تلخ و شیرین ایگور در والیبال ایران، نیمکت تیم ملی به چه کسی می رسد؟

به گزارش مجله همراهان، ایگور کولاکوویچ پس از سه سال با تیم ملی والیبال به کار خود خاتمه داد و در این سال ها عملکردش نوسانات زیادی داشت.

تلخ و شیرین ایگور در والیبال ایران، نیمکت تیم ملی به چه کسی می رسد؟

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، والیبال ایران در همان روزهای ابتدایی سال 99 با یک اتفاق عظیم همراه شد. قرداد ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی کشورمان با فدراسیون والیبال فسخ شد.

شیوع ویروس کرونا ورزش دنیا را با چالش های زیادی روبرو کرد؛ مسابقات گزینشی المپیک و اردوهای ملی پوشان در سراسر دنیا یکی پس از دیگر لغو شد و در نهایت کمیته بین المللی المپیک پس از برگزاری جلسات مختلف در نهایت تصمیم گرفت المپیک را یک سال به تعویق بیاندازد.

تعویق المپیک روی قرارداد ایگور تاثیر گذاشت و در نهایت او هم تمایل داشت از تیم ملی جدا گردد. البته سرانجام قرارداد ایگور بعد از المپیک بود اما به خاطر تعویق یک ساله هر دو طرفین قرارداد تمایل به فسخ داشتند.

کارنامه ایگور در زمان حضورش در ایران بارها مورد انتقاد اهالی والیبال نهاده شد. او از سال 95 و همزمان با دوره ریاست داورزنی در فدراسیون والیبال راهنمایی تیم ملی را برعهده گرفت، ایگور ملقب به تغییر نسل و جوانگرایی در تیم های ملی بود و یکی از دلایلی که باعث شد به تیم ملی ایران بیاید همین ویژگی او بود. هرچند خصلت جوانگرایی و تغییر نسل از ایگور کولاکوویچ در ایران کمتر به چشم خورد و اتفاقا او در نظر خیلی از اهالی والیبال مربی محتاطی است و بیشتر از اینکه به فکر جوانگرایی در تیم ملی باشد به ستاره های تیم تکیه می نماید و مربی نتیجه گرایی است.

کارنامه عملکرد ایگور در دوران حضورش در تیم ملی نوسانات زیادی داشت؛ سرمربی مونته نگروی تیم ملی ایران که قراردادش به صورت دو ساله بود و در صورت رضایت هر دو طرفین تمدید می شد در زمان ریاست ضیایی قرارداد دو ساله او تمدید شد و همان زمان با تیم ملی در مسابقات قهرمانی دنیا حاضر شد، اما تیم ملی کشورمان در آن مسابقات نسبت به دوره قبل نتایج مطلوبی کسب نکرد و با سقوطی 7 پله ای در صندلی سیزدهم نهاده شد! اما برای نخستین بار تیم ملی والیبال کشورمان در سال 2017 نخستین مدال دنیای را کسب کرد و با عنوان سومی رقابت های قاره ای مدال جدیدی به ویترین افتخارات تیم ملی اضافه شد که نقطه قوت کولاکوویچ در کارنامه مربیگری اش در ایران به حساب می آید.

کولاکوویچ در زمان حضورش در تیم ملی در مسابقات مختلفی شرکت کرد.از سال 2018 تا سرانجام 2019 اوج ترافیک رقابت های والیبال ایران بود. شاگردان کولاکوویچ در بازی های آسیای جاکارتا، قهرمانی آسیا، لیگ ملت ها، جام دنیای و رقابت های گزینشی المپیک برای دوبار اعزام شدند.

تیم ملی کشورمان در بازی های آسیایی به نشان طلا رسید، در فینال لیگ ملت های والیبال علی رغم اینکه تیم با ستاره های خود به میدان رفته بود و دیگر کشورها هم با نفرات اصلی حاضر نشده بودند اما در نهایت به عنوان پنجمی رسید، در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران ملی پوشان عنوان قهرمانی را کسب کردند اما در جام دنیای همان عنوان هشتمی دوره گذشته را تکرار کردند و دست آخر هم در دومین دوره مسابقات گزینشی المپیک جواز حضور در توکیو را از آن خود کردند.

حالا با جدایی کولاکوویچ حرف و حدیث بر سر انتخاب سرمربی تیم ملی بالا رفته است؛ با توجه به تعویق المپیک تنها مسابقه پیش روی ملی پوشان لیگ ملت هاست که قرار است اواخر مرداد و اوایل شهریور برگزار گردد البته هنوز خبری از لغو این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا مخابره نشده است؛ اما کشور ایتالیا از حضور در این رقابت ها انصراف داده است و معین نیست بقیه تیم ها هم با شرایط شیوع کرونا در این مسابقات حاضر می شوند یا خیر. اما آن چه که معین است فدراسیون والیبال به این زودی قصد انتخاب سرمربی برای تیم ملی ندارد و قرار است در صورت برگزاری مسابقات لیگ ملت ها مربی ایرانی راهنمایی تیم را برعهده بگیرد. تصمیمی که به نظر می رسد بسیار به جاست چرا که والیبال ایران علاوه بر ملی پوشان قدرتمند، مربیان صاحب نامی هم دارد و در این چند سال در رده های پایه بارها به موفقیت های قابل قبولی رسیده اند. بهروز عطایی و محمد وکیلی در رده جوانان و نوجوانان اتفاقات عظیمی برای والیبال ایران رقم زدند.

گزینه های جایگزین ایگور کولاکوویچ

در این میان اما نام مربیان همچون لورنزو برناردی، رادوستان استویچف، پلامنا کونستانتینوف و فردیناندو د گئورگی برای راهنمایی تیم ملی والیبال ایران نام برده شدند.

فردیناندو د گئورگی گزینه شناخته شده ای است و در لهستان افتخارات زیادی کسب نموده است و یکی از گزینه های احتمالی تیم ملی ایران است. باید دید از بین گزینه های مطرح شده در نهایت نیمکت تیم ملی به چه کسی می رسد.

انتهای پیغام/4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 970

به "تلخ و شیرین ایگور در والیبال ایران، نیمکت تیم ملی به چه کسی می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلخ و شیرین ایگور در والیبال ایران، نیمکت تیم ملی به چه کسی می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید