بختیاری زاده: از تیم های ایرانی حمایت شود، در دنیا هم حرف برای گفتن دارند، استقلال می تواند قهرمان آسیا شود

به گزارش مجله همراهان، مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال گفت که در صورت حمایت کردن و داشتن امکانات، تیم های ایرانی می توانند حتی در دنیا حرف هایی برای گفتن داشته باشند.

بختیاری زاده: از تیم های ایرانی حمایت شود، در دنیا هم حرف برای گفتن دارند، استقلال می تواند قهرمان آسیا شود

سهراب بختیاری زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عملکرد استقلال در لیگ قهرمانان آسیا 2021 گفت: هواداران استقلال روزهای پر التهابی را سپری کردند و صعود به مرحله بعدی را در وهله اول به آنها تبریک می گویم. باید قبول کنیم صعود در گروهی که تیم های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و تیم پرتلاش الشرطه قرار داشتند، کار سختی بود. در کنار رقیبان قوی، برگزاری بازی ها به صورت متمرکز با شرایط آب وهوایی کشور عربستان شرایط را سخت تر کرده بود.

استقلال جدال نابرابری داشت

وی افزود: رقابت با تیم های قدرتمندی مثل الدحیل یک جدال نابرابر بود. تیمی که می خواهد پیروز باشد، باید از درون مجموعه خود حمایت شود. شک ندارم هنوز حرفه ای نیستیم و علاوه بر استقلال، تیم های تراکتور تبریز و فولاد خوزستان نیز این شرایط را داشتند. استقلال استحقاق این را داشت که زودتر از اینها صعود کند، اما شکست برابر الدحیل کار را به هفته پایانی کشاند. نکته خوب، رفتار حرفه ای کادر فنی و بازیکنان استقلال پس از شکست مقابل الدحیل بود که به دنبال برطرف کردن ضعف های خط دفاعی رفتند. در دو بازی آخر استقلال دیدیم که ضعف های خط دفاعی کمتر شده بود.

استقلالی ها آسیا را فراموش کنند

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه الشرطه چیزی برای از دست دادن نداشت و راحت تر بازی می کرد، یادآور شد: استقلال برخلاف الشرطه محکوم به پیروزی بود. استقلال می توانست پس از گل اول باز هم گل بزند، اما تصمیم گرفت بازی را کنترل کند و در این کار هم پیروز بود. امیدوارم استقلالی ها زودتر این مسابقات را فراموش و خودشان را برای بازی های سخت لیگ برتر آماده کنند.

اگر از تیم های ایرانی حمایت شود، در دنیا حرف برای گفتن داریم

بختیاری زاده در مورد حذف سه کننده قطر در این رقابت ها و صعود سه تیم ایرانی به مرحله حذفی گفت: تیم های حوزه خلیج فارس از لحاظ امکانات و پشتیبانی خیلی قوی تر از ما هستند، اما استعداد و خلاقیت فوتبالیست های ایرانی - که قدرشان را نمی دانیم- باز هم خودش را نشان داد. نمی خواهم به تیم های آسیایی بی احترامی کنم، اما اگر روی فوتبال ایران سرمایه گذاری درستی شود و امکانات داشته باشیم و حمایت شویم، می توانیم در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

دو بار می توانستیم قهرمان آسیا شویم

وی در مورد انگیزه متفاوت استقلال در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرح داد: وقتی قرار است در سطح بالاتری به میدان بروید، خود به خود انگیزه بیشتر می شود. نباید تصور کنیم نقاط ضعفی نداریم، اتفاقا باید برطرف شوند تا در دیدارهای بعدی عملکرد بهتری داشته باشیم. وقتی صحبت از نقاط ضعف می شود، صرفا مسائل فنی نیست. همانطور که اشاره کردم تیم باید از سوی مجموعه مورد حمایت قرار بگیرد. چند وقت پیش برخی ها به دیدار استقلال و آنیانگ کره جنوبی در مسابقات باشگاه های آسیا و بازی در گل و لای ورزشگاه آزادی اشاره کردند. ما در 3،4 سال می توانستیم دو بار قهرمان آسیا شویم که یکبار به نایب قهرمانی و یکبار هم به سومی بسنده کردیم.

رفتار کره ای ها برای ما جای سوال داشت

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال ادامه داد: در بازی با آنیانگ، تیم حریف از یک ماه پیش می دانست که روز بازی قرار است تهران در روز بازی هوای بارانی شدیدی داشته باشد، به همین دلیل در ورزشگاه ایران خودرو در زمینی پر از آب و گِل تمرین کردند. رفتار کره ای ها برای ما جای سوال داشت که چرا این کار را می کنند. ما در این زمینه ها ضعیف هستیم. وقتی باشگاهی مثل استقلال در 6 سال 7 مدیرعامل عوض می کند، اوج به هم ریختگی فوتبا ل مان را نشان می دهد. هر از گاهی مثل این دوره اتفاق می افتد که بازیکنان با قلب شان بازی کنند. در کنار این بازیکنان، هماهنگی آنها توسط کادر فنی و اتحادی که بین شان بوجود آمد، ستودنی بود.

استقلال شانس قهرمانی آسیا را دارد

بختیاری زاده در رابطه با شانس استقلال برای قهرمانی در آسیا به خبرنگاران گفت: قطعا استقلال هر وقت در آسیا باشد، شانس قهرمانی دارد. فقط باید از الان برای بازی با الهلال عربستان برای چند ماه دیگر برنامه ریزی کرد. به تیم های تراکتور و پرسولیس هم بابت صعودشان تبریک می گویم و امیدوارم هر سه کننده کشورمان در مراحل بعدی پیروز باشند. فولاد خوزستان نیز فوق العاده بود و با بدشانسی صعود نکرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1719

به "بختیاری زاده: از تیم های ایرانی حمایت شود، در دنیا هم حرف برای گفتن دارند، استقلال می تواند قهرمان آسیا شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بختیاری زاده: از تیم های ایرانی حمایت شود، در دنیا هم حرف برای گفتن دارند، استقلال می تواند قهرمان آسیا شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید