تور هلند: دانشگاه های هلند ، برترین دانشگاه های هلند

به گزارش مجله همراهان، انتخاب برترین دانشگاه های هلند برای تحصیل از میان گزینه های مختلف کار دشواری است چراکه هلند یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین سیستم های دانشگاهی را دارد. قبل از آنکه در این مقاله به 10 مورد از برترین دانشگاه های هلند را آنالیز کنیم بهتر است نگاهی اجمالی سیستم دانشگاهی هلند بیندازیم، دانشگاه های هلند به دو نوع تقسیم می شوند: دانشگاه های تحقیقاتی و علوم کاربردی. مقاطع تحصیلی نیز از سال 2002 میلادی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می شوند.

تور هلند: دانشگاه های هلند ، برترین دانشگاه های هلند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

کارشناسی

کامل کردن و دریافت مدرک دوره کارشناسی در دانشگاه های تحقیقاتی سه سال زمان می برد اما طول دوره کارشناسی دانشگاه های علوم کاربردی چهار سال است.

کارشناسی ارشد

دوره ارشد دانشگاههای علوم تحقیقاتی به طور معمول یک تا دو سال به طول می انجامد. ارشد رشته های مهندسی ریاضی و علوم زیستی معمولاً دو سال کامل را شامل می گردد البته رشته هایی مثل داروسازی به سه سال تحصیل احتیاج دارند ، دوره ارشد دانشگاه های علوم کاربردی نیز یک تا دو سال طول می کشد.

دکترا

اخذ دکترای کشور هلند فقط به وسیله دانشگاه های تحقیقاتی قابل دسترس است، بنابراین اگر مایل به اقدام برای دریافت دکترای هلند هستید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید.

برترین دانشگاه های هلند

حالا که با سیستم آموزشی هلند یکی از برترین کشورهای اروپا برای تحصیل کمی آشنا شدید نوبت آن رسیده تا برترین دانشگاههای هلند را به شما معرفی کنیم،ما در این فهرست به ارایه توضیحاتی درباره ده دانشگاه برتر هلند میپردازیم.

دانشگاه آمستردام University of Amsterdam

اولین مورد در فهرست برترین دانشگاه های هلند یکی از بزرگ ترین دانشگاه های هلند است که در سال 1632 میلادی تأسیس شد و 4 پردیس دانشگاهی در هلند دارد. در سال اخیر بیش از 30 هزار دانشجو از دانشگاه آمستردام فارغ التحصیل شدند.

دانشگاه هفت بخش آموزشی دارد که شامل دندانپزشکی، اقتصاد و بازرگانی، علوم انسانی، حقوق، پزشکی، علوم زیستی و علوم اجتماعی و رفتاری می گردد. زبان اصلی تدریس مقطع کارشناسی هلندی است اما برخی دروس به انگلیسی تدریس شده و زبان تدریس مقطع ارشد نیز انگلیسی است.

تقریباً یک چهارم تحقیقات دانشگاه آمستردام در حوزه ایمنی بدن، اقتصاد رفتاری و قوانین اروپا انجام می گردد. دانشگاه آمستردام مدیریت دو موسسه دیگر را نیز بر عهده دارد که یکی از آن ها در آتن یونان و دیگری در سنت پترزبورگ روسیه واقع شده است و از دانشجویانی که در حوزه تحقیقات در خارج از کشور فعالیت می نمایند حمایت می نماید.

دانشگاه اوترخت Utrecht University

این دانشگاه تحقیقاتی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های هلند محسوب می گردد که 385 سال پیش یعنی در سال 1636 میلادی افتتاح شد. در سال 2018 دانشجویان دکترای این مجموعه قادر به اخد 525 مدرک شدند و 6948 مقاله علمی از اوترخت چاپ و منتشر شد، این تنها بخشی از افتخارت این مجموعه و علت نهاده شدنش در فهرست برترین دانشگاه های هلند است.

هفت بخش اصلی اوترخت از زمین شناسی، علوم انسانی، حقوق، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم پایه، علوم اجتماعی و دامپزشکی می گردد، دو دانشکده دیگر نیز در اوترخت وجود دارد که تدریس علوم مقدماتی (هنر آزاد Liberal Arts) را در راستای کار خود برای مقطع کارشناسی قرار داده اند.

در مجموع 45 رشته در کارشناسی و 130 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شوند که بیش از 80 رشته ارشد به زبان انگلیسی است.

دانشگاه اراسموس روتردادم Erasmus University Rotterdam

مرکز علمی اراسموس روتردام در سال 1913 بنا نهاده شد اما تا سال 1973 به شکل کنونی در نیامد چرا که بعد از آن سال با دانشکده پزشکی روتردام و مدرسه اقتصاد هلند ادغام شد و حالا یکی از برترین دانشگاه های هلند به شمار میرود.

از هفت بخش اصلی اموزشی تشکیل شده است: اقتصاد، حقوق، علوم اجتماعی ، پزشکی، فلسفه، تاریخ، فرهنگ و ارتباطات و در آخر مدیریت. برخی از دروس کارشناسی ارشد مانند مدیریت ارشد کسب و کار به زبان انگلیسی نیز قابل دسترسی است.فعالیت درسی و پژوهشی این مجموعه بیشتر بر بخش سلامت، اقتصاد، حکومت و فرهنگ تمرکز دارد.

دانشگاه وریج آمستردام VU University Amsterdam

دانشگاه وریج به معنی دانشگاه آزاد و مستقل همانطور که از نامش بر می آید، مرکزی مستقل از دولت و کلیسای هلند است و در سال اخیر 23000 دانشجو از وریج فارغ التحصیل شده اند.دانشکده های اصلی وریج شامل دندان پزشکی، اقتصادو مدیزیت، علوم زیستی و زمین شناسی، علوم رفتاری، انسانی، حقوق، پزشکی، علوم پایه، الهیات، علوم اجتماعی می گردد.

اگرچه بیشتر دروس کارشناسی به زبان هلندی هستند اما دانشگاه برای رشته هایی مثل مدیریت، علوم کامپیوتر و روانشناسی آموزش به زبان انگلیسی را نیز در نظر گرفته است. یکی از مواردی که این دانشگاه را به یکی از برترین دانشگاه های هلند تبدیل نموده است فعالیت های بی شمار این مجموعه در زمینه های اجتماعی، سلامت و علوم طبیعی است.

دانشگاه و پژوهشگاه واخنینگن Wageningen University and Research Center

در سال 1918 میلادی و به منظور پرورش علومی در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی، منابع طبیعی و علوم پایه تاسیس شده است است و یکی از برترین دانشگاه های هلند در حوزه فعالیتش است و اهداف خود را در راستای تعریف دو قطب مهم کشاورزی یعنی غذا و محیط زیست قرار داده است.این عملکرد قوی باعث شده تا دانشجویانی که از واخنینگن فارغ التحصیل می شوند زیربنای گسترده ای در تخصص های مربوط به صنایع غذایی، مدیریت منابع طبیعی و کشاورزی فراهم آورند.

از مباحثی که به تازکگی در تحقیقات واخنینگن مورد توجه نهاده شده است می توان به کیفبت غذا، جنبه های توریستی استفاده از محیط زیست و امنیت غذا اشاره نمود. گفتنی است تمامی دروس این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند و در مقطع کارشناسی نیز لیسانس رشته های علوم همگی به انگلیسی و دیگر رشته ها به هر دو زبان هلندی و انگلیسی هستند.

دانشگاه لیدن Leiden University

قدیمی ترین دانشگاه هلند است که در سال 1575 میلادی به دست شاهزاده اورنژ و پایه گذار پادشاهی هم اکنون هلند تاسیس شد. هنوز که بیش از 400 سال از ساخت این مجموعه می گذرد خانواده سلطنتی ارتباط نزدیکی با دانشگاه دارند تا جایی که ملکه پیشین و ملکه کنونی این کشور از همین دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

لیدن به گذشته تاریخی درخشانش در زمینه علوم اجتماعی مشهور است و از همان ابتدای تاسیس نابغی چون اسپینوزا و رنه درکارت در اینجا یعنی یکی از برترین دانشگاه های هلند به کسب علم پرداخته اند.

دانشگاه لیدن هفت دانشکده، بیش از 50 دپارتمان و 40 موسسه پژوهشی ملی و بین المللی را در خود جای داده است. دانشکده های لیدن شامل باستان شناسی، انسانی، حقوق، پزشکی، علوم پایه، علوم اجتماعی و رفتاری، سازماندهی و امور دنیای می گردد. زبان اصلی تدریس کارشناسی ارشد لیدن انگلیسی است و مانند دیگر دانشگاه های این فهرست گذارندن دوره کارشناسی در بیشتر رشته ها به زبان هلندی است.

دانشگاه خرونینگن University of Groningen

دانشگاهی دولتی و تحقیقاتی است که در شهر خرونینگن هلند واقع شده و سال 1614 تاسیس شده است و در سال 2014 این دانشگاه جشن 400 ساله شدن خود را برگزار کرد. دانشکده های مختلف این مجموعه گرایش های کلی مدیریت و اقتصاد، علوم اجتماعی و رفتاری، الهیات، هنر، علوم پزشکی، حقوق، فلسفه، علوم طبیعی و ریاضیات را در خود جای داده است.

در مجموع در خرونینگن 45 برنامه آموزشی دوره کارشناسی و بیش از 100 دوره ارشد و دکترا برگزار می نماید و برخی از این دوره ها در کارشناسی و بیشتر دوره های بالاتر به زبان انگلیسی است. حوزه های موضوعی این مرکز به طور کلی روی سه بخش اصلی انرژی، سلامت و ثبات جامعه تمرکز دارد.

دانشگاه رادبود Radboud University Nijmegen

توجه اصلی این دانشگاه به بخش تحقیقات و پژوهش در حوزه های مختلف است و 7 دانشکده و 19900 دانشجو دارد. دانشگاه نامش را از سنت رادبورد اسقفی که به خردمندی و یاری به فقیران مشهور بود گرفته است.

رادبورد هفت دانشکده و برنامه های آموزشی در گرایش های علوم اجتماعی، طبیعی، فلسفه، الهیات، حقوق، مدیریت و علوم انسانی را داراست.

دانشگاه فنی دلفت Delft University of Technology

دلفت با شعار آینده را به چالش بگیر در سال 1842 میلادی بنیان گذاری شد و قدیمی ترین، بزرگترین و برترین دانشگاه فناوری هلند محسوب می گردد و از هشت دانشکده و بیش از 26000 دانشجو و 6000 پرسنل(در بخش های تدریس، پژوهش، خدمات و مدیریت) تشکیل شده است.

هنگامی که سال 1864 آموزشگاه سلطنتی دلفت به دستور سلطنتی منحل شد جا برای توسعه و پیشرفت این مجموعه بیش از قبل شد و رشته های متنوع مهندسی ارایه کرد که در دوره انقلاب صنعتی قرن نوزدهم بسیار ضروری بود و مورد استقبال نهاده شد.

همه گرایشات کارشناسی (به جز مهندسی هوافضا، برنامه های علوم کاربردی زمین شناسی، نانوبیولوژی و علوم کامپیوتر که انگلیسی هستند) به زبان هلندی تدریس می شوند و مهندسی برق به صورت ترکیبی هردو زبان آموزش داده می گردد.

دانشگاه ماستریخت Maastricht University

این دانشگاه دولتی تحقیقات که نسبت به دیگر دانشگاه های این فهرست جوان تر است سال 1976 تاسیس شد و در سال 2020 حدود 21000 دانشجو از اینجا فارغ التحصیل شدند که 55 درصد آنها خارجی بوند. تقریبا نیمی از برنامه های درسی کارشناسی ماستریخت به انگلیسی تدریس می گردد و بیشتر دروس ارشد و دکترا نیز به همین زبان است.

تحقیق در دانشگاه ماستریخت از سه موضوع اصلی ریشه می گیرد: کیفیت زندگی، یادگیری و خلاقیت و اروپا و دنیا که دانشجویان در عرصه های مختلف با الهام گرفتن از این موضوعات تحقیقات خود را توسعه می دهند.

اکنون که با محیط آموزشی و برترین دانشگاه های هلند آشنا شدید خوب است بدانید که کیفیت بالا و کارآمدی این سیستم، شهریه های به نسبت پایین و تدریس به زبان انگلیسی در بسیاری از رشته ها باعث آن شده که دانشگاه های هلند یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان خارجی باشد. تحصیل در هلند یک رویا نیست و شما نیز میتوانید از مشاوره خبرنگاران در این مبحث برخوردار شوید و یکی از دانشجویان دانشگاه های این فهرست باشید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1927

به "تور هلند: دانشگاه های هلند ، برترین دانشگاه های هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: دانشگاه های هلند ، برترین دانشگاه های هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید