مزایای تحصیل در کشور آلمان و کانادا

به گزارش مجله همراهان، آلمان کشوری ثروتمند است که دورنمایی روشن برای آینده کاری و سفر در اروپا را پیش رو دارد.

مزایای تحصیل در کشور آلمان و کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام لیگال اپلای، ادامه تحصیل در آلمان یکی از بهترین گزینه ها برای سفر به این کشور است. این کشور بیش از 400 مرکز آموزش عالی دارد که بیش از 2 میلیون دانشجوی داخلی و خارجی در این مراکز تحصیل می نمایند که شامل مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و در برخی مراکز پسادکتری می گردد. کشور آلمان یکی از ارزان ترین کشورهای جهان است که تقریباً تمامی مقاطع خدمات رایگان اراِئه می گردد.

دانشجویان لیسانس در این کشور هیچ هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی نمایند و زبان تحصیل در دانشگاه های آلمان در مقطع لیسانس آلمانی (به جز چند دانشگاه خصوصی که به زبان انگلیسی) ارائه می گردد که دست کم باید سطح ب 1 زبان آلمانی داشته باشند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیز همچون لیسانس رایگان است و بارزترین تفاوت این دو مقطع تنوع رشته های مقطع ارشد و همچنین تحصیل به زبان انگلیسی است که ملزم داشتن سطح زبان ب 2 آلمانی یا آیلتس 5/6 هست.

پذیرش در مقطع دکتری نیاز به داشتن سطح علمی بالا، رزومه و شرایط مناسب دارد. بورس های مختلف تحصیلی برای مقطع دکتری ارائه می گردد که واجدین شرایط می توانند با دریافت این یاری هزینه به تحصیل و تحقیق در این کشور بپردازند.

همان طور که اشاره شد هزینه های تحصیل در دانشگاه های آلمان تقریباً رایگان هست و ممکن است تنها حدود 200 یورو در هر ترم به دانشگاه پرداخت نمایند. با این حال دانشجویان باید قادر باشند سایر هزینه های زندگی خود را تأمین نمایند. به طورکلی می توان گفت با مبلغی حدود 600-700 یورو می توان یک زندگی دانشجویی معمولی در آلمان داشت. کار دانشجویی یکی از روش های تأمین زندگی در زمان تحصیل هست به شرطی که در طول ترم بیش از 20 ساعت در هفته شاغل نباشند.

برترین دانشگاه های آلمان

این کشور یکی از اولویت های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است، شرایط بسیار مناسب تحصیلی، استانداردهای بالای آموزشی و اجتماعی، خدمات متنوع و جامع دولتی، امکان کار در آلمان همگی از مواردی هستند که دانشگاه های آلمان را به مقصدی امن و مطلوب برای ادامه تحصیل تبدیل نموده اند.

Technische Universität Münchenدانشگاه

Ludwig-Maximilians - Universität Münchenدانشگاه

ruprecht-karls-universität Heidelbergدانشگاه

KIT, Karlsruher Institut für Technologieدانشگاه

Humboldt-Universität zu Berlinدانشگاه

Freie Universität Berlinدانشگاه

Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachenدانشگاه

سفر امری است که قدمتی به اندازه تاریخ بشریت دارد و مخصوص قوم و کشور خاصی نیست. سفر در تمامی جوامع تبدیل به امری عادی شده و حتی سازمان هایی برای سهولت کار به وجود آمده اند. از بین کشورهایی که مردم تمایل به سفر به آن دارند کشور کانادا همواره در بالای لیست است. بر طبق آمارهای گوناگون کشور کانادا جزو بهترین و مهاجرپذیرترین کشورهای جهان به شمار می رود و هر ساله روش های گوناگونی را به مسافران ارائه می دهد یکی از بهترین روش های مسافرتی که در سال های اخیر شامل هیچ تغییراتی نشده است سفر به وسیله تحصیل هست.

کشور کانادا دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان است و دانشگاه های کانادا همواره در جزو بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند و به موجب همین امر تحصیل در کانادا دارای هواداران بسیاراست. کشور کانادا دارای دو بخش انگلیسی زبان و فرانسه زبان است البته این به این معنا نیست که شما در این ایالت فقط نیاز به زبان فرانسه خواهید داشت.

تقریباً تمامی دانشگاه های کشور کانادا به زبان انگلیسی هستند و فقط تعداد انگشت شماری از دانشگاه ها به زبان فرانسه می باشند. معمولا حداقل مدرکی که دانشگاه های کانادا نیاز دارد مدرک 6.5 هست اما دانشگاه هایی وجود دارد که مدرک پایین تر را نیز قبول می نمایند. در حال حاضر شایعه ای مبنی بر تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد که گفتنی است این امر صحت ندارد و مدرک زبان برای اخذ ویزای تحصیلی الزامی هست.

تحصیل در کانادا از مدرسه آغاز و در مقاطع، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه پیدا می نماید البته مقطع فوق دکترا نیز در این کشور ارائه می گردد اما این مقطع به عنوان مدرک رسمی تحصیلی شناخته نمی گردد و بیشتر جنبه تحقیقاتی دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی متقاضی نیاز به دیپلم دوازده ساله دارد و در صورت داشتن معدل بالا و رزومه قوی احتمال دریافت بورسیه از مقطع کارشناسی نیز وجود دارد. کشور کانادا دارای بودجه تحقیقاتی بالایی است و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دارای بورسیه هایی با ارزش بالا است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 818

به "مزایای تحصیل در کشور آلمان و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای تحصیل در کشور آلمان و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید