انتها فعالیت کارگروه جنجالی آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی

به گزارش مجله همراهان، وزارت خارجه سئول امروز (سه شنبه) بیان کرد، ایالات متحده و کره جنوبی برای آنالیز لغو یک کارگروه هماهنگ کننده سیاست کره شمالی که به نظر می رسید از نظر واشنگتن راهی برای لغو پروژه های بین دو کره بوده، توافق نموده اند.

انتها فعالیت کارگروه جنجالی آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی

به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان مذاکرات میان سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و نو کیو-دوک، همتای او از کره جنوبی در روز دوشنبه، دو طرف روی پایان دادن به کار این کارگروه توافق کردند. در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است که همزمان هماهنگی در سایر سطوح ارتقا می یابد.

روز دوشنبه نماینده آمریکا گفت حاضر است بدون پیش شرط با مقام های کره شمالی در هر جا، در هر زمان ملاقات کند و مشتاق یک واکنش فوری مثبت است. او قرار است امروز با لی این-یونگ، وزیر اتحاد کره جنوبی که روابط با کره شمالی را مدیریت میکند، ملاقات داشته باشد.

این کارگروه در سال 2018 به منظور هماهنگی رویکردهای این دو متحد در مسائلی نظیر مذاکرات خلع سلاح هسته ای، یاری بشردوستانه، اجرای تحریمها و روابط دو کره و در بحبوحه طغیان تعامل دیپلماتیک با کره شمالی در آن موقع، راه اندازی شده بود.

هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی سال گذشته درباره پیشنهادهای سئول نظیر بازگشایی گردشگری انفرادی به کره شمالی گفت برای اینکه بعدا سوءتفاهمی پیش نیاید، میگوید که این با تحریم همراه خواهد شد و بهتر است که این کار به وسیله این کارگروه دنبال گردد.

گرچه هری هریس گفت ایالات متحده در جایگاهی نیست که بخواهد تصمیمات کره جنوبی را تایید کند، اما این اظهارات جنجالی در سئول به پا کرد و بعدا دستیار سابق مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی در مجلس کشورش گفت که این کارگروه عمدتا به چشم یک مانع در روابط بین دو کره دیده میگردد.

رامون پاچکو پاردو، یک کارشناس کره ای در دانشکده کینگ لندن میگوید که نگاه دولت مون به پایان فعالیت این کارگروه مثل یک ژست خیرخواهانه از جانب جو بایدن، رئیس جمهوری نو آمریکاست.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1784

به "انتها فعالیت کارگروه جنجالی آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها فعالیت کارگروه جنجالی آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید