ژاپن دو هواپیمای شناسایی به غرب آسیا فرستاد

به گزارش مجله همراهان، رسانه های ژاپنی از ارسال دو هواپیمای شناسایی نیروی خودپدافند نیروی دریایی ژاپن به غرب آسیا به منظور جمع آوری اطلاعات درباره جهت عبور و مرور دریایی ایمن برای کشتی های این کشور اطلاع داد.

ژاپن دو هواپیمای شناسایی به غرب آسیا فرستاد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام نوروز 99 با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های ژاپنی امروز (شنبه) گزارش کردند که دو هواپیمای شناسایی لاکهید پی 3 اوریون متعلق به نیروی خودپدافند نیروی دریایی ژاپن برای مأموریت طولانی مدت جمع آوری اطلاعات در مورد جهت عبور و مرور دریایی ایمن راهی غرب آسیا شد.

خبرگزاری ان اچ کی ژاپن در این خصوص گزارش کرد، هواپیماهای مذکور در صدد جمع آوری و گزارش اطلاعاتی هستند که به جهت عبور و مرور دریایی ایمن کشتی های تجاری مرتبط با ژاپن یاری می نماید.

طبق این گزارش، منطقه گشت زنی شامل دریای عمان، بخش شمالی دریای عربی و خلیج عدن می گردد اما شامل خلیج فارس و تنگه هرمز نمی گردد.

این شبکه ژاپنی ادامه داد که مأموریت این هواپیماها ظاهراً از کشور آفریقایی جیبوتی خواهد بود و همچنین شامل گشت زنی هایی برای مقابله با دزدان دریایی در نزدیکی سومالی نیز می گردد.

طبق این گزارش، هواپیمای پی-3 سی طی مراسمی با حضور تارو کونو وزیر دفاع ژاپن، پایگاه هوایی ناها واقع در اوکیناوا جنوبی ترین استان ژاپن عزیمت نموده است.

بر اساس این گزارش، این مأموریت احتمالاً حدود یکسال به طول خواهد انجامید و حدود 43 میلیون دلار از بودجه 2020 ژاپن به آن تخصیص داده شده است. یک ناوشکن نیز اواخر ماه فوریه به این مأموریت خواهد پیوست.

چند روز پیش، یوشیهیده سوگا دبیر کابینه دولت ژاپن امروز (سه شنبه) تأکید کرد علیرغم آنکه ژاپن از نزدیک بر اوضاع غرب آسیا نظارت دارد اما تغییری در طرح های خود برای استقرار نیروهای خودپدافند در منطقه به منظور تضمین ایمنی کشتی های این کشور ایجاد ننموده است.

دو ائتلاف دریایی اروپایی و آمریکایی در حالی در خلیج فارس شکل می گیرد که خروج ایالات متحده به ریاست دونالد ترامپ از توافق هسته ای با ایران و بازگرداندن تحریم های یکجانبه، به همراه بعضی برآورد ها مربوط به اعزام حدود 14000 نیروی آمریکایی به منطقه، تنش ها در خلیج فارس را به میزان کم سابقه ای افزایش داده است.

ژاپن، به عنوان یکی از متحدان آمریکا که روابط محبت آمیز ای با ایران دارد، اما تاکید نموده که بدون پیوستن به ائتلاف آمریکا جهت محافظت از کشتی های خود به منطقه نیروی نظامی اعزام می نماید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 679

به "ژاپن دو هواپیمای شناسایی به غرب آسیا فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن دو هواپیمای شناسایی به غرب آسیا فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید