65 درصد خوابگاه های دانشجویی عمر بالای 20 سال دارند ، طرح جدید برای نوسازی

به گزارش مجله همراهان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: حدود 65 درصد از خوابگاه ها عمر بالای 20 سال دارند و حدود 990 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز آن ها اعتبار احتیاج است.

65 درصد خوابگاه های دانشجویی عمر بالای 20 سال دارند ، طرح جدید برای نوسازی

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ناصر مطیعی با اشاره به تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی گفت: طرحی تهیه نموده ایم که با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، دانشگاه ها و خیرین خوابگاه های دانشجویی را تعمیر، تجهیز، مرمت و نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح 40 درصد اعتبار توسط صندوق رفاه دانشجویان، 30 درصد توسط خیرین و 30 درصد نیز توسط دانشگاه ها تهیه می گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: در این طرح دانشگاه ها خود می توانند خیرین را معرفی نمایند و همچنین صندوق نیز کوشش می نماید با بعضی از خیرین وارد مذاکره گردد.

وی اضافه کرد: قبلاً 50 درصد اعتبار تعمیر و تجهیز خوابگاه ها توسط دانشگاه ها و 50 درصد توسط صندوق رفاه دانشجویان تامین می شد، اما اکنون درصدد هستیم تا از منابع خیرین نیز استفاده کنیم.

مطیعی ادامه داد: خوابگاه های ما کیفیت متفاوتی دارند، بعضی از خوابگاه ها نوساز هستند و کیفیت خوبی دارند و بعضی نیز مدتی است از قدمت آن ها گذشته و از آن ها استفاده شده و کیفیت مطلوبی ندارند که برای تجهیز آن ها احتیاج به اعتبار داریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: با توجه به قدمت و فرسودگی خوابگاه ها، حدود 65 درصد از خوابگاه های ما عمر بالای 20 سال دارند و طبیعی است که هزینه تعمیر و بازسازی آن ها زیاد باشد.

وی ادامه داد: بر اساس برآورد ما در سال 98 حدود 990 میلیارد تومان (نهصد و نود میلیارد تومان) برای تعمیر و تجهیز خوابگاه ها از جمله سرمایش، گرمایش، روشنایی خوابگاه ها و تعمیر سرویس بهداشتی و آشپزخانه ها احتیاج است.

مطیعی اضافه کرد: علی رغم اینکه زحمات زیادی طی 4 الی 5 سال گذشته کشیده شده است سال جاری 100 میلیارد تومان توسط صندوق و دانشگاه ها فقط برای تعمیر، تجهیز، نوسازی و مرمت خوابگاه ها هزینه شده است، اما به اعتبار بیشتری احتیاج داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم که با یاری خیرین، دانشگاه ها، سازمان برنامه و بودجه و صندوق فرایند مرمت و نوسازی خوابگاه ها را تسریع کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 755

به "65 درصد خوابگاه های دانشجویی عمر بالای 20 سال دارند ، طرح جدید برای نوسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "65 درصد خوابگاه های دانشجویی عمر بالای 20 سال دارند ، طرح جدید برای نوسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید