از ایرپادز پرو 2 چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش مجله همراهان، اپل امشب در مراسم رونمایی از سری آیفون 14، به احتمال زیاد از ایرپادز پرو 2 هم رونمایی خواهد نمود. اما با توجه به شایعات منتشر شده، از این محصول چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم؟ در ادامه به صورت مختصر و مفید به همین موضوع می پردازیم.

از ایرپادز پرو 2 چه انتظاراتی داریم؟

چیپ H2 و بهبود کیفیت صدا

بر اساس اطلاعات فاش شده، ایرپادز پرو 2 از چیپ H2 بهره می برد که نسبت به نسل قبلی یک ارتقای قابل توجه محسوب می گردد. به طور تعیین این چیپ وظیفه پردازش های مربوط به صدا را بر عهده دارد و بنابراین نسل تازه از نظر کیفیت صدا، تاخیر، حذف نویز و دیگر موارد این چنینی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

عمر باتری بیشتر

در رابطه با عمر باتری ایرپادز پرو 2 شایعه ای از طرف افشاگران مشهور منتشر نشده ولی با توجه به اینکه تقریبا 3 سال از معرفی نسل اول این هدفون بی سیم می گذرد، بدون شک اپل برای نسل دوم آن توجه ویژه ای به باتری نشان داده است. برای مقایسه باید بگوییم که نسل سوم ایرپادز که سال گذشته راهی بازار شد، از عمر باتری 6 ساعته بهره می برد ولی عمر باتری ایرپادز پرو حتی در صورت غیرفعال سازی سیستم حذف نویز به حداکثر 5 ساعت می رسد که در بین رقبا رقم پایینی محسوب می گردد.

کیس متفاوت

ماه ها قبل مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام نمود که کیس ایرپادز پرو از یک اسپیکر کوچک بهره می برد که در صورت گم شدن با استفاده از اپ Find My می تواند صدایی پخش کند تا کاربران به راحتی آن را پیدا نمایند. در حال حاضر فقط خود هدفون های ایرپادز پرو ضدآب هستند و کیس آن دارای چنین قابلیتی نیست. با توجه به اینکه کیس نسل سوم ایرپادز از چنین قابلیتی بهره می برد، احتمالا این تعیینه به کیس ایرپادز پرو 2 هم راه پیدا نموده است. ضمناً برخلاف بعضی شایعات مطرح شده، این کیس بار دیگر مبتنی بر پورت لایتنینگ خواهد بود.

بهبود تشخیص قرارگیری در گوش

یکی دیگر از ویژگی هایی که از نسل سوم ایرپادز راهی ایرپادز پرو 2 خواهد شد، بهبود قابلیت تشخیص قرارگیری در گوش است. در حال حاضر ایرپادز پرو برای این کار از دو سنسور اپتیکال بهره می برد که دقت چندان بالایی ارائه نمی نمایند. اما با استفاده از سنسور تازه، این هدفون بی سیم به سرعت برخورد با گوش را تشخیص می دهد و دیگر خبری از تشخیص های تصادفی هنگام قرارگیری در مثلا جیب نخواهد بود.

رهگیری فعالیت های ورزشی

ماه ها قبل تعدادی از افشاگران اعلام نمودند که ایرپادز پرو 2 از قابلیت رهگیری فعالیت های ورزشی بهره می برد ولی در این زمینه جزئیات بیشتری ارائه نشده است. با توجه به اینکه نسل اول این هدفون دارای شتاب سنج است، ارائه چنین تعیینه ای بعید به نظر نمی رسد.

مزایای پشتیبانی از بلوتوث LE

در سال 2020، بلوتوث 5.2 با پشتیبانی از فناوری LE Audio رونمایی شد. فناوری LE Audio به طور تعیین برای ایرپادز ها مزایای بسیار مهمی را ارائه می نماید. مهم ترین مزیت این فناوری، پشتیبانی از کدک تازه LC3 است. این فناوری به زبان ساده حتی با نصف کردن بیت ریت، می تواند کیفیت صدای بهتری را منتقل کند. از سوی دیگر، کدک LC3 انرژی کمتری را مصرف می نماید و در نتیجه ایرپادز پرو 2 با بهره گیری از این تعیینه با عمر باتری بیشتری روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر، فناوری LE Audio به کاربران اجازه می دهد چندین ایرپادز را به یک منبع صوتی متصل نمایند. در حال حاضر آیفون و آیپد از قابلیتی برای اتصال همزمان دو ایرپادز پشتیبانی می نمایند اما این تعیینه به کاربران اجازه می دهد که تعداد ایرپادزهای متصل را افزایش دهند. در نهایت باید به امکان پذیر شدن اتصال همزمان یک ایرپادز به دستگاه هایی مانند آیفون و مک اشاره کنیم که دیگر احتیاج به سوئیچ کردن بین آن ها رفع می گردد.

بعید بودن تغییر محسوس در طراحی

در سال 2020 شایعاتی مبنی بر تغییر گسترده در طراحی ایرپادز پرو 2 منتشر شد. اما حالا به نظر می رسد این هدفون بی سیم نسبت به نسل قبلی از نظر ظاهری تفاوت محسوسی نخواهد داشت.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2172

به "از ایرپادز پرو 2 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ایرپادز پرو 2 چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید