تکنولوژی بلاکچین به جمع فعالان محیط زیست پیوست

به گزارش مجله همراهان، تکنولوژی بلاکچین این قابلیت را دارد که در حوزه انرژی تجدیدپذیر مورد استفاده قرار گیرد. این موضوعی است که اخیرا از سوی شرکت های سنگاپوری مورد توجه واقع شده است.

تکنولوژی بلاکچین به جمع فعالان محیط زیست پیوست

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت های سنگاپوری اکنون می توانند در تجارت بخش انرژی، گواهی های خود را از شرکای خود به شکل بلاکچین دریافت نمایند.

ایده پشت این روش این است که شرکت هایی که می خواهند فراوری انرژی غیر سبز خود را جبران نمایند، می توانند REC ها را از یک شرکت فراوری نماینده برق اضافی خریداری نمایند. ابداع نمایندگان این ایده معتقدند که این موضوع به شفافیت بهتر و هزینه های کمتر در تجارت برق منجر می گردد.

این روزها استفاده از فناوری بلاکچین، برای استفاده در طیف وسیعی از بخش ها و کشورها توصیه می گردد. در حال حاضر، برخی از بخش های جنوب شرقی آسیا، مثل سنگاپور این تکنولوژی را برای تغییر صنعت انرژی خود استفاده می نمایند.

شرکت های سنگاپوری می توانند گواهی های انرژی تجدید پذیر (RECs) را با یاری بلاکچین به عنوان یک واحد فراوری انرژی سبز از انرژی باد یا خورشید فراوری می شوند، خریداری و فروش نمایند.

این یک سیستم شبیه به تجارت کربن است که در بسیاری از نقاط جهان اتفاق می افتد. بر اساس این تجارت، کلیه شرکت های فعال در حوزه انرژی می توانند در تجارت خود بر اساس سیستم مبتنی بر بلاکچین شرکت نمایند.

با تور چین همراه باشید.

ونگ کیم یین، مدیر کل SP Group، در کنفرانس بین المللی انرژی سنگاپور گفت: یک مصرف نماینده در سنگاپور که مایل به خرید انرژی سبز است، اکنون می تواند به وسیله یک معامله بلاکچین انرژی مورد احتیاج خود را خریداری نموده و نه تنها هزینه ها را کاهش دهد بلکه اصطکاک موجود در بازار را به حداقل برساند.

هزینه های بالا در تایید گواهینامه ها و همچنین مسائل در ردیابی REC ها منجر به کاهش حجم معاملات نسبتا در سنگاپور شده است ولی پیشبینی می گردد با این روش جدید معاملات وارد دور تازه ای شوند و خرید و فروشی قوی تری به راه بیفتد.

اضافه کردن بلاکچین به معادلات می تواند همه چیز را تغییر دهد. وانگ از آینده ای صحبت کرد که در آن تجارت انرژی تقریبا غیر متمرکز شده است. وی گفت: در سالهای گذشته، شما باید دارای نیروگاه هایی بزرگ بودید تا بتوانید قدرت را به خانواده ها انتقال دهید. در آینده شما می توانید پانل های خورشیدی داشته باشید و باتری های مخصوص خود را داشته باشید. در این مدل سیستم قدرت بسیار قوی تر خواهد بود.

بر اساس این اظهارات استفاده از فناوری بلاکچین در سیستم های توزیع انرژی می تواند روابطی با اعتماد و سرعت بالاتر ایجاد کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 85

به "تکنولوژی بلاکچین به جمع فعالان محیط زیست پیوست" امتیاز دهید

1 کاربر به "تکنولوژی بلاکچین به جمع فعالان محیط زیست پیوست" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی بلاکچین به جمع فعالان محیط زیست پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید