آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفظ و بازسازی تشکیل شد (بازسازی خانه)

به گزارش مجله همراهان، آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی به منظور ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی در راستای شناخت مصالح اصلی به کار رفته در بناها تشکیل شد.

آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفظ و بازسازی تشکیل شد (بازسازی خانه)

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فاطمه حاجیان، مسئول آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی - فرهنگی گفت: با توجه به فرسایش، آسیب و تخریب های ایجاد شده در بناهای تاریخی در سالیان متمادی این آثار نیازمند اقدامات حفاظت و بازسازیی با مواد و مصالح بازسازیی بهینه سازی شده، هستند.

او اضافه نمود: بدین منظور پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی - فرهنگی اقدام به راه اندازی و تجهیز بخش آزمایشگاهی به منظور شناخت مصالح اصلی بکار رفته (خشت، ملات، آجر، اندود، سنگ) در بناها و دستیابی به مصالح بازسازیی مناسب نموده است.

این کارشناس توضیح داد: در این آزمایشگاه با جمع آوری نتایج حاصل از آزمون های آزمایشگاهی و میدانی، خاک و مصالح مناسب برای تهیه مصالح بازسازیی بناهای تاریخی انتخاب و معرفی می شوند.

او اعلام نمود: در کنار آزمون های مختلف، نمونه سازی آزمایشگاهی و میدانی با ترکیبات مختلف بر روی مصالحی چون خاک، خشت، ملات، اندود کاهگل و آجر انجام و پس از آن، آزمون های لازم با یاری تجهیزات موجود بر روی نمونه های فراوری شده صورت می گیرد.

حاجیان اضافه نمود: این آزمایشگاه با هدف ارتباط با محققین در انجام پروژه های علمی و تحقیقاتی، مشاوره ای و اجرایی و در راستای ارتقای کیفی و کمی دانش مربوط به مصالح بناهای تاریخی، شامل مطالعات رفتاری، فن آوری فراوری، کاربرد مصالح، ترمیم و نگهداری سازه ها و طراحی آن ها از سال 1397 تجهیز شده و در امسال آماده ارائه این خدمات است.

مسئول آزمایشگاه مواد و مصالح گفت: از جمله آزمایش هایی که در این بخش انجام می گیرد آزمایش تحکیم، مشخص مقاومت آجر، موزائیک و بلوک سیمانی، مشخص دانه بندی به روش هیدرومتری، مشخص وزن مخصوص دانه های خاک Gs است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2229

به "آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفظ و بازسازی تشکیل شد (بازسازی خانه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفظ و بازسازی تشکیل شد (بازسازی خانه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید