رسانه شناسی محسنیان راد منتشر شد
به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، کتاب رسانه شناسی نوشته مهدی محسنیان راد، به تازگی از سوی انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی اسلامی دانشگاه ها(سمت) منتشر شده است.
این کتاب، دانش رسانه شناسی را شاخه ای از ارتباط شناسی و موظف به مطالعه ماهیت، جریان و فراگرد نظام های معنایی مستقر در نئوکورتکس مغز انسان در حوزه ارتباطات رسانه ای و متمرکز بر کارنمودها و کاربردهای آن در کلیتی متشکل از پیشینه، فنون و فناوری های فراوری محتوا و جابه جایی متن، در زمینه روابط متقابل منابع قدرت و مخاطبان و فرآیند صید مفهوم ارتباط گیران از محتوا تا تأثیر می داند.
مولف در کتاب پیش رو، ابتدا به شرح مفاهیم پایه و پس از آن در قالب اصطلاحی جدید، به مروری بر کارکرد و کاربرد رسانه های پیش از قدیم در ایران می پردازد. سپس امکان شناخت عمیق و همه جانبه چاپ، کتاب، مطبوعات، سینما، رادیو، تلویزیون، شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای را فراهم می نماید.
کتاب رسانه شناسی فرصتی است برای تفکر درباره موضوعاتی همچون محتوای رسانه ها، مخاطبان، کارنمودها و کاربردهای رسانه ها، مالکیت و تجارت رسانه ها، نظارت و کنترل رسانه ها، هنجارهای حاکم بر رسانه ها و مطالعات رسانه ها (نظریه ها)
محسنیان راد در مقدمه این کتاب نوشته است: نمی دانم در روزگاری که ابزارهای ارتباطی، انسان ها را متمایل به کوتاه نویسی و کوتاه خوانی نموده، چقدر محتمل است دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی حوصله نمایند، وقت بگذارند و دل بدهند به مطالعه این کتاب حجیم. اما اگر وقت بگذارند و بخوانند، شاید روزگاری اوضاع نابسامان رسانه های ایرانی که ریشه ای 180 ساله دارد، بسامان گردد.
این کتاب با هزار و 131 صفحه چاپ شده است.
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران