تغذیه های ضد پیری فوق العاده

به گزارش مجله همراهان، برای این که با بالا رفتن سن بدنتان پیر نشود و احساس سالخوردگی نکنید می توانید غذای خود را اصلاح کرده و تغذیه ضد پیری را وارد رژیم روزانه خود کنید. در مقاله زیر به معرفی برخی از این غذاها پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

تغذیه های ضد پیری فوق العاده

رژیم غذایی ضد پیری؛ 5 نوع خوراکی ضدپیری

اگرچه این موضوع ممکن است همچون داستان فیلم های علمی تخیلی باشد اما محققان دریافته اند که برخی از ترکیبات می توانند اثر زمان را با بهبود متابولیسم بدن؛ افزایش انرژی و بهبود مقاومت به انسولین معکوس نمایند.

خبر خوب این است که چنین ترکیباتی را می توان در میوه ها و سبزیجات پیدا کرد. مطالعات در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان داده است که خوردن نیکوتین آمید مونونوکلئوتید(NMN) که بدن ما به طور طبیعی آن را تولید می کند دارای اثر مثبت و ضد پیری بر روی حیوانات است.

از آنجایی که مطالعه بر روی حیوانات با چنین موفقیتی همراه بوده است، محققان تلاش می نمایند آزمایش های خود را بر روی انسان ها نیز آغاز نمایند.

مطالعه بر روی حیوانات که در مجله Cell Metabolism منتشر شده است نشان می دهد که موش های پیری که مکمل آب به همراه NMN را نوشیده اند بهبود خوبی در متابولیسم خود داشته اند.

جالب توجه است که آب بهبود یافته تاثیری بر روی موش های جوان نداشته است. این موضوع بدین خاطر است که منبع تامین نماینده NMN در بدن ما با پیری کاهش پیدا می کند.

به همین علت است که افراد پیر واقعا به آن نیاز دارند. بهتر است بدانید که NMNدر میوه ها و سبزیجاتی همچون آووکادو، کلم بروکلی؛ کلم و خیار یافت می شود.

خوب حالا سوال اینجاست که اگر همه ما به رژیم گیاه خواری روی بیاوریم عمر طولانی تری خواهیم داشت و برای همیشه جوان خواهیم ماند؟

دقیقا چنین نیست. مکمل هایی که به موش های پیر داده شده بود مقدار NMN بسیار بالایی نسبت به سبزیجات معمولی داشت.

این در حالیست که ما نمی توانیم سبزیجات کافی برای به دست آوردن اثرات دقیق این مطالعه میل کنیم.

خوردن این سبزیجات ممکن است اثر تجمعی بر روی ارتباطات و اتصالات عصبی بدن داشته باشد. به همین علت نمی توان انتظار داشت اثر ضد پیری آن در یک زمان کوتاه خود را نشان دهد.

برای اینکه بتوانید از اثرات چنین موادی بهره مند شوید سعی کنید یک چهارم الی یک دوم بشقاب غذایی خود در هر وعده را به سبزیجات و میوه ها اختصاص دهید.

در ادامه با غذاهایی آشنا می شوید که در اثر گذشت زمان به شما کمک می کند اثرات پیری را معکوس کنید.

غذاهای حاوی NMN
در مطالعه ای که در بالا به آن اشاره کردیم، موش هایی که آب حاوی NMN نوشیده بودند در واقع بیشتر از گروه کنترلی از این مواد استفاده کرده بودند.

با اینکه نمی توان به درستی چنین نتایجی را به دنیای واقعی و انسان ها ربط داد اما خوردن موادی همچون گوجه فرنگی، آووکادو، بروکلی و خیار خالی از لطف نخواهد بود.

غذاهای حاوی ویتامین B
همانطور که می دانید NMN یکی از مشتقات نیاسین با نام مستعار ویتامین B3 است.

تمامی ویتامین های B برای انرژی بدن مهم هستند زیرا انرژی را در اختیار بدن قرار می دهند و باعث افزایش انرژی متابولیسم سلولی می شوند.

غذاهای غنی از نیاسین شامل بادام زمینی، قارچ و چای سبز تازه است.

غذاهای حاوی کاروتنوئید
مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی همچون پرتغال، کدوتنبل؛ هویج و فلفل دلمه ای نارنجی رنگ می تواند به بهبود طروات پوست کمک کند و از شکسته شدن کلاژن در پوست جلوگیری نماید.

سایر غذاهایی که غنی از آنتی اکسیدان هستند می توانند پوست شما را شاداب تر نمایند.

تمشک و انار شامل الاجیک اسید(یک آنتی اکسیدان) هستند که می تواند شکسته شدن کلاژن را کاهش دهد.

غذاهای حاوی امگا3
در فرایند پیری، معمولا التهاب بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می خورد اما خوردن غذاهای غنی از امگا3 می تواند از این امر جلوگیری کند.

چربی های خوبی که در بادام، دانه ها، ماهی و روغن زیتون یافت می شود همگی به کاهش التهاب کمک می نمایند.

رژیم غذایی مدیترانه ای
تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می نمایند زوال شناختی کمتری خواهند داشت و کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

موادی همچون روغن زیتون، میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات می تواند برای مغز شما مفید باشد.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1906

به "تغذیه های ضد پیری فوق العاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه های ضد پیری فوق العاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید