قدمی دیگر در جهت لغو معافیت ویزا میان اروپا و آمریکا

به گزارش مجله همراهان، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است اخذ ویزا را از شهروندان آمریکایی، کانادایی و برونئی برای ورود به این قاره الزامی نماید. این تصمیم در واکنش به اخذ ویزا این کشورها از برخی شهروندان اروپایی گرفته شده است.

بروکسل در پاسخ به امتناع آمریکا از مسافرت بدون ویزا اتباع برخی از کشورهای اروپایی به این کشور، برای اتباع آمریکا اخذ ویزا را الزامی می نماید. روز سه شنبه کمیسیون اروپا در واکنش به مقررات سخت گیرانه آمریکا که به برخی از شهروندان اروپایی تحمیل می نماید، عبور آمریکایی ها را از اقیانوس اطلس با مدارک سفر اضافی مورد آنالیز قرار داد. سخنگوی کمیسیون اروپا گفت که در حال حاضر مجلس و شورای اروپا اصرار دارند که فورا مذاکرات آغاز شوند و موضع بسیار مناسبی اتخاذ گردد و در مقررات مربوط به ویزا مقابله به مثل نمایند.

قدمی دیگر در جهت لغو معافیت ویزا میان اروپا و آمریکا

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

در حالی که بیشتر شهروندان اروپایی می توانند بدون ویزا به آمریکا سفر نمایند، واشنگتن تحت برنامه معافیت ویزا، قوانین مختلفی را برای مسافران از برخی کشورهای مرکزی و شرقی عضو اتحادیه اروپا مانند لهستان، کرواسی، قبرس، بلغارستان و رومانی تحمیل می نماید. ضمناً کانادا نیز از مسافران اهل رومانی و بلغارستان درخواست ویزا می نماید. برونئی نیز در لیست اتحادیه اروپا برای الزامی کردن ویزا است.

در سال 2014 بروکسل از همتای آمریکایی خود درخواست کرد که طی دو سال برنامه معافیت ویزا خود را گسترش دهد تا این برنامه شامل کشورهای دیگر اتحادیه اروپا نیز گردد اما فایده ای نداشت. و در حال حاضر اتحادیه اروپا به دنبال تحمیل مقررات خشک و وقت گیر خود بر ایالات متحده است. اف تی (FT) به نقل از سخنگوی کمیسیون اروپا می گوید:

کمیسیون باید خیلی زود به آنالیز و تصمیم گیری در این مورد بپردازد. این کمیسیون باید تاثیرات مالی، سیاسی و روابط خارجی با این کشورها را آنالیز کند. سپس آن ها باید بر سر اقدامات محتمل بعدی تبادل نظر نمایند.

الزام اخذ ویزا برای سفر به یک کشور به عنوان مانعی برای ورود گردشگر و صرف زمان و هزینه اضافی برای او محسوب می گردد. کشوری که به دنبال پیشرفت صنعت گردشگری خود است، اغلب سعی می نماید مقررات مربوط به ویزا را آسان تر بگیرد.

اتحادیه اروپا کوشش می نماید که سیاست مشترکی در خصوص ویزا اتخاذ کند، برای مثال از مسافران اهل هند، چین و روسیه قبل از سفر ویزا درخواست کند اما اخذ ویزا برای مسافران آمریکایی، کانادایی یا استرالیایی ضرورتی نداشته باشد. انگلیس و ایرلند از سیاست های ویزا اتحادیه اروپا پیروی نمی نمایند.

تصمیم نهایی برای تعلیق عضویت آمریکا در برنامه معافیت ویزا توسط دولت ها و مجلس اروپا گرفته خواهد شد. دمیتری آوراموپولوس که عضو کمیسیون امور داخلی، مهاجرت و شهروندی است، می گوید:

پیوند دو سویه ویزا عنصر اساسی سیاست مشترک ویزا اتحادیه اروپا است. شهروندان اروپایی به حق انتظار دارند که بدون ویزا به سه کشوری سفر نمایند که شهروندان آن ها می توانند بدون ویزا به منطقه شینگن بیایند.

در حال حاضر کمیسیون عواقب حقوقی، سیاسی و مالی تعلیق موقت و احتمالی ایالات متحده، کانادا و برونئی را از معافیت ویزا آنالیز و از مجلس و شورای اروپا درخواست نموده است که موضع مشخصی در این باره اتخاذ کند.

ایالات متحده در اوایل امسال هنگامی که قوانین جدیدی وضع کرد، صبر اتحادیه اروپا را امتحان نموده بود. طبق این قوانین تمامی شهروندان اروپایی که در پنج سال گذشته به ایران، عراق، سودان و سوریه سفر نموده باشند، نمی توانند با معافیت ویزا به آمریکا سفر نمایند. این اقدام مغایر با کوشش آمریکا برای بهبود تجربه ورود به فرودگاه های آمریکا و افزایش بازدیدنمایندگان از این کشور به 100 میلیون نفر در پنج سال آینده است.

وزارت امور خارجه آمریکا به بازدیدنمایندگان از اروپا در خصوص خطر ترور هشدار می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 801

به "قدمی دیگر در جهت لغو معافیت ویزا میان اروپا و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدمی دیگر در جهت لغو معافیت ویزا میان اروپا و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید