آنالیز مسائل اتحادیه های صنایع دستی کشور در یک نشست صمیمانه

به گزارش مجله همراهان، نشست صمیمانه رؤسای اتحادیه صنایع دستی کشور روز گذشته 10 آذر 98 در تالار فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

آنالیز مسائل اتحادیه های صنایع دستی کشور در یک نشست صمیمانه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، پویا محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ابتدای این نشست با بیان این که این جلسه برای استماع و آنالیز مسائل و مسائل اتحادیه های صنایع دستی سراسر کشور برگزار شده، اظهار کرد: بر اساس بند چ ماده 4 قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، معاونت صنایع دستی کشور موظف به نهادسازی شده است.

او اضافه کرد: ما موظف به ارتقای نهادهای غیردولتی هستیم و به مشارکت این بخش به ویژه تعاونی ها به عنوان یک نهاد مردمی و تاثیرگذار به شدت اعتقاد داریم.

محمودیان با اشاره به حضور اتحادیه صنایع دستی استان فارس به عنوان نماینده بخش خصوصی در دو سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کشورهای عمان و چین توضیح داد: این موضوع به خاطر تاکید ما بر همکاری با تعاونی هاست. درخصوص تعاونی ها و اتحادیه ها، شکایات و درددل های زیادی به صورت مکتوب و شفاهی به معاونت صنایع دستی رسیده است. برای حل و فصل این موضوعات و اعتبارسنجی آن ها در حال تنظیم تفاهم نامه ای با معاونت تعاون وزارت کار هستیم تا اتحادیه های صنایع دستی سامان دهی گردد.

در ادامه این نشست، علی محمد اسماعیلی، مدیرعامل اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور درباره این اتحادیه و فعالیت های آن گفت: این اتحادیه شامل 24 عضو از استان های کشور است که استان فارس از این اتحادیه منتزع شده است.

او اضافه کرد: اتحادیه سراسری تعاونی ها این توانایی را دارد که در داخل و خارج از کشور نمایشگاه های صنایع دستی برگزار کند و امیدوارم به ما در این زمینه اعتماد کافی گردد، ضمن این که در بخش صادرات صنایع دستی می توانیم همکاری های خوبی با معاونت صنایع دستی کشور داشته باشیم.

در ادامه عبدالله سلطانی، مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی آذربایجان شرقی درباره این اتحادیه گفت: از هیئت مدیره تقاضا داریم شفاف سازی و بازسازی اعتماد در اتحادیه ها انجام گردد.

خاطره استادرضایی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی صنایع دستی استان تهران نیز در این نشست به مسائلی همچون نبود تعاملات مکتوب، نظام مند و قانونمند نبودن و حاکم نبودن موارد نظارتی بر فعالیت اتحادیه های صنایع دستی اشاره نمود و گفت: بدهی های اقتصادی اتحادیه سراسری به هنرمندان و تولیدکنندگان و تعطیلی کارگاه های آنان به دلیل کمبود نقدینگی باید مورد توجه قرار گیرد.

عارف رئیسی، مدیرعامل اتحادیه چهارمحال و بختیاری، باقری مدیرعامل اتحادیه سمنان، افسانه صالح خو رئیس هیئت مدیره اتحادیه خوزستان، بتول بزرگدل مدیرعامل اتحادیه گیلان، و امیدوار عضو هیئت مدیره اتحادیه فارس نیز در این نشست مسائل خود را بیان کردند.

پویا محمودیان در سرانجام این نشست ابراز امیدواری کرد: با ایجاد یک محیط برای همدلی و همکاری در راستا ارتقای هنرمندان صنایع دستی کشور گام برداریم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 627

به "آنالیز مسائل اتحادیه های صنایع دستی کشور در یک نشست صمیمانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مسائل اتحادیه های صنایع دستی کشور در یک نشست صمیمانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید