چطور یک مبل دست دوم خوب بخریم تا کلاه سرمان نرود؟

به گزارش مجله همراهان، مبلمانی که از برترین چوب ها ساخته شده اند و از قضا برای خریدشان باید مبلغی چندین برابر یک مبلمان نو پرداخت کرد. یک علت دیگری که می گردد به شما پیشنهاد کرد که برای خرید مبلمان گاهی در سایت هایی که وسایل دست دوم دارند هم سرکی بکشید، علاقمندی و پایبندی به اهداف زیست محیطی است. هرچقدر چرخه فراوری کنترل گردد، زمین بیشتر نفس می کشد. حالا با ذکر این مقدمه کوتاه، می خواهیم برای شما یک راهنمای جمع وجور برای خرید مبل دست دوم تهیه کنیم که نقشه راهی برای خرید انواع مبلمان کارکرده باشد.

چطور یک مبل دست دوم خوب بخریم تا کلاه سرمان نرود؟

مبلمان روح خانه است و چون پیراهنی می تواند به بدن خانه زیبایی ببخشید. خیلی ها هم عادت دارند هر چند وقت یکبار، پیراهن خانه شان را عوض نمایند. اما با گرانی های امروز بازار خرید مبلمان نو هر چندسال یکبار، برای خیلی از خانواده های میانه، ارزان نیست. از طرفی هم آن هایی که علاقمند به وسایل قدیمی هستند، خیلی وقت ها انتخاب اول و آخرشان مبلمان هایی است که فقط در یک خانه قدیمی اما مجلل، می گردد پیدایشان کرد.

در ادامه فوت فن های خرید مبل دست دوم راب رایتان می گوییم که با صرف هزینه مناسب، برترین مبل دست دوم در دسترس را بخرید. با ما همراه باشید.

قدم اول/ قبل از خرید مبلمان را امتحان کنید

چه مبل دست دوم خود را در خبرنگاران پیدا کردید و چه در یک آدینه بازار یا مغازه فروش لوازم دست دوم، حتما به صورت حضوری برای ارزیابی مبلمان مراجعه کنید.

  • روی مبلمان بنشینید، راحتی اش را امتحان کنید.
  • حساب و کتاب کنید که در صورت احتیاج به تعمیر مبل مورد نظر هزینه تعمیرات، خرید و نقل و انتقالش چقدر برای شما به صرفه است.
  • بعد از آنالیز ظاهر بدنه مبل، با یک متر فاصله نشمین جایگاه تا سطح زمین را میزان بگیرید، میزان آن باید عددی بین 42 تا 45 سانتی متر باشد.
  • به تکیه گاه مبل تکیه کنید تا اگر مسئله ای درد متوجه شوید.
  • میز جلو مبلی را به خوبی امتحان کنید و مطمئن شوید که در صورت عیب و شکستگی، مبل قابل تعمیر شدن باشد.
  • روی مبل بنشینید تا مطمئن شوید که تا چه میزان راحت است.

هیچ چیز بدتر از این نیست که بفهمید چیزی درست بعد از آوردن آن به خانه کارایی لازم را ندارد، خصوصا این روزها که پس دادن جنس کار ساده ای نیست. توجه داشته باشید که هزینه تعمیر مبل اغلب بالاست. برای جلوگیری از ناامیدی خرید مبلمان دست دوم، مبلمان مستعمل را در فروشگاه حتما تست کنید.

قدم دوم/ مبل را بو بکشید

به بوی مبلمان دقت کنید. مبلمانی که در خانه شخص دیگری بوده است ممکن است بوی صاحبان قبلی را داشته باشد. هنگام خرید مبلمان این را در تصمیم خود در نظر بگیرید. بعضی از بوها ممکن است پخش شوند و حتی با شست وشو از بین نروند. این نکته را در نظر داشته باشید که بوها می توانند برای شما آزاردهنده باشد، گاهی بوی نامطبوع در تار و پود مبلمان رخنه نموده و تحت هیچ شرایطی از بین نمی رود.

تشخیص اینکه یک بوی مرموز از کجا آمده است سخت است. به عنوان مثال، یک اثر ضعیف از دود سیگار بر روی مبلی که در فضای باز برای خریدش می روید، پس از ورود به داخل خانه تشدید می گردد. پس اینکه را فراموش کنید.

قدم سوم/تشک ها را تعویض کنید

هرچند ممکن است ترجیح دهید که برای صرفه جویی در هزینه خیلی دست به مبلمان خریداری شده نزنید، اما استفاده مجدد از تشک های مبل دست دوم توصیه نمی گردد. تشک ها می توانند حاوی میکروب ها، باکتری ها و حشرات باشند که شما نمی توانید آن ها را ببینید.

اگر به تشک احتیاج دارید و توانایی خرید یک تشک کاملاً نو را ندارید، تا زمانی که بتوانید یک تشک خوب بخرید، به خرید تشک فوتون یا تشک بادی فکر کنید.

قدم چهارم/ روکش مبل را تعویض کنید

مبل دست دوم و قدیمی ممکن است با اجزای ساختاری باکیفیت ساخته شده باشند و فقط احتیاج به تر و تمیزکردن داشته باشند. مشابه بازسازی یک خانه قدیمی، مبلمان سال ها پیش با طرز کار بهتر و محصولات با کیفیت ساخته می شد.

به جای اینکه از یک جایگاه قدیمی در یک فروشگاه عتیقه فروشی عبور کنید، به پتانسیل و صرفه جویی در هزینه خرید یک مبلمان کپی نو فکر کنید. یک روکش نو می تواند یک مبلمان بی نظیر را به خانه شما بیاورد.

در هنگام خرید مبل دست دوم توجه به سالم بودن فنر، فوم و پارچه رویه بسیار مهم است. به همین علت قبل از خرید، حتماً به رویه مبل توجه کنید تا پستی و بلندی نداشته باشد و پارچه روکش آن به راحتی چروک و نخ کش نگردد. اگر روکش آن از جنس چرم است، از نوع خشک نباشد؛ زیرا این مدل از چرم ها به راحتی ترک می خورند و پوسته پوسته می شوند.

قدم پنجم/ به مبلمان فلزی در خرید فکر کنید

مبل دست دوم فرفورژه یا آلومینیوم، وقتی بازسازی می شوند زیبا هستند. به پتانسیل آن فکر کنید که بر خلاف ظاهر آن است. زنگ زدگی آن را از بین ببرید و با یک لایه پودری بادوام از رنگ فضای باز که مخصوصاً برای پوشش مبلمان فلزی ساخته شده است، دوباره آن را رنگ کنید. در چنین شرایطی قطعا تعجب می کنید که چگونه یک لایه رنگ نو به یافته نو شما روح می بخشد.

قدم ششم/ شکستگی ها را چک کنید

از آنجایی که بیشتر مبل های کارنموده با بچه ها سر و کار دارند، خریدشان دقت زیادی را می طلبد. گاهی مالک این اشیاء می خواهد از دست آن خلاص گردد و ممکن است شما با یک جایگاه روبرو شوید که در ظاهر شرایط خوبی دارد، اما در واقع یک جایگاه شکسته است که از اساس خرید آن اشتباه است.

قدم هفتم/از ایده های نو بهره ببرید

آیا می خواهید یک کمد قدیمی بردارید و از آن به عنوان نیمکت بهره ببرید؟ این ایده یکی از نوترین ترندها است و به خصوص برای مبلمان آنتیک و قدیمی تر به خوبی کار می نماید.

پیشنهاد می کنیم که چوب یا سایر مواد کمد را با یک روکش ضدآب تمیز کنید. استفاده مجدد از مبلمان ایده خوبی است، اما مطمئن شوید در موارد استفاده نو، مبل یا کمد را خراب نمی کنید.

قدم هشتم/ فروشندگان را آنالیز کنید

قبل از جستجو در سراسر شهر برای یافتن مکان مناسب برای یافتن مبلمان دست دوم، خرده فروشان مبلمان را امتحان کنید و مطمئن شوید در صدد رد کردن جنس بنجل خود نیستند.

اغلب اوقات خرده فروشان برای خلاص شدن از موجودی خود، اقدام به فروش می نمایند. مبلمان دست دوم نباید فرسوده باشد، بلکه قابل استفاده بوده و شرایط خرید مجدد را داشته باشد. در این مواقع سایت های فروش لوازم دست دوم مثل خبرنگاران را نباید فراموش کنید.

قدم نهم/ از صنایع دستی در تعمیر مبل بهره ببرید

ممکن است، یک تکه از مبل دست دوم ظاهری فرسوده یا پارگی های اساسی داشته باشد. در چنین شرایطی سلیقه تان را به کار ببرید، از تکه دوزی ها و گلیم ها برای پوشاندن عیوب ظاهری بهره ببرید. در چنین شرایطی این خلاقیت است که به یاری شما می آید.

قدم دهم/ با ابعاد درست خرید کنید

هنگام خرید مبلمان دست دوم باید دقیقا بدانید که قصدتان پرکردن چه نوع فضایی است و آن فضا چقدر بزرگ است.

از آن جایی که شما با کاتالوگ مبلمانی که دارای ابعاد و توضیحات اولیه است خرید نمی کنید، باید با فکر آماده برای خرید بروید. حتی اگر ابعاد خاصی ندارید، ایده خوبی از فضایی که باید با آن کار کنید داشته باشید، زیرا بیشتر فروشندگان مبلمان دوم به شما اجازه نمی دهند مبلمان خریداری شده را برگردانید.

پس قبل از اقدام به خرید، عرض و عمق منطقه ای را که برای آن انتخاب نموده اید را با دقت میزان گیری کنید تا پولتان را هدر نداده باشید.

قدم یازدهم/سایت ها را نباید فراموش کنید

حراج های مبلمان مبلمان را از فروشگاه های مبلمان، سایت ها و اپلیکیشن ها جستجو کنید. خوبی استفاده از اپلیکیشن ها و سایت هایی نظیر خبرنگاران این است که شما با دنیایی گسترده از مبلمان یا هر وسیله دیگری طرف می شوید و حق انتخاب بالایی خواهید داشت.

استفاده از این اپلیکیشن ها به شما فرصت مقایسه می دهد و این همان نکته ای است که در خرید مبلمان دست دوم باید به آن توجه کنید.

برای تماشا آگهی های مبل در خبرنگاران کلیک کنید

قدم دوازدهم/کیفیت مبل را ارزیابی کنید

سخت است که بدانید یک مبلمان حتی نو چقدر دوام می آورد، اما مشورت با دیگر و گشت زدن در اینترنت به شما در این باره ایده می دهد.

  • اگر جنس خاصی از مبلمان مدنظرتان است، درباره آن در اینترنت بخوانید یا از کارشناسان یاری بگیرید.
  • موادی که مبلمان از آن ساخته شده است را آنالیز کنید. احتیاجی نیست دقیقاً بدانید که از چه نوع چوبی ساخته شده است. (اگرچه این یک مزیت است)
  • در خرید مبلمان دست دوم هر چقدر اسکلت مبلمان سرحال تر باشد، شما بیشتر در نقش برنده ظاهر می شوید. خریدن یک مبل با اسکلت سالم، می تواند یک عمر برای شما مبلمانی بسیار با ارزش و زیبا به ارمغان بیاورد.
  • یادتان باشد که پیش از مطمئن شدن از خرید، ساخت مبلمان را آنالیز کنید.
  • در ابتدای کار عیوب ظاهری را فراموش کنید. زیرا عیوب سطحی مانند خراش های کم عمق و رنگ خرد شده را می توان رفع کرد؛ اما رفع کردن عیب ساخت وساز، بسیار سخت تر است.
  • به جای اینکه روی لکه ها دقیق شوید، روی یکپارچگی قطعه تمرکز کنید.

قدم سیزدهم/ پشت مبلمان را آنالیز کنید

مطمئن شوید که قسمت پشتی مبلمان در شرایط خوبی واقع شده است. حتی اگر قرار باشد مبلتان به خبرنگاران تکیه بدهد، یک آنالیز سریع از پشت مبلمان می تواند یک نگاه کلی به شما بدهد. ممکن است با ارزیابی پشت وسیله مورد نظرتان، به مواردی مانند تکیه گاه های شکسته، سوراخ هایی در پشت و… برسید

قدم چهاردهم/وزن مبلمان را دریابید

ممکن است ظاهر یک کمد ساخته شده بلوط را که پیدا نموده اید، کاملاً دوست داشته باشید، اما یادتان باشد، اگر مستاجرید یا زیاد جابه جا می شوید، توانایی حمل اشیایی با وزن سنگین را دارید یا نه؟

آیا می توانید آن را بدون آسیب به خانه برگردانید؟ گاهی ظاهر فریبنده مبلمان باعث می گردد چشمتان را روی مسائلی از این دست ببندید. اما فقط کافی است یکبار بخواهید اسباب کشی کنید یا دکوراسیون خانه را عوض کنید. ممکن است همین وزن بالا برای مبلی که چندان نو نیست، باعث مستعمل شدن سریع تر آن بگردد.

قدم پانزدهم/ تخیل خود را آزاد کنید

هنگام خرید مبل دست دوم، مهم است که امکانات و انتظاراتی که از یک مبلمان دارید را در نظر داشته باشید. به ندرت می توانید مبل دست دومی را پیدا کنید که حداقل به کمی تعمیر احتیاج نداشته باشد.

در حالی که به این فکر می کنید که چگونه یک اثاثیه را تعمیر کنید، به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را به یک مبل بی نظیر تبدیل کنید. سعی کنید روی عیوب زیبایی مانند: خراش های خفیف چوب، دسته های خارج از کیل یا چرخ های آسیب دیده، تمرکز نکنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید از این مبلی که هرچند به ظاهرش نمی آید، نهایت استفاده را بکنید و مهمانتان را مجذوب کنید.

به این فکر کنید که این مبلمان دست دوم به شما چقدر آزادی عمل در تغییر ظاهرش را خواهد داد. مطمئن باشید که فکر خود را به روی امکانات باز کنید، هنگام خرید مبل دست دوم چیزهای زیادی برای دوست داشتن، پیدا خواهید کرد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2144

به "چطور یک مبل دست دوم خوب بخریم تا کلاه سرمان نرود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک مبل دست دوم خوب بخریم تا کلاه سرمان نرود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید