بابامنیر هم کتابخانه دار شد

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، آیین افتتاح کتابخانه شهر بابامنیر شهرستان ممسنی با حضور سیداحمد احمدی زاده، معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی و کیوان نیازی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس؛ مهدی ظهرابی، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، ایوب ایوبی، فرماندار ممسنی، شهردار و اعضای شورای شهر بابامنیر، مسئولان شهرستان و بخش ماهور میلاتی، خیرین و جمعی از مردم فرهنگ دوست بابامنیر برگزار شد.

بابامنیر هم کتابخانه دار شد

سیداحمد احمدی زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و یاد امام و شهیدان گفت: هر چقدر در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هزینه شود، سرمایه گذاری است و باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

وی افزایش کتابخوانان در جامعه را امری مهم و ضروری دانست و ضمن قدردانی از همکاری کتابخانه های عمومی و مسئولان شهرستان برای ایجاد کتابخانه، اظهار کرد: امیدواریم مردم بابامنیر به ویژه جوانان و دانش آموزان حداکثر استفاده و بهره برداری از کتاب و کتابخوانی را داشته باشند.

مهدی ظهرابی، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های کتابخانه های عمومی فارس نیز در این آیین، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و تبریک میلاد حضرت زهرا (س) بیان کرد: باعث افتخار است که این پروژه با همکاری فرمانداری، شورای شهر و شهرداری بابامنیر به خاتمه رسیده است.

ظهرابی شهرستان ممسنی را از جمله شهرستان های فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: شهر بابامنیر از جمله شهرهای فاقد کتابخانه استان بود که خوشبختانه کتابخانه عمومی این شهر با همکاری شورا، شهرداری و خیرین به بهره برداری رسید.

وی ضمن اشاره به مصوبات انجمن کتابخانه های عمومی استان مبنی بر توجه به شهرهای فاقد کتابخانه بیان کرد: امروز یکی دیگر از شهرهای فاقد کتابخانه استان، کتابخانه دار شد. همچنین در دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی شهر مبارک آباد از دیگر شهرهای فاقد کتابخانه استان به بهره برداری رسید و در یک شهر دیگر پروژه کتابخانه عمومی کلنگ زنی می شود.

ظهرابی گفت: امیدواریم که خومه زار دیگر شهر فاقد کتابخانه شهرستان ممسنی نیز در آینده ای نزدیک با همکاری فرماندار و مسئولین محلی کتابخانه دار شود و شاهد این باشیم که هیچ شهر فاقد کتابخانه در شهرستان ممسنی وجود نداشته باشد.

یادآور می شود، حق انتفاع این کتابخانه توسط شورا و شهرداری بابامنیر واگذار شده است و با اعتبارات اداره کل کتابخانه های عمومی فارس با صرف مبلغ دو میلیارد ریال تجهیز شده است که با توجه به بهبود نسبی شرایط بیماری کرونا و قرارگیری شهرستان در شرایط کم خطر خدمت رسانی این کتابخانه به اعضا آغاز می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1523

به "بابامنیر هم کتابخانه دار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابامنیر هم کتابخانه دار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید