رجحان کشتی گیران در انتخابی نخستین گام المپیکی شدن است

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، با اعلام رسمی برگزاری رقابتهای انتخابی و نحوه انتخاب آزادکاران المپیکی خیلی از ابهامات مدعیان رسیدن به این آوردگاه بزرگ و سرنوشت ساز برطرف شد. بدین ترتیب مدعیان تیم ملی متوجه شدند می توانند تا آخرین لحظه برای المپیکی شدن بجنگند و زیر چتر عدالت و قانونمداری فدراسیون کشتی برای رسیدن به هدفشان تلاش کنند.

رجحان کشتی گیران در انتخابی نخستین گام المپیکی شدن است

اما سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به تازگی اعلام کرده برتری مدعیان در رقابتهای انتخابی به منزله انتخاب و حضور قطعی آنان در المپیک نیست و عملکرد این نفرات همچنان در رویدادهای بین المللی تدارکاتی و رسمی پیش رو، زیر ذره بین قرار گرفته است.

به همین دلیل غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد صراحتاً تاکید کرد نفرات برتر مسابقات انتخابی، هنوز ملی پوش اصلی و نهایی برای المپیک نیستند و این نفرات باید همچنان در مسابقات پیش رو خود را اثبات کنند.

به گفته سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، هر چند روال برگزاری انتخابی به طور رسمی تدوین و اعلام شده، اما چند موضوع در این میان بسیار مهم و حتمی است. به عنوان مثال احتمال برگزاری کشتی دو از سه با نظر کمیته فنی وجود دارد و علاوه بر آن کشتی گیری که در این مسابقه به عنوان فرد پیروز معرفی می شود، قطعاً انتخاب شده المپیک نیست. در واقع احتمال نقد و بررسی عملکرد نفرات برتر انتخابی در تورنمنت های پیش رو وجود دارد.

بدین ترتیب می توان دریافت که با توجه به در پیش بودن مسابقات گزینشی المپیک و همچنین رقابتهای قهرمانی آسیا، آخرین تورنمنت بین المللی آزادکاران برای محک خوردن تا المپیک، جام زیلکوفسکی لهستان است. گفته می شود این تورنمنت از اهمیت فراوانی برخوردار است و اگر ابهام و تردیدی در انتخاب آزادکاران المپیکی وجود داشته باشد، در این تورنمنت به تصمیم نهایی و قطعی مبدل خواهد شد.

البته نباید فراموش کرد شرایط برای آزادکاران اوزانی که سهمیه المپیک گرفتند با سه مدعی اعزامی به مسابقات گزینشی سهمیه المپیک، کاملاً متفاوت است.

به گزارش خبرنگاران، کشتی آزاد ایران توانست در پیکارهای جهانی 2019 قزاقستان سه سهمیه از 6 سهمیه بازی های المپیک را کسب کند. هر چند رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی پیروز شدند در اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم به سهمیه المپیک دست یابند، اما کنندگان کشورمان باید فروردین ماه در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم در پیکارهای گزینشی المپیک به میدان بروند و سهمیه های باقیمانده را از آن خود کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1528

به "رجحان کشتی گیران در انتخابی نخستین گام المپیکی شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجحان کشتی گیران در انتخابی نخستین گام المپیکی شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید