بوستان باغ ایرانی در تهران؛ نعمتی در میان آسمان خراش ها

به گزارش مجله همراهان، پیترودلاواله، گردشگر ایتالیایی در سفرش به تهران در توصیف این منطقه اینگونه نوشت: این آبادی وسیع و عظیم است، اما جمعیت کمی دارد. بیشتر محلات این شهر باغستان هایی بوده که درختان میوه دارند. تمامی کوچه ها آب جاری داشته و با سایه درختان چنار پوشیده شده اند و به همین جهت، این شهر را شهر چنار نامیده اند. غیر از این چیزی که درخور گفتن باشد، در این شهر دیده نشد. به همت شهرداری منطقه 3 و در حوالی ده ونک با حفظ ساختار و درختان کهن یک باغ قدیمی، بوستان باغ ایرانی در تهران شکل گرفت. با ما در این مقاله خواندنی همراه شوید تا شما را از ساعت کاری باغ ایرانی و معماری باغ ایرانی مطلع کنیم.

بوستان باغ ایرانی در تهران؛ نعمتی در میان آسمان خراش ها

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

آشنایی

فضای این محوطه در حدود 4/3 هکتار بوده که 5/2 هکتارش با گیاهانی از قبیل برگ بو، شیر خشت، پیراکانتا، مورد، زرشک، برگ نو، نسترن، انواع رز، لاله های رنگارنگ و بوته های فصلی پوشیده شد. باغ شهر تهران دارای شش آب نمای مجزا، کتابخانه عمومی با دو بخش برادران و خواهران، چایخانه، سرویس های بهداشتی، رستوران و باغ راه های اصلی چنارستان است. بوستان باغ ایرانی دارای دو ورودی اصلی در شرق و غرب و دو ورودی در جنوب و جنوب غربی بوده و از دیگر محسناتش، وجود جهت ویژه معلولین است. در این باغ گردی دوربین عکاسی خود را نباید فراموش کنید و در صورت امکان، وسط هفته به این باغ بروید تا گرفتار شلوغی روزهای تعطیل نشوید.

از قدیم و در میان مردم تهران آوازهای کوچه باغی و قدم زدن میان کوچه باغ های پایتخت رواج داشته و جزیی از فرهنگ تهرانی ها بوده است. در این زمانه به سبب برج سازی و استفاده از آسمان شهر برای سکونت، معماری باغ ایرانی از میان رفته و دیگر کوچه باغی باقی نماند تا عاشقی دل شکسته در پس کوچه هایش آوازی سر دهد و دل از غصه خالی کند. باغ ایرانی تهران هر چند کوچه باغ ندارد، اما خاطره خوب و فرح بخشی را برایتان باقی خواهد گذاشت.

اطلاعات کلی

آدرس: تهران، منطقه 3، محله ده ونک، کوچه صابری

تلفن: 02188216212

ساعات کار: 24 ساعته (کتابخانه روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 صبح تا 20 و روزهای پنجشنبه ساعت 8 صبح تا 16)

هزینه ورودی: رایگان

در ادامه بخوانیددر تهران آخر هفته کجاها برویم؟منبع: همگردی
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1497

به "بوستان باغ ایرانی در تهران؛ نعمتی در میان آسمان خراش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوستان باغ ایرانی در تهران؛ نعمتی در میان آسمان خراش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید