برداشت انار از سطح 130 هکتاری باغ های شاهرود (طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار)

به گزارش مجله همراهان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از شروع عملیات برداشت محصول انار از سطح 130 هکتار از باغ های این شهرستان اطلاع داد.

برداشت انار از سطح 130 هکتاری باغ های شاهرود (طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار)

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

نهاردانی گفت: سطح باغ های انار در شهرستان شاهرود 400 هکتار است و عملیات برداشت انار از سطح 130 هکتار از باغ های بارور این شهرستان از مهرماه شروع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: پیش بینی می گردد، سال جاری 2 هزار و 800 تن محصول انار از باغ های این شهرستان فراوری گردد.

نهاردانی با بیان اینکه محصول فراوریی در استان سمنان و استان های هم جوار به صورت تازهخوری استفاده می گردد، به ارقام انار در شهرستان شاهرود اشاره نمود و گفت: انار ملس ساوه، رباب نی ریز، بجستانی و رقم ترش و شیرین محلی بعضی از ارقام کشت شده در باغ های شاهرود است.

وی توضیح داد: انارهای درجه دو و سه که حدود 30 درصد از فراوری را شامل می گردد، در کارگاه های خانگی فرآوری و به محصولاتی مانند رب انار، آب انار، لواشک انار و ناردون به بازار عرضه می گردد.

خبرنگاران سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2199

به "برداشت انار از سطح 130 هکتاری باغ های شاهرود (طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت انار از سطح 130 هکتاری باغ های شاهرود (طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید