فرد داده می شد. دولت هم الزامی ندارد که یک پاداش چند صدمیلیونی یا چند میلیاردی به فرد بدهد. ضمن اینکه این پاداش باید یک میزان عادلانه ای داشته باشد. نه اینکه یک فرهنگی با 30 سال خدمت و با حقوق پایین نهایتاً 30 تا40 میلیون تومان پاداش سرانجام خدمت دریافت کند و کسی با همان مدرک تحصیلی در یک دستگاه دیگری مثل وزارت نفت 700 میلیون تومان دریافت کند. این با کدام عدالت سازگار است؟ ما می توانیم این رفتارهای ناعادلانه را اصلاح کنیم و این امر باعث کاهش هزینه های دولت نیز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 133

به "هزینه همایش ها، سمینارها و تجملات دستگاه های دولتی حذف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه همایش ها، سمینارها و تجملات دستگاه های دولتی حذف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید