بعیدى نژاد: انگلیس چالش هاى رابطه با ایران را برطرف کند

به گزارش مجله همراهان، سفیر کشورمان در لندن از علاقه دولت انگلیس برای گسترش روابط با ایران نوشته است اما تاکید نموده برای رسیدن به نقطه مطلوب باید بر چالش ها غلبه کرد.

بعیدى نژاد: انگلیس چالش هاى رابطه با ایران را برطرف کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس برای ایرانیان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وحید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در کانال تلگرامی خود نوشت: دولت انگلیس مایل به گسترش روابط اقتصادی خود با ایران در دوره جدید است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب چالش هایی وجود دارد که باید بر آنها فائق آمد.

بعیدی نژاد مهمترین چالش را وجود تحریم های تحمیلی توسط آمریکا عنوان نموده است چرا که ارتباط نزدیکی بازارهای اقتصادی لندن با واشنگتن است.

سفیر کشورمان در ادامه به توافقات مهمی اشاره نموده که در دروه کوتاه پس از برجام بین ایران و انگلیس به امضا رسید از جمله توافق برای راه اندازی پنجمین نیروگاه خورشیدی دنیا در ایران، انعقاد خرید هواپیما و قطعات هواپیما با شرکت ایرباس و رولز رویس، و انعقاد قرارداد ساخت بیمارستان و مراکز پیشرفته مقابله با سرطان در ایران با یک شرکت معظم انگلیسی بود که با اتخاذ سیاستهای ترامپ و تهدیدهای بانکی به اجرا در نیامدند.

بعیدی نژاد همچنین خاطر نشان نموده که این اقدامات نشان داد که پتانسیل کافی برای گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 792

به "بعیدى نژاد: انگلیس چالش هاى رابطه با ایران را برطرف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعیدى نژاد: انگلیس چالش هاى رابطه با ایران را برطرف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید