انتشار کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی از سوی انتشارات بین المللی CRC Press

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران/سمنان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از انتشار کتاب اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان با اسم Green Extraction in Separation Technology از سوی انتشارات بین المللی CRC Press اطلاع داد.

انتشار کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی از سوی انتشارات بین المللی CRC Press

دکتر سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر اظهار کرد: کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی به همت دکتر علی حقیقی اصل و دکتر مریم خواجه نوری از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان نگارش و به وسیله انتشارات بین المللی CRC Press منتشرشده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به موضوع این کتاب اشاره و توضیح داد: این کتاب مبانی شیوه های نوین استخراج اسانس های طبیعی از گیاهان دارویی را با تأکید بر استخراج با آب زیر دمای بحرانی تشریح و کاربرد کتاب در علوم مختلف مهندسی ازجمله مهندسی شیمی را مورد بحث و آنالیز قرار می دهد.

دکتر سعدالدین با توجه به کاربرد گسترده گیاهان دارویی در طیف وسیعی از علوم افزود: تا به امروز کتاب مرجعی که به آنالیز شیوه های نوین استخراج گیاهان دارویی با تأکید بر استفاده از حلال سبز آب زیر دمای بحرانی بپردازد و به صورت کامل، شفاف و نظام مند تشریح کند، ارائه نشده است و این نقصان مانعی را پیش روی علاقه مندان به این عرصه، به ویژه دانشجویان قرار داده است.

وی ادامه داد: نویسندگان کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی کوشش نموده اند تا با نگارش کتاب حاضر و ارائه هرچه کامل تر مبانی شیوه های نوین استخراج سبز، نقصان موجود را جبران و جهت علاقه مندان به این عرصه را هموارتر نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه فصل اول کتاب شیوه های نوین استخراج ترکیبات طبیعی از گیاهان دارویی را تشریح می نماید افزود: فصل دوم کتاب به تشریح استخراج سبز با آب زیر دمای بحرانی می پردازد و درنهایت، فصل با بیان حلالیت ترکیبات دارویی در آب زیر دمای بحرانی و مدل سازی استخراج به انتها می رسد.

دکتر علی حقیقی اصل استاد دانشگاه سمنان با چاپ هفت اسم کتاب و بیش از 120 اسم مقاله به وسیله ناشران معتبر داخلی و بین المللی و بعلاوه هدایت انتها نامه ها و رساله های متعدد در موضوعات استخراج و دکتر مریم خواجه نوری از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان با چاپ دو اسم کتاب و بیش از 30 اسم مقاله به وسیله ناشران معتبر داخلی و بین المللی ازجمله متخصصان داخلی در این زمینه تحقیقاتی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1749

به "انتشار کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی از سوی انتشارات بین المللی CRC Press" امتیاز دهید

2 کاربر به "انتشار کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی از سوی انتشارات بین المللی CRC Press" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی از سوی انتشارات بین المللی CRC Press"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید