تور چین: با تور مجازی از استان یون نان در چین تماشا کنید

به گزارش مجله همراهان، استان یون نان در جنوب کشور چین، سرشار از جاذبه های کمتر شناخته شده است که گردشگران بسیاری را با سلایق مختلف به خود جلب می نماید.

تور چین: با تور مجازی از استان یون نان در چین تماشا کنید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین سومین کشور پهناور دنیا است و هیچ جای تعجب ندارد که از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی پرشمار برخوردار باشد. بعضی از این جاذبه ها همانند دیوار چین، برای گردشگران شناخته شده هستند و بعضی دیگر، همچنان ناشناخته مانده اند. با خبرنگاران همراه شوید تا در این تور مجازی، به استان یون نان (Yunnan) در جنوب چین سفر کنیم؛ جایی که به جنوب ابری مشهور است.

سفر ما از روستای Bisezhai در شهرستان منگی شروع می گردد؛ جایی که یکی از چندین روستای قومی در چین محسوب می گردد. روستاهای قومی به روستاهایی گفته می گردد که تنها اقلیت قومی خاصی در آن زندگی می نمایند. این روستاها علاوه بر حفظ میراث فرهنگی منحصربه فرد خود، به علت معماری بدیع و غذاهای محلی و صنایع دستی انحصاری در میان گردشگران محبوب هستند.

یکی از جاذبه های این منطقه، ایستگاه راه آهن بیسژای است که از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن کشور چین به شمار می رود. این ایستگاه در سال 1918 و به علت احتیاج برای حمل و نقل به معدن قلع گیژو افتتاح شد . گرچه اکنون قطارهای سریع السیر در خطوط آهن کشور چین رفت و آمد می نمایند، ایستگاه بیسژای قادر است که بازدیدنمایندگان خود را به صدها سال قبل ببرد. این ایستگاه در سال های اخیر محبوبیت فراوانی کسب نموده است و لوکیشن فیلم جوانان، محصول سال 2017 به کارگردانی فنگ هوا نیز محسوب می گردد. روستای بیسژای نه تنها در میان مردم چین، بلکه نزد گردشگران غربی نیز محبوبیت فراوان دارد و آنان برای گشت و گذار در این منطقه دل انگیز، راهی استان یون نان می شوند.

یکی دیگر از جاهای دیدنی چین در استان یون نان، پل شوانگ لانگ (Shuanglong) است که در 2 .5 کیلومتری شهر باستانی Jianshui ، در محل تلاقی رودخانه های Lu و Tachong احداث شده است. معنای نام این پل، اژدهایان دوقلو است؛ چراکه در چین، رودخانه ها به طور سنتی با این موجودات اساطیری مقایسه می شوند. این پل در زمان سلسله چینگ تحت فرمانروایی کیانلونگ بین سال های 1736 تا 1796 ساخته شد و در ابتدا دارای سه طاق بود. در سال های شروعین قرن نوزدهم، سطح آب رودخانه ها بالا آمد و به یک بستر وسیع تبدیل شدند؛ به همین علت، پل شوانگ لانگ باید بازسازی می شد. از سال 1839 سطح آب به وسیله 17 دهانه پوشانده شده است و به همین علت، شوانگ لانگ به پل هفده طاق نیز معروفیت دارد.

شوانگ لانگ با ارتفاع 9 متر، 148.26 متر طول دارد طول و عرض آن از سه تا هشت متر متغیر است. برج سه طبقه ای زیبایی روی این پل ساخته شده است که تزئیناتی با تصاویر حکاکی شده از بودا، خدایان، اژدها، گیاهان و حیوانات دارد. این پل از دوردست به یک کشتی شباهت دارد که روی رودخانه حرکت می نماید. پل شوانگ لانگ، بزرگ ترین پل تاریخی به جای مانده در یون نان مخسوب می گردد و در سال 2006، در لیست آثار ملی و تحت حفاظت دولت قرار گرفته است.

در استان یون نان، یک شهر خارق العاده جیانشوئی وجود دارد که برای علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ و معماری، یک موزه در فضای باز محسوب می گردد. این شهرک مسکونی در زمان سلسله مینگ بین سال های 1368 تا 1644 میلادی ساخته شد و دیواری سنگی آن را همانند دژی مستحکم احاطه کرد. آنچه از این دیوار برجای مانده، دو برج گوشه ای است که Chaoyang و Qingyuan نامیده می شوند. برج چائویانگ که جهت شرقی دارد، به معنای ایستادن مقابل خورشید است. چشم انداز خارجی این برج، یکی از جاذبه های مشهور پکن به نام دروازه صلح آسمانی یا Tiananmen را تداعی می نماید و این موضوع به علت سبک های مشابه معماری در دوران سلسله مینگ است؛ با اینکه برجی که در مرکز واقع شده است، 28 سال جوان تر است.

معبد کنفوسیوس در جیانشوئی یکی از بزرگ ترین معابد کنفوسیوس در چین است و حتی قدمتی دیرین تر از معبد کوفو، شهر زادگاه متفکر بزرگ چین، دارد. این بنا در سال 1285 ساخته شد و از آن موقع تا به امروز بیش از 40 بار بازسازی شده است. این بنا در حال حاضر، مهم ترین مرکز ملی حفاظت از آثار فرهنگی است. معبد کنفوسیوس شامل بیش از 30 ساختمان مستقل، مجسمه، دروازه، طاق، میدان و باغ است و دو بار در سال، در جشن بهار و در روز تولد کنفوسیوس، مراسم یادبودی در معبد برگزار می گردد. مشهورترین بهش این معبد، سالن داچنگ به شمار میرود؛ جایی با 22 در ورودی که با تندیس صدها پرنده و حیوان تزئین شده اند. دریاچه کوچکی که روبه روی ورودی اصلی واقع شده است، پوشیده از نیلوفرهای تازه شکفته است و به مجموعه معبد تعلق دارد. یکی از غرفه های معبد نیز در مجاورت دریاچه احداث شده است.

جاذبه های مدرن استان یون نان نیز چیزی کم از دیدنی های تاریخی آن ندارند. در سال 2014، دهکده هنری دانگ فنگ یون (Dongfengyun) در 130 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان ساخته شد. این دهکده در سبکی آینده نگرانه، به وسیله شرکت Cheng Chung Design مستقر در هنگ کنگ و به یاری هنرمند بومی به نام Luo Xu، احداث شده است.

توسعه کشاورزی اکولوژیکی در این منطقه زیبا، فضاهای نمایشگاهی و فرهنگی، هتل ها، درختچه های اسطوخودوس، باغچه های گل رز، باغ سوسن، جنگل در ساحل دریا و موارد دیگر از جمله موضوع های این دهکده هستند. مجموعه ای از ساختمان های آجری در این دهکده، به موزه هنر Kaleidoscope اختصاص یافته است. نمای این ساختمان ها به بطری نوشیدنی شباهت دارد که این ادای احترام به سنت تهیه نوعی نوشیدنی محلی در منطقه محسوب می گردد. گرچه ممکن است ننای این ساختنان ها در نظر عده ای به زبانه های آتش شباهت داشته باشد؛ در این صورت می توان طاهر ساختمان ها را به عنوان نمادی از افروختن آتش در جشنواره های پایکوبی محلی تعبیر کرد. در دهکده دانگ فنگ یون مجتمع دیگری وجود دارد که از آجر های قرمز تیره تر ساخته شده است و به تپه بزرگ موریانه تشبیه می گردد. این بنا، مجموعه ای از رستوران ها محلی و مدرن را در خود جای داده است.

شاید در نگاه نخست، طراحی این دهکده دچار نوعی بی نظمی و آشفتگی به نطر برسد؛ اما تمامی جزئیات آن کاملا فکر شده و بر اساس محاسبات دقیق است. در پروژه ساخت این دهکده، از تیرها و میخ های فولادی استفاده نشده و استفاده از قطعات فلزی، تنها به منظور عناصر و دکوراسیون داخلی اجرا شده است. ترجیح طراحان دهکده دانگ فنگ یون، استفاده کامل از نور طبیعی بود؛ چراکه هدف و مفهوم اصلی این مجموعه، هماهنگی انسان با طبیعت است.

استان یون نان، از مراکز جذب گردشگران و دوستداران زیبایی است و در سراسر آن، موارد تحسین برانگیز بسیاری وجود دارد. اکنون و با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا از جاذبه های گردشگری استان یون نان بازدید کنید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2063

به "تور چین: با تور مجازی از استان یون نان در چین تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: با تور مجازی از استان یون نان در چین تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید