ثبت 10 اثر تاریخی فرهنگی غیرمنقول از 3 استان

به گزارش مجله همراهان، مصطفی پورعلی در این جلسه که با حضور معاون میراث فرهنگی کشور و اعضای شورای ملی ثبت روز دوشنبه 12 آبان ماه در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت، اعلام کرد: 8 اثر از استان تهران، یک اثر از استان یزد و یک اثر از استان مازندران واجد ارزش ثبت تشخیص داده شد. خانه امیر اقتدار، ساختمان دسوتو، سینما صحرا(ریولی) و دو ساختمان واقع در نبش شمالی و جنوبی خیابان جامی واقع در تهران از جمله آثار شاخصی است که واجد ارزش ثبت تشخیص داده شدند.

ثبت 10 اثر تاریخی فرهنگی غیرمنقول از 3 استان

او افزود: معاونت میراث فرهنگی کشور در سال های اخیر اهتمام جدی برای شناسایی و ثبت میراث معماری معاصر کشور داشته و آثار ثبت شده در این جلسه نیز به همین دلیل بوده­ است.

مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی شرح داد: بر اساس مفاد رأی دیوان عدالت اداری، حفاظت از خانه تاریخی امیراقتدار الزاما باید پس از ثبت اثر انجام شود به همین منظور با رعایت تشریفات قانونی، ثبت این اثر در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: انتظار داریم با توجه به ارزش های تاریخی و معماری این بنا و تصویب در شورای ملی ثبت آثار، مالکان اثر در تعامل با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نسبت به حفاظت و احیای این بنا همکاری لازم را داشته باشند.

مصطفی پورعلی از گروه های دانشجویی و حرفه ­ای مردم­ نهاد که در تهیه پرونده­ های ثبتی به شکل آزاد با اداره ­کل تهران همکاری داشتند، تشکر کرد و افزود: برخی از پرونده­ های ثبت شده در این جلسه توسط آن ها تهیه شده است که جا دارد از این گروه ها تقدیر شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1326

به "ثبت 10 اثر تاریخی فرهنگی غیرمنقول از 3 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 10 اثر تاریخی فرهنگی غیرمنقول از 3 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید