ترکیب های غذایی سمی که برای بدن خطرناک هستند

به گزارش مجله همراهان، مصرف بعضی خوراکی ها با هم مانند قهوه با شیر و سیب زمینی با گوشت، می تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

ترکیب های غذایی سمی که برای بدن خطرناک هستند

به گزارش اسپوتنیک، دکتر سولوماتینا در مقاله ای می نویسد که خوردن سیب زمینی با گوشت هضم را مشکل می نماید.

حتی ترکیبات غذایی آشنا می تواند باعث ناراحتی در معده گردد. النا سولوماتینا، متخصص تغذیه می گوید که رژیم غذایی ناسالم چه عواملی را می تواند در پی داشته باشد.

گوشت با سیب زمینی، گوجه فرنگی با خیار، قهوه با شیر، آنچنان ترکیب خوبی نیستند. همه تصور نمی نمایند که چنین ترکیبات غذایی رایج و آشنایی می تواند برای هضم مضر باشد. با این حال، بسیاری از مردم پس از خوردن ترکیب این غذا ها ناراحتی را تجربه می نمایند و دقیقاً به علت ناسازگاری بعضی از غذا های آشنا یا مواد تشکیل دهنده آنها، با اختلالاتی در کار دستگاه گوارش روبرو می شوند.

وی گفت: بسیاری از مردم گوشت با سیب زمینی یا ماکارونی را نمی توانند هضم نمایند. یک توجیه برای این وجود دارد: گوشت، محصولی که در معده هضم می گردد، احتیاج به اسید کلریدریک دارد، اما غذا های نشاسته ای در معده هیچ واکنشی بر روی آن ها انجام نمی گردد (هضم چنین غذا هایی عمدتا در روده رخ می دهد).

به همین علت، افرادی هستند که پیراشکی گوشت و سیب زمینی برای آن ها منع مصرف دارد.

او ادامه داد که بعضی از سبزیجات با دیگر مواد غذایی در معده مخلوط نمی شوند. به عنوان مثال، از سالاد گوجه فرنگی و خیار بیش از حد استفاده نکنید.

سولوماتینا می افزاید: بسیاری هم گوجه فرنگی با خیار را توصیه نمی نمایند. اما همه چیز در اینجا فردی است و بسیاری از مردم سالاد خیار و گوجه را در حجم زیاد می خورند.

این متخصص تغذیه بعلاوه از نوشیدن زیاد قهوه با شیر به علت ویژگی های ترکیب شیمیایی این محصولات منع می نماید.

سولوماتینا شرح داد: اگر شما یک فنجان قهوه و شیر بنوشید، چنین چیزی اتفاق نمی افتد. اگر در مقادیر زیاد، قهوه مانند چای قوی به پروتئین های شیر متصل می گردد و این امر هضم غذا را پیچیده می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1887

به "ترکیب های غذایی سمی که برای بدن خطرناک هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب های غذایی سمی که برای بدن خطرناک هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید