نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه بدانید

به گزارش مجله همراهان، اولین سفر به پهناورترین کشور دنیا بسیار هیجان انگیز است. کشوری مملو از جاذبه های تاریخی و فرهنگی که هر سال گردشگران زیادی برای دیدنش سفر می نمایند. از طرفی طبیعت وحشی آن فرصت مناسبی را برای ماجراجویی ایجاد نموده است. روسیه همواره میزبان جهانگرد های زیادی است و مردمانش با گرمی به استقبالشان می فرایند، کسب اطلاعات کاملی درباره نکات سفر به روسیه می تواند شما را برای روبرو با پیشامدهای اولین سفرتان آماده کند و باعث شود سفرتان بیش از پیش لذت بخش شود. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا 12 مورد از نکات سفر به روسیه را به شما بگوییم.

نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه بدانید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دانلود کردن یا خریدن کتاب اصطلاحات روسی

بسته به شهری که قصد سفر به آن را دارید شرایط آشنایی مردم با زبان های خارجی متفاوت خواهد بود. البته در شهرهای عظیمی مانند مسکو و سنت پترزبورگ آشنایی بیشتری با زبان های دیگر به ویژه انگلیسی دارند اما در کل زبان انگلیسی روس ها زیاد خوب نیست. آن ها از کودکی انگلیسی می خوانند و بیشتر حرف های شما را متوجه می شوند اما عموما افراد خجالتی هستند و صحبت نمی نمایند.

در رستوران ها منوی انگلیسی هم نوشته شده، افراد فعال در صنعت گردشگری به عنوان زبان دوم یا سومشان انگلیسی صحبت می نمایند ولی ممکن است به خوبی مفهوم گفته هایتان را درک ننمایند. بنابر این به همراه داشتن کتابچه راهنما و نقشه ای که بتوانید بهره ببرید فکر بسیار خوبی خواهد بود.

یاد دریافت چندین عبارت کاربردی به زبان روسی نیز نه تنها کارتان را راه می اندازند بلکه با گفتن جمله ساده ای مانند اسپاسیبلو (ممنونم) می توانید تاثیر خوبی روی محلی ها بگذارید.

  • Привет، Privyet به معنی سلام
  • Спасибо، Spicy-ba به معنی ممنونم
  • да، DA به معنی بله
  • нет، Nyet به معنی نه
  • Простите، Prasteete به معنی ببخشید
  • Пока، Paka خداحافظی خودمانی
  • Вы говорите по-английски?، Vi gavareetye pa angleeskee? آیا انگلیسی صحبت می کنی؟
  • чая، Chaya به معنی چای
  • кофе، Koffie به معنی قهوه
  • Счёт، Schyot به معنی صورتحساب
  • один، a-deen به معنی یک
  • два، dva به معنی دو
  • три، tree به معنی سه
  • четыре، chye-tir-ye به معنی چهار

تحقیق درباره سیستم حمل و نقل عمومی

یکی از نکات سفر به روسیه که باعث کاهش هزینه ها و آسان شدن کارتان در اولین سفر می گردد آن است که از قبل تحقیق جامعی در رابطه با سیستم حمل و نقل عمومی پهناورترین کشور دنیا انجام دهید. این تحقیق برای سفر به شهرهای عظیم تر بخصوص آن هایی که دارای مترو هستند بسیار کارآمد خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل تر در رابطه با حمل و نقل روسیه این مطلب را مطالعه بفرمایید. نمی توانید روی پرسیدن سوال درباره این که کدام بلیط را بخرید یا کدام سمت بروید روی افراد حساب کنید و بهتر است که از نقشه های ترجمه شده به زبان انگلیسی بهره ببرید.

باید هر طور که می توانید اطلاعات کاملی درباره این سیستم جمع آوری کنید، به طور مثال از کجا بلیط بخرید یا چطور از نقشه مترو بهره ببرید. هنگام سفر با مترو و اتوبوس به دقت به صدایی که نام ایستگاه ها را اعلام می نماید توجه کنید. معمولا تنها نام روسی ایستگاه ها اعلام می گردد، در نقشه های انگلیسی آوانگاری روسی نیز نوشته شده و با گوش کردن دقیق می توانید متوجه شوید کجا هستید.

لباس گرم

در ادامه نکات سفر به روسیه باید در رابطه با لباس پوشیدن بگوییم. هر کسی که برای اولین بار به پهناورترین کشور دنیا می آید فکر می نماید که این جا همواره هوا سرد و ابری است و البته این افراد سخت در اشتباه هستند. روسیه اگرچه زمستان های سخت و خشنی دارد اما تابستان ها هوای شهرهایی مانند سنت پترزبورگ حسابی گرم و مرطوب می گردد.

قطعا پیش بینی هوا کار دشواری است اما داشتن آگاهی نسبت به شرایط آب و هوا در آن موقع از سال برای چیدن برنامه های سفر حسابی مفید خواهد بود. اگر زمستان به روسیه می روید بیش تر از آن که به فکر لباس های گرم باشید باید به چاره ای برای در امان ماندن از برف و باران بیاندیشید.

در شهرهای عظیم و شلوغ برف ها به سرعت آب شده و زمین پر از گل می گردد. به همراه داشتن کفش و چکمه های مناسب (و حتی جوراب اگر برنامه پیاده روی طولانی مدت دارید) کاربردی خواهد بود. پوشیدن چندین لایه لباس گرم و کت در فضای باز ضروری خواهد بود اما به سر داشتن کلاه خز دار کمی زیاده روی است و همه متوجه می شوند شما گردشگری تازه وارد هستید.

آشنایی با غذاهای روسی

غذاهای روسی حرف های زیادی برای گفتن دارند ولی اغلب دارای اسامی بسیار عجیب و غریبی هستند. اگر تمایل دارید که طعم غذاهای متنوع را بچشید و سفرتان از نظر غذا هم خاطره انگیز شوید درباره غذاهای فصلی پهناورترین کشور دنیا هم جست و جو کنید وگرنه احتمالا هر روز سوپ بُرش خواهید خورد.

رستوران هایی که در مرکز شهرهای عظیم و پرگردشگر قرار داند قطعا دارای گارسن های مسلط به زیان انگلیسی هستند که می توانند در انتخاب غذا به شما یاری نمایند، اگر می خواهید یک تجربه واقعی از غذاهای محلی داشته باشید باید خودتان را آماده کنید تا ناگهان اشتباهی ژلاتین گوشت سفارش ندهید (البته همین غذا هم ممکن است به نظر شما لذیذ باشد).

آب شیر را ننوشید

از دیگر نکات سفر به روسیه ننوشیدن آب شیر است. در کشور خودمان و بسیاری از کشورهای غربی نوشیدن آب شیر یا درخواست آن در رستوران کار متداولی است، اما روس ها از آب شیر برای نوشیدن استفاده نمی نمایند. حتی بسیاری از اوقات پیش می آید که بعد از باز کردن شیر آب برای مدتی آب قهوه ای رنگ از آن خارج گردد. بهتر است وارد بحث های شیمیایی آب و ناراحتی به خاطر کیفیت آن نشویم.

بطری های آب نوشیدنی تنها راه مطمئن برای آسوده خاطر نوشیدن آن هستند. اگر دلتان نمی آید برای مسواک زدن از آب شیر استفاده می کنید و از طرفی بطری های آب هم گران هستند بهتر است از آب جوشیده شده برای مسواک زدن بهره ببرید.

احترام به سنت های محلی

هر کشور بایدها و نبایدهای فرهنگی خود را دارد و روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. طی سال های گذشته با رونق دریافت صنعت گردشگری مردم راحت تر با این اختلافات فرهنگی کنار می آیند اما هنوز هم روسیه یک جامعه سنتی تلقی می گردد. بعضی قوانین و محدودیت های تعیین وجود دارد که مردم از آن ها پیروی می نمایند.

به طور مثال اگر به خانه کسی دعوت شدید مودبانه آن است که هدیه کوچکی را برایشان ببرید. پوشیدن لباس رسمی نیز یکی از ضرورت های رفتن به رستوران یا تئاتر است. در ورودی رستوران ها و موزه ها جا لباسی برای کت های آقایان در نظر گرفته شده و هنگام ورود به این اماکن کت های خود را در می آورند و حتی بعضی آنقدر نسبت به قوانین سخت گیر هستند که ممکن است در روزی سرد و زمستانی مانع پوشیدن کت شما در داخل سالن شوند.

باید بگوییم که انتخاب لباس مناسب نیز از دیگر نکات سفر به روسیه ، پهناورترین کشور دنیا است. حتی اگر هنگام ورود به چنین فضاهایی کسی از لباستان ایراد نگیرد و مانع ورودتان نگردد هم احتمالا با شلوار جین در میان افرادی که لباس رسمی پوشیده اند احساس راحتی نخواهید داشت.

بازدید از کلیساهای ارتودوکس روسی نیز احتیاجمند رعایت کردن مواردی است. خانم ها باید روسری سر نمایند و دامن یا شلوار بلند بپوشند. آقایان نیز باید شلوار بلند بپوشند و از کلاه گذاشتن بر روی سر خود اجتناب نمایند.

امنیت روسیه

در ادامه نکات سفر به روسیه به عنوان اولین سفر در پهناورترین کشور دنیا باید بگوییم که این جا به اندازه هر کشور اروپایی دیگری امنیت دارد. اگرچه شاهد وقوع جرم های کوچکی مانند جیب بری هستیم اما این امور در تمامی نقاط پرگردشگر رایج هستند و چیز عجیبی نیست مهم آن است که هیچ اتفاق خشونت آمیزی این جا روی نمی دهد.

هنگام رفتن به جاهای شلوغ حواستان را جمع کنید تا در دام هایی که برای گردشگران پهن نموده اند نیفتید. اگر هم اتفاق بدی برایتان روی داد هتل ها برای تماس با پلیس یا سفارت (در صورت گم شدن گذرنامه) با شما همکاری می نمایند اما باید تکرار کنیم که این حوادث به ندرت روی می دهند.

تبدیل پول

بهتر است به مقدار احتیاج خود پول ارزی را به روبل تبدیل کنید. استفاده از کارت های اعتباری میان روس ها در حال افزایش است اما هنوز هم بیشترشان از پول نقد استفاده می نمایند. اغلب آن ها دلار یا یورو قبول نمی نمایند و حتما باید روبل داشته باشید.هنگام رفتن به رستوران مبلغی را به عنوان انعام کارمندان کنار بگذارید. برای این که بعدا دچار مشکل نشوید بهتر است همین جا با نرخ مناسب روبل تهیه کنید یا اگر جایی را نیافتید در هنگام ورود به روسیه به مقدار مورد احتیاج روبل بگیرید تا دیگر دغدغه تبدیل واحد پولی و نرخ آن را نداشته باشید.

داشتن برنامه سفر

از دیگر نکات سفر به روسیه داشتن برنامه است. جاذبه های دیدنی شهرهای عظیم مسکو و سنت پترزبورگ از حد شمار خارج هستند و قطعا در زمان محدود شما با توجه به ساعت کاری محدود موزه ها و مراکز تفریحی فرصت بازدید کامل آن ها را نخواهید داشت. بعضی از مراکز خارج شهر هستند و بازدید از آن ها احتیاجمند صرف زمان و هزینه زیاد است. از طرفی این شهرهای شلوغ و پرجمعیت بوده و ترافیک اغلب سنگین است.

پیشنهاد می کنیم که از قبل هتل تان را نزدیک مترو رزرو کنید و برنامه دقیقی برای اولین سفر به پهناورترین کشور دنیا داشته باشید. اماکن مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت یاد داشت کنید و آن ها را به ترتیب نزدیک بودن به یکدیگر و دسترسی آسان بچینید تا در زمان بیشتری داشته باشید.

برای دیدن تنها همین دو شهر زمان بسیار زیادی ضروری است چه برسد به تمامی دیدنی های پهناورترین کشور دنیا. به همین دلیل نگران نباشید و از تماشای آن چه زمانش را دارید لذت ببرید.

به قیمت ها دقت کنید

قطعا شما باید بیشتر از اهالی منطقه پول خرج کنید. به طور مثال بلیط موزه های روسیه برای خارجی ها گران تر از قیمتش برای روس ها است و در هنگام خریدنشان باید گذرنامه خود را به آن ها نشان دهید اما در کل روسیه جزو کشورهای گران قیمت اروپا نیست و قیمت های آن کاملا معقول هستند.

هنگامی که رستورانی را انتخاب می کنید یا می خواهید تاکسی بگیرید درباره قیمت ها از مردم محلی پرس و جو کنید یا به آسانی آن را در اینترنت جستجو کنید تا حدود قیمت را بدانید در غیر این صورت ممکن است کلاه عظیمی سرتان گذاشته گردد.

استفاده از نقشه YANDEX

استفاده از نقشه در گوشی های همراه امروز بسیار رایج است و حتی گاهی در مسیرهایی که کاملا بلدیم برای آگاهی از شرایط ترافیکی آن ها را به کار می گیریم. در بیشتر دنیا از نقشه گوگل استفاده می گردد اما در ادامه نکات سفر به روسیه باید بگوییم که اگرچه نقشه گوگل این جا هم پاسخ گوی احتیاج شما خواهد بود اما Yandex Maps کاربرد بیشتری دارد.

YANDEX یک شرکت فناوری اطلاعات روسی است که عظیم ترین موتور جستجوی روسیه و هشتمین موتور جستجوی دنیا را دارد. آن ها اپلیکیشن های زیادی دارند که نقشه هم یکی از آنان است. این نقشه نسبت به گوگل کامل تر بوده و استفاده از آن برای غیر روسی زبانان نیز آسان است.

مهمان نوازی روس ها

برای اولین سفر به پهناورترین کشور دنیا ممکن است کمی استرس داشته باشید و نگران برقراری ارتباط با آنان باشید چرا که بسیاری می گویند رفتار روس ها غیر محبت آمیز و سرد است که البته این جمله اصلا گزاره درستی نیست. در نکات سفر به روسیه باید بگوییم که آن ها بسیار مهمان نواز هستند و به گرمی از خارجی ها استقبال می نمایند. حتی اگر ببینند شما خارجی صحبت می کنید حسابی درباره شما کنجاوی خواهند کرد.

روس ها خونگرم و مهمان نوازند و با چای و بیسکوییت و انواع غذاهای محلی از شما پذیرایی می نمایند. کافی است شانس این را داشته باشید که بتوانید دوستی روسی پیدا کنید.

برای سفر به این کشور به صفحه تور روسیه بروید.

منبع: theculturetrip

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1014

به "نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید