بهترین راه برای افزایش طول عمر گل های شاخه بریده

به گزارش مجله همراهان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران در مورد افزایش طول عمر گل های شاخه بریده توضیحاتی داد.

بهترین راه برای افزایش طول عمر گل های شاخه بریده

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، غلامحسین سلطان محمدی با این توصیه که شهروندان به هنگام خرید گل، حتما از نوع تازه آن خریداری نمایند، گفت: ماندگاری گل های باکیفیت بیشتر از دو هفته نیست. اگر یک هفته از عمر آن گذشته باشد فقط یک هفته دیگر از عمر گل باقی می ماند؛ بنابراین بهتر است گلی انتخاب گردد که ساقه تمیزی دارد. هرچه ساقه گل تمیزتر باشد گل تازه تر و هرچه ساقه بی رنگ تر باشد نشان دهنده آن است که گل مدت بیشتری در آب مانده است.

رئیس اتحادیه تولیدنمایندگان گل و گیاه استان تهران افزود: برای افزایش ماندگاری گل در خانه بایستی آب گلدان هر 12 ساعت یک بار عوض گردد. اگر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد می تواند با افزودن یک قطره وایتکس در آب از بوگرفتن آب و در نهایت خراب شدن گل جلوگیری کند. اگرچه وایتکس برای گل خوب نیست ولی اجازه نمی دهد آب در گلدان فاسد گردد. همچنین بایستی چند تکه یخ نیز به آب گل اضافه گردد. اضافه شدن یخ باعث خنک شدن آب و جلوگیری از فساد و بوگرفتن آن می گردد.

سلطان محمدی در پاسخ به این سوال که آیا قند نیز باعث افزایش عمر گل می گردد؟ گفت: قند دارای مواد غذایی است و افزودن آن به گل ضرر ندارد ولی به طور کل تاثیر چندانی بر ماندگاری گل ندارد. کسانی که قصد دارند گل هایشان را به مدت طولانی تر نگه دارند، علاوه بر رعایت نکات مذکور می توانند از مواد غذایی مخصوص گل های شاخه بریده که به شکل پودر در آب حل می گردد، استفاده نمایند.

وی توضیح داد: بسته به نوع گل و ساقه آن شیوه نگهداری متفاوت است. برای مثال گل هایی مانند آلسترومریا ساقه نرمی دارند و ساقه آنها پس از چند روز قرارگیری در آب لیز شده و دیگر آب نمی کشند. این گل باید در گلدانی با آب کم و بدون برگ قرار گیرد زیرا اگر برگ با ساقه به داخل آب برود، آب بو گرفته و عمر گل کوتاه می گردد. همچنین بعد از چند روز می توان آن مقدار از ساقه گل را که داخل آب بوده برید و قسمت دیگری از ساقه را داخل آب تمیز قرار داد.

رئیس اتحادیه تولیدنمایندگان گل و گیاه استان تهران در خاتمه گفت: بعضی از گل های شاخه بریده مانند رز ساقه ضخیمی دارند. این گل ها نیازمند آب بیشتری هستند و بایستی برگ ها به هنگام قرارگیری در گلدان چیده تا عمر گل بیشتر گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1210

به "بهترین راه برای افزایش طول عمر گل های شاخه بریده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه برای افزایش طول عمر گل های شاخه بریده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید