کارشناس مسائل غرب آسیا: آمریکا دنبال خلق داعش جدید است

به گزارش مجله همراهان، یک کارشناس مسائل غرب آسیا بیان نمود آمریکایی ها در صدد هستند با استفاده از شرایط موجود در منطقه، اقدام به تکثیر گروههای تروریستی کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا: آمریکا دنبال خلق داعش جدید است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به حمله ترکیه به خاک سوریه و تبعات احتمالی آن گفت: آمریکایی ها درصدد هستند که از شرایط موجود در منطقه برای ایجاد داعشی جدید و تکثیر گروه های تروریستی سوء استفاده کنند.

صدرالحسینی در مصاحبه با برنامه رویداد رادیو گفت وگو ، با بیان اینکه با توجه به حملات اجرا شده از سوی دولت ترکیه به شمال سوریه، مردم این منطقه با مسائل جدی روبرو شده اند، افزود: این حملات منجر به آواره شدن هزاران نفر و کشته شدن صدها نفر شده است و این موضوعی است که باید به آن توجه جدی شود.

وی همچنین با بیان اینکه تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از شمال سوریه باعث عصبانیت کردهای آن منطقه شده ، به نحوی که کردها می گویند که آمریکایی ها از پشت به آنها خنجر زده است ، ادامه داد: آنها معتقدند که آمریکا در جریان حمله ترکیه به شمال سوریه، کردها را تنها گذاشته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه ترکها با ادعای مبارزه با گروه های تروریستی وارد خاک سوریه شده اند، ادامه داد: آمریکایی ها در صدد هستند از تحولات اجرا شده در منطقه در راستای منافع خود استفاده کنند و تلاش دارند که در این منطقه داعشی جدید ایجاد کنند و گروه های تروریستی را تکثیر کنند.

صدرالحسینی با بیان اینکه ترکیه معتقد است تروریست ها در سوریه به دنبال ایجاد ناامنی در ترکیه هستند، گفت: این در حالی است که دولت آنکارا با تجاوزی که انجام داده باعث افزایش ناامنی در این منطقه خواهد شد و ناامنی موجود در سوریه به صورت جدی تری به ترکیه منتقل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت داخلی اردوغان در ترکیه اظهار کرد: این احتمال نیز وجود دارد که اردوغان با توجه به کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه و همچنین شکست هایی که در انتخابات اخیر با آن روبرو شده است ، تلاش داشته باشد که از این موضوع استفاده تبلیغاتی کند و با سوء استفاده از احساسات افکار عمومی مانع فعالیت جدی رقبای خود شود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 507

به "کارشناس مسائل غرب آسیا: آمریکا دنبال خلق داعش جدید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس مسائل غرب آسیا: آمریکا دنبال خلق داعش جدید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید