2 دختر نوجوان فارس در مسابقه هنری زیست محیطی جایزه گرفتند

به گزارش مجله همراهان، 2 دختر نوجوان از استان فارس پیروز به کسب مقام اول و دوم مرحله ملی مسابقات هنری در بخش نقاشی برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) شدند.

2 دختر نوجوان فارس در مسابقه هنری زیست محیطی جایزه گرفتند

اداره کل حفاظت محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: نگین نهاوندی و خدیجه بصراوی از استان فارس در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی ازن، به عنوان نفرات اول و دوم مسابقه هنری برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد معرفی و تقدیر شدند.

این مسابقه با هدف ترویج ارتباط بین حفاظت از لایه ازن، تغییر اقلیم و بعلاوه دستاورد های حاصل از پروتکل مونترال، توسعه دادن عزم و اراده و حمایت دایمی مردم برای حذف مواد مخرب لایه ازن و کاهش گاز های مخرب لایه ازن، در دو مرحله ملی و منطقه ای، در سه بخش طراحی گرافیکی، نقاشی و عکاسی و دو رده سنی کمتر و بیشتر از 14 سال برگزار گردید.

آثار دریافتی با توجه به معیار های در نظر گرفته شده به وسیله آژانس اجرایی برگزارکننده (UNEP) یعنی تفسیر و وضوح موضوع برای بیننده، خلاقیت و اصالت، کیفیت آثار هنری (طرح، ترکیب، رنگ، تن)، شایستگی هنری زیبایی شناختی و تاثیر کلی مورد داوری نهاده شد.

از بین 39 اثر برگزیده نهایی در منطقه، 2 اثر هنری از کشورمان در بخش های عکاسی و طراحی گرافیکی جزو آثار برگزیده نهاده شدند.

پس از 2 مرحله داوری، نفرات اول تا سوم در هر بخش، در مرحله ملی معین شدند که نفرات اول هر بخش به مرحله منطقه ای آسیا و اقیانوسیه راه یافتند.

نگین نهاوندی و خدیجه بصراوی استان فارس در این مسابقات پیروز به کسب مقام اول و دوم شدند.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2177

به "2 دختر نوجوان فارس در مسابقه هنری زیست محیطی جایزه گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 دختر نوجوان فارس در مسابقه هنری زیست محیطی جایزه گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید