90 غرفه و 120 هنرمند در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان

به گزارش مجله همراهان، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: 90 غرفه و 120 هنرمند از سراسر کشور در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان حضور دارند.

90 غرفه و 120 هنرمند در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان

به گزارش خبرنگاران، نورالله عبداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه نمود: با همکاری و هماهنگی بین معاونت صنایع دستی وزارتخانه میراث فرهنگی، شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان و مُجری برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی، غُرفه های این دوره بطور تقریب، نیم بها به هنرمندان ارائه شد.

وی ادامه داد: به صرفه بودن قیمتِ غرفه ها موجب شد تا هنرمندان زیادی از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور پیدا نمایند.

نوراللهی گفت: هنرمندان 14 استانِ کشور شامل مازندران، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، تهران، کرمان، گلستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان شرکت نموده اند.

معاون صنایع دستی اصفهان اضافه نمود: اغلبِ شهرستان های استان اصفهان نیز در این نمایشگاه حضور داشتند که در این میان غرفه شهرستان کاشان با توانمندی و حضور پُررنگتری برپا شد.

مرداد سال جاری شهر کاشان از سوی شورای دنیای صنایع دستی بعنوان شهر دنیای منسوجات سنتی ثبت دنیای شد.

عبداللهی با اشاره به اینکه این دوره از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان نسبت به دوره های قبل رشد بیشتری داشته است، گفت: این نمایشگاه بعد از نمایشگاه صنایع دستی تهران بزرگ ترین نمایشگاهی است که در کُل کشور در حوزه صنایع دستی و ملی برگزار می گردد.

وی گفت: چندین کشور در نمایشگاه سال جاری حضور دارند که از بین آنها کویت در زمینه صنایع دستی بویژه در ارائه ررو دوزی های الحاقی حضور پُررنگی دارد.

معاون صنایع دستی اصفهان بعلاوه گفت: در نمایشگاه سال جاری، هنرمندان بزرگی از اصفهان حضور دارند و جز آثار تولیدی و فروش عمده، آثار فاخرِ آنها هم در معرض بازید واقع شده است.

وی اضافه نمود: در این نمایشگاه نشست های بازاریابی موسوم به بی تو بی(نوعی بازاریابی که در مسیر ارائه خدمت یا محصول به مشتری، بسیاری از سازمان ها بطور زنجیره وار به هم متصل می شوند) بین بازرگانان، تولیدنمایندگان و خریداران صنایع دستی از استان های مختلف برگزار می گردد که فعالان این حوزه در این نشست ها به مسائل حوزه بازاریابی محصولات و قراردادها می پردازند.

به گزارش خبرنگاران، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان از چهارم مهر شروع شده است و تا هفتم ادامه دارد.

از 602 رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا 299 مورد مربوط به ایران و از این تعداد 196 رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است.

تا به امروز 40 هزار نفر شاغل در این بخش از صنایع دستی اصفهان ساماندهی شده اند.

استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و 16 اثر آن به نام های میدان امام(نقش دنیا)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان ، مسجد جامع عتیق، سه قنات به نام های وزوان،مزدآباد و مون و کاروانسراهای نوشیروان،گز،امین آباد، مرنجاب، نیستانک، کوهپایه، گبرآباد، مهیار و شیخعلی خان به ثبت دنیای رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 مهر 1402 بروزرسانی: 7 مهر 1402 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2332

به "90 غرفه و 120 هنرمند در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 غرفه و 120 هنرمند در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید