بهترین انتخاب در خرید پرینتر لیزری چیست؟

به گزارش مجله همراهان، پرینتر ها از لحاظ تکنولوژی به دو دسته لیزری و جوهرافشان تقسیم می شوند. پرینتر های جوهرافشان معمولا برای چاپ عکس های رنگی و باکیفیت بر روی انواع کاغذ مناسب می باشند.

بهترین انتخاب در خرید پرینتر لیزری چیست؟

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، پرینترها از لحاظ تکنولوژی به دو دسته لیزری و جوهرافشان تقسیم می شوند. پرینترهای جوهرافشان معمولا برای چاپ عکس های رنگی و باکیفیت بر روی انواع کاغذ مناسب می باشند. اما پرینتر لیزری به علت پایین بودن هزینه های مواد مصرفی، سرعت بالای چاپ و همچنین استهلاک کمتر مورد توجه ادارات و دفاتر کاری که به طور روزانه احتیاج به چاپ اسناد و فاکتورهای متنوع دارند قرار گرفته است. انتخاب یک پرینتر مناسب برای دفتر کار و یا منزل فرایندی ساده است که شما می توانید با آگاهی از چند ویژگی اصلی پرینترها مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. در این مقاله به شما یاری می کنیم تا با این پرینترها و ویژگی های آنها آشنا شوید.

نوع کارتریج :

مهم ترین ویژگی که خیلی ها آن را نادیده می گیرند، مدل کارتریجی است که یک پرینتر پشتیبانی می نماید.کارتریج های لیزری دارای دو مشخصه ظرفیت (تعداد برگی که میتواند چاپ کند) و کیفیت می باشند. با یک برآورد حدودی می توانید تخمین بزنید که احتیاج روزانه شما از پرینتر چند برگ چاپ است. در نتیجه با توجه به ظرفیت چاپ کارتریج پرینتر مورد نظر، می توانید حساب کنید در ماه و یا در سال چند بار احتیاج به تعویض و یا شارژ کارتریج دارید.

اگر طبق محاسبات شما مجبورید سالیانه بیشتر از دو بار کارتریج خود را تعویض کنید بهتر است هنگام انتخاب پرینتر به قیمت کارتریج های آن دستگاه دقت کنید. بسیاری از پرینترهای جدید کارتریج های گران قیمتی دارند و ممکن است هزینه های بعدی زیادی را برای شما برجای بگذارند.

خوب است بدانید که کارتریج لیزری HP به دو شکل طرح و اورجینال در بازار موجود است. کارتریج های طرح همانند اورجینال می باشند و تفاوت آنها فقط در کیفیت چاپ است.

توان کار ماهیانه :

شرکت های سازنده پرینتر پیش از معرفی یک محصول به بازار با روش ها و آزمایش های مختلفی دستگاه را آنالیز می نمایند تا بتوانند بهترین شرایط برای دیرتر مستهلک شدن پرینتر را ارزیابی نمایند. توان کار ماهیانه عددی است که به ما توصیه می نماید در طی یک بازه 30 روزه حداکثر چه تعداد برگ پرینت بگیریم تا استهلاک چاپگر کمتر باشد. برای مثال پرینتر M12w اچ پی توان ماهیانه حداکثر 10 هزار برگی دارد ولی مقدار توصیه شده از طرف شرکت سازنده برای آن 1000 برگ است. شما هم می توانید قبل از خرید یک پرینتر حجم چاپ ماهیانه خود را تخمین بزنید و با استفاده از آن عدد و همچنین توان کار ماهانه دستگاهی مناسب انتخاب کنید.

تک کاره و یا چندکاره بودن :

پرینترها به سه دسته تک کاره، سه کاره و چهارکاره تقسیم می شوند. پرینترهای تک کاره فقط دارای قابلیت چاپ هستند. پرینترهای سه کاره و چهار کاره علاوه بر چاپ، کپی، اسکن و فکس نیز دارند. پرینتر سه کاره فاقد فکس است و سه قابلیت پرینت، کپی و اسکن برای این دستگاه ها در نظر گرفته شده است.

نوع چاپ (رنگی، سیاه و سفید) :

آیا قصد چاپ بنرهای رنگی دارید؟ یا آیا می خواهید عکس های خانوادگی خود را بر روی کاغذهای گلاسه چاپ کنید؟ اگر جواب شما بله است پرینترهای جوهرافشان را به شما پیشنهاد می دهیم. پرینترهای جوهرافشان کیفیت چاپ رنگی بسیار بالایی دارند و می توانند بر روی انواع کاغذ چاپ نمایند. اگر فایل های متنی همراه با جداول و شکل های رنگی را بخواهید پرینت بگیرید پرینتر لیزری رنگی انتخاب خوبی می تواند باشد. اما اگر اکثر اسناد مورد احتیاج شما سیاه و سفید هستند و احتیاجی به چاپ رنگی ندارید، پرینترهای لیزری سیاه و سفید را به شما پیشنهاد می کنیم.

قابلیت شبکه شدن :

قابلیت شبکه شدن یک پرینتر به این معنی ست که بتوان از یک پرینتر برای چندین کامپیوتر و یا دستگاه هوشمند استفاده کرد. ادارات و شرکت های بزرگ معمولا خواستار این ویژگی هستند. با استفاده از این قابلیت و اتصال پرینتر به شبکه داخلی اداره، هر کاربر به طور جداگانه می تواند از دستگاه استفاده کند و دستور چاپ اسناد را برای آن بفرستد. شبکه شدن پرینتر به وسیله کابل اترنت LAN انجام می گردد و این قابلیت باید در پرینتر مورد نظر وجود داشته باشد. بسیاری از پرینترها در کنار قابلیت شبکه شدن به وسیله کابل، مجهز به شبکه بی سیم (WiFi) هستند. با استفاده از این ویژگی شما می توانید به وسیله موبایل، تبلت، لپ تاپ و یا هر وسیله هوشمند دیگری که قابلیت وایرلس دارد دستور چاپ را به پرینتر بفرستید و دیگر احتیاجی به اتصال کابل به آن دستگاه ها ندارید.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد خرید انواع پرینتر کسب نموده باشید. همچنین می توانید به وسیله تماس تلفنی (02188867885) با مشاوران فروشگاه اینترنتی هِپتَک، نمایندگی HP اچ پی با بیش از 15 سال سابقه در زمینه ماشین های اداری به طور کامل با انواع پرینترها و ویژگی های آنها آشنا شوید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 611

به "بهترین انتخاب در خرید پرینتر لیزری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین انتخاب در خرید پرینتر لیزری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید