آزمایش اولین اتوبوسهایی که بی سیم شارژ می شوند

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، این آزمایش اتوبوسهای الکترونیکی را بررسی می کند که مجهز به فناوری شارژ بی سیم اندوکتیو شرکت بومباردیر کانادا است. در این سیستم اتوبوسها می توانند به صورت وایرلس و بی سیم هنگام سوار و پیاده شدن مسافران در ایستگاه های اتوبوس، شارش شوند.

آزمایش اولین اتوبوسهایی که بی سیم شارژ می شوند

درحال حاضر این سیستم در مسیرهای داخل شهری در شهر منهایم آلمان وجود دارد.

فناوری شارژ اندکتیو انتقال وایرلس و بی سیم انرژی است که بین اجزایی که زیر سطح جاده قرار گرفته و گیرنده های نصب شده در زیر اتومبیل رخ می دهد.

طرفداران این نوع فناوری اظهار می دارند که این فناوری نیاز به اتصالهای طولانی شب هنگام را کاهش می دهد و به وسایل نقلیه این امکان را می دهد که به باطریهای سبکتر و کوچکتری مجهز شوند و دوره فعالیت آنها طولانی تر باشد.

با حمایت از موسسه فناوری کارسروهه، پروژه پرایموو منهایم آلمان می تواند تعیین کننده این امر باشد که این نوع فناوری در مسیرهای شلوغ چقدر هزینه دارد تا محققان در دنیا واقعی بتوانند زیر ساختها، باطریها، و عملکرد روزانه یک سیستم را براساس اندوکسیون مغناطیسی تحلیل کرده و اجرای آن را ارتقا دهند.

شرکتهای حمل و نقل عمومی نیز می توانند به ارزیابی میزان رقابتی بودن این فناوری و پذیرش آن توسط عموم مردم بپردازند.

وزارت حمل نقل فدرال آلمان و سازمان توسعه ساخت و ساز شهری در این کشور بودجه 4.35 میلیون دلاری برای این پروژه فراهم کرده اند. براساس این گزارش ها انتظار می رود که این پروژه در نیمه دوم سال 2014 برای یک سال آغاز به کار کند.

پیش از این دوره آزمایشی یک ساله این شرکت اتوبوسهای الکترونیک خود را در شرایط برفی در مونترال آزمایش خواهد کرد اما این آزمایش در مسیرهای واقعی صورت نمی گیرد.

درحالی که پروژه شارژ بی سیم در آلمان در بافت حمل و نقل شهری آزمایش می شود، گزینه های مشابه برای شارژ اتومبیهای شخصی به صورت وایرلس و بی سیم درحال شکل دریافت در نقاط مختلف دنیا هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 928

به "آزمایش اولین اتوبوسهایی که بی سیم شارژ می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش اولین اتوبوسهایی که بی سیم شارژ می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید