آغازبه کار نخستین سمن گردشگری در شهرستان کاشمر

به گزارش مجله همراهان، نخستین سازمان مردم نهاد گردشگری با عنوان انجمن یادآوران میراث دیار طرثیث در کاشمر افتتاح شد.

آغازبه کار نخستین سمن گردشگری در شهرستان کاشمر

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مسلم ساقی فرماندار کاشمر در این مراسم گفت: باید بحث سمن ها را در سطح جامعه ترویج دهیم تا آثار و برکات آن به همه مردم برسد. هر سمن، جامعه مخاطب خاص خودش را دارد و هرچقدر به لحاظ فراوانی تعدادشان بیشتر باشد، جامعه مخاطب بیشتر خواهد شد، امید که روزی برسد که همه مردم جامعه مخاطب یک سمن باشند.

او بابیان این که کاشمر دارای جاذبه های طبیعی و زیارتی زیادی است گفت: برای فعالیت در سطح استان زمینه ها و بهانه های خوبی برای فعالیت وجود دارد ضمن این که کار جمعی، کاری زیبا و روحیه بخش است.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری کم هزینه است درصورتی که در حوزه فراوری سرمایه زیادی ضروری است و احتیاج است که همه ترجمان های شهرستان نسبت به این سازمان مردم نهاد، حمایت ترجیحی داشته باشند.

خدیجه نصرتی مدیر انجمن یادآوران میراث دیار طرثیث نیز در این نشست اظهار کرد: اهداف ما شامل همه میراث ملموس و ناملموس در منطقه ترشیز کهن است.

او بابیان این که یکی از اهداف سازمان این است که بتوانیم کاشمر را به رغم این که شهری ترانزیتی و مذهبی است از حصار و بن بست بودن دربیاوریم و یک شناسنامه هویتی و برند گردشگری برای آن تعریف کنیم، گفت: هدف دیگر این است که بتوانیم به درآمدزایی و اشتغال زایی این منطقه تاریخی و کهن یاری کنیم.

نصرتی بابیان این که کار گردشگری در کاشمر کم اجرا شده است و اقامتگاه ها و آژانس ها به چشم رقیب به هم نگاه می نمایند، گفت: باید در کار گردشگری به چشم فرصت به هم نگاه کنیم. همگی باید خودشان را مانند درخت های نهالستان تصور نمایند که وقتی باهم رشد نمایند جنگلی سرسبز را تشکیل می دهند و منظره ای چشم نواز به نمایش خواهند گذاشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 474

به "آغازبه کار نخستین سمن گردشگری در شهرستان کاشمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغازبه کار نخستین سمن گردشگری در شهرستان کاشمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید